henrik^ Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Heisann! Jeg kunne godt tenkt meg noen tips til maling av russebil. Vi har ikke tilgang på sprøyte, så jeg kunne godt tenkt meg noe som kan påføres med rull og fortsatt på et "greit" resultat. Har dere noen tips om maling? helst ikke over 1000kr totalt for å dekke en Caravelle. Mvh Henrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 tja, skal du rullemale så blir vell aldri det et bra resultat, men vil anbefale no maling/lakk fra biltema. Husker ikke hva den heter men er veldig billig og perfekt til russevan Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Hmm, okei. Hvis jeg sier at jeg har fått tilgang på sprøyte, anbefaler du det samme, altså lakk fra Biltema? For meg så virker det helt kurant, sikkert fine priser for fattige russ som oss. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Virker som bengalack er din venn:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Virker veldig sånn ja. :) jaja, skittau, det er jo bare en rød russebil, alle tar poenget uansett. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Ta dere tid, og bruk liten rull som er ganske "fin" og ikke grov.. Det blir overraskende bra resultat.. Sett en som har rulla bilcrossbilen sin, så fint ut ! (helt til 1. heat) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Kjøp Rød oljemaling på biltema, koser 70kr el no for 0.8l el om det er 1l, og fin skumrulle, blir fint som bare det til russebil. Er det slik at du har tilgang til sprøyte er det bare å tynne malinga litt å sprøyte på. Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Er det ikke vanskligere å sprøyte det jevnt om man ikke har gjort det før ? Vurderer å kjøpe en billig eller låne en sprøyte, men tror ikke jeg får det til skikkelig. (sorry for at jeg spør i tråden din, men kanskje like greit istedet for å lage egen tråd) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrik^ Skrevet Oktober 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Spør ivei, lurer egentlig på om det samma. Egentlig tror jeg at jeg har større sjans til å få det fint med sprøyte enn rull, sist jeg rulla noe blei det ekkelt og stygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Oktober 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2006 Kjøp Rød oljemaling på biltema, koser 70kr el no for 0.8l el om det er 1l, og fin skumrulle, blir fint som bare det til russebil. Er det slik at du har tilgang til sprøyte er det bare å tynne malinga litt å sprøyte på. Hør på han. :) Drop benga`en Olje maling fra Biltema fungerer utmerket. Gir ikke the shine fra en nylakket bil men er mer en bra nok for en russebil. Denne er rulla. (med skumrulle!!) Og det er mulig å fjerne den om du må. ;) Men holder ganske bra også. Om du gjør litt grunnarbeid Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 vi fikk noe abs serie eller noe, lastebil lakk tor jeg, og grunning nok til en dodge ram van, det ksota oss 1424 kr på et lakkeringsverksted, så ta å hør litt rundt bare.. -Rtbuggie Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 vi rulla russe vanen vår med bengalakk. det ble knall det, går fint og få det gasnke blankt og med en fin rulle som andre har nevnt. mye mindre jobb en og sprøyte og med tanke på maskering osv. må selvsakt maskere litt uansett da. lykke til Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazda626_88 Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Biltema har topcoat (2komp.maling/lakk dette)i rødt og den har faktisk bra glans, bør tynnes ut litt, jevner seg ut bedre da.Kan rulles. Siden dette er 2komp.så herder den relativt hurtig, nesten uansett temperatur over 0 og sitter godt på nesten alle flater.. :bambam: All oljebaserte produkter herder jo så seeeeint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koKKin Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 bengalack og white spirit eller parafin, bland det isammen og bruk lakk sprøyte. blir bra nok til en russebil Siter Volvo V50 1,6D 2008 Volvo v40 1,8L 1998 (solgt) Bmw 318is 1994 (solgt) volvo 244 dl 1981 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet April 26, 2007 Rapporter Share Skrevet April 26, 2007 Bengalakk.. Med litt forarbeid ble det faktisk ganske bra! Lakket med små skumruller, og passe på så det ikke drypper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg