Gå til innhold

dump ventil spørsmål : "membrantype" hva vil det si?

Ranger emnet


volvo240gl_1986

Anbefalte innlegg

membran vil si ett stempel med membran, om du ikke vet hva membran er blir det litt vanskelig å forklare...men det er en slags pakning kan du si..dump uten membran er ett stempel som fyker opp og ned i en sylinder uten noen form for tettning. original dump montert på mitsubishi turboene har membran om du har åpnet en sånn noen gang..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mange rare meninger og påstander her.. ralliart, har aldri hørt før at skovlene på turbinhjulet knekker/brenner eller hva det er som er skjedd der, men at det blir slark i lagrene derimot..

og hvem her har egentlig brukt opp en turbo pga ikke avlasting? okei den holder kansje en liten stund mindre, men hvem her har ødelagt en turbo pga dette? okei ralliart, men jeg må si jeg har min tvil om at det er dette som er årsaken..for meg ser det ut som type fremmedlegemer som har kommet inn i innsuget

 

jokkmokk, at bilen bremser når du girer!? hvor mye turbobil har du kjørt egentlig!?

 

har noen forresten hatt ei trykk klokke på IC siden av gasspjeldet noengang? og sett hva som skjer med trykket når du kjører med/uten dump? og når du får raskest full-trykk etterpå?

 

 

*kenneth, j har lada 1.7 på en 13c uten dump jeg:D haha da kvittra'n faen godt ska jeg love! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen forresten hatt ei trykk klokke på IC siden av gasspjeldet noengang? og sett hva som skjer med trykket når du kjører med/uten dump? og når du får raskest full-trykk etterpå?

 

må bare spørre siden IC står på midten i min gale verden :) kass side er IC sida? før eller etter cooler?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stempeldump uten membran er best om du lurer på det, membran på dumpventiler kan fort ryke pga for høyt trykk.

 

har ikke planer om no spesielt høyt trykk nei.. mellom 0,6 - 0,8.

er det annen lyd i en med membra?

så såg jeg den med 2 trakter på tstuning, er den beregnet for en del trykk eller har det ikke noe å si?

 

har ikke spå stor peiling på dump!

 

men takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare spørre siden IC står på midten i min gale verden :) kass side er IC sida? før eller etter cooler?

 

hvis du leser hva jeg har skrevet så står det IC siden av spjeldet..? og det er en trykkmåler det er snakk om, hvor plasseres denne? jo på innsugssiden av spjeldet..

les innlegget mitt en gang til så forstår du kansje

 

forresten, ja hvis du har IC inni innsuget så er jeg helt enig at din verden er FULLSTENDIG gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tstuning.no/shop/product_info.php?cPath=1_24&products_id=2805

kjøp heller denne. Har sånn på min 240.. lager tøff lyd!!!også er den billig..kjører med ca 1 bar på den..

hmm, det der er den jeg la ut på salgsforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår