Gå til innhold

Kjøp av frontsett?

Ranger emnet

Pedersen

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg nytt frontsett nå snart. De jeg har sett på er:

(Har bare linket til megabillig, da de har så mange sett der)

Alpine SPX177R - 6-1/2" Component 2-Way

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=1026

Soundstream RF60C Reference Component

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=1684

Står egentlig mellom disse to settene. Men så lurer jeg på om noen har kjennskap til disse settene:

KAPPA PERFECT 6.1 6-1/2 Component

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=1276

Lanzar OPTI6C 6.5" 2-veis Component System

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=1490

Eller

Orion P6.2 - 6.5' Component Speakers

http://www.megabillig.com/index.php?page=produkt&cat1=1&cat2=15&id=521

Skal monteres i en Nissan Primera 1998 mod, combi. Har sub fra før. Kommer selvfølgelig å kjøpe forsterker til frontsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lese seg til god lyd.. jaja nå har jeg hørt det og.

Er du ute etter specs så er det jo bare å lese til krampa tar deg, men er du ute etter god lyd burde du høre disse settene, om ikke annet i en vegg i en stereo butikk. Jeg vet ikke om det finnes dette i Tromsø siden jeg ikke har vært der siden 1993 eller noe, men prøv å få hørt de forskjellige settene.

Det er umulig å lese seg til lyd forskjellen her, det må høres. Og hva folk her sier om de forskjellige settene stemmer nok.. men har du og de lik smak på musikk.. i en drømme verden får man høytalere som gjenspeiler lyden 100% som i studio, men i vår verden har alle høytalere en klang i seg. selv dyre high end høytalere.

butikkvegg: Jeg vet dette ikke er som i en bil, men her for man i hvertfall et inntrykk av høytalerene man hører på og hvis butikken har en del sett kan man direkte sammenligne

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lese seg til god lyd.. jaja nå har jeg hørt det og.

synes det var mest morsom om han som ville ha et element pga bling bling...:fatality: :titties:

ellers er jo frekvens/ sprednings/ karakteristik og tester "god" lese stoff i søke om gode elementer, men som du selv sier Erik : det beste er jo å lytte til de ja :yodude: ellers er vel din favorit høytaler merke Erik meget flinke og gode på å produsere "god lese stoff" og... :)

OT, når skal du til lillestrøm Erik?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke til lillestrøm, ble invitert til mann messa på jalsberg travbane.. stiller heller ut en å stå på parkerings plassen på lillestrøm

fikk gratis stand fordi jeg har BEST frontsett

jeg syns nå du tar i litt.. jeg har hørt polk, ikke akuratt den høytaleren og jeg stoler på personalet i butikken da det er en seriøs butikk som har holdt ut lenge på å selge produkter "de kunne ha tenkt seg selv"

det lese stoffet jeg har kommet over fra focal som du sikter til er skrevet av lydtester i magasiner som ikke har noe med focal å gjøre i det hele tatt.. hjemme siden deres er vel nesten i tynneste laget spør du meg.

men jeg kjøpte jo ikke focal fordi jeg leste en god test.. men fordi jeg fikk høre det i en vegg der det spilte fra alt annet i veggen og jeg likte karakteristiken i lyden..

tester er jo tross alt produsert av mennesker.. og vi er heldigvis ikke like så smaken er som baken.. delt

og matador.. et frontsett er for meg viktigere enn vilken sub jeg har

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) tydeligvis "misforstå" du min ironi Erik.. ;)

mente at focal og Audison FÅR mye gode tester/omtaler blant andre produsenter og... =god lese stoff...:bok:

ja, heldigvis har vi forkjellige smak ja :) og som du selv påpeker er jo gjerne slik at man bestemmer seg for et oppsett etter å ha hørt på det, men desverre ikke alle har den muligheten og da må man må eventuelt lese mest mulig ang de produktene som kan være interesante eller i budsjettet :) ellers er jo mye markedsføring som er ute og går, og da er ikke sikker at man får "best of the best" for det liksom... moralen: bruk dine "egne" ører!:yodude:

det er det som er så fint med sånne forumer da alle kan ytre sine erfaringer og dele det med andre men det krever også at man har et åpen syn og ikke tar alt for god fisk og at man må være litt kritiske til det som blir skrevet da ikke alltid er det riktige heller.

men ang Lillestrøm: skal man stå ute i Emma konkurransen?? -sorry OT...

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider