Gå til innhold

Ombygging av B21ET -->LH 2.4

Ranger emnet

ExceL

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en B21ET og er som de fleste, spysjuk av k-jet:puke:

Derfor tenker jeg å bygge den om slik at jeg får LH 2,4

Det jeg lurer på er om folket her vil være så snill å hjelpe meg litt på veien?:angelsmili:

Kan dere prøve å sette opp en slags handleliste, og fortelle meg hva som må gjøres og hva som trengs. Er klar over lmm, innsug, dyser, svinghjuls sensor, lambdasonde, ledningsnett og hjerner.. men hva av ledningsnett er det som trengs. og hvilke hjerner?

Alltids masse som er glemt og som trengs så bare rope ut hva dere har på lager! Men ikke mas om at jeg heller skal skaffe ny b230et/ft/fk fordi det er utelukket...

Forsåvidt kan dere jo også si fra hvis dere har noe jeg trenger av deler..:)

På forhånd takk til alle som hjelper meg :)

Mvh Tor Nielsen

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikkje billigare å kjøpe seg en komplett FT/FK..

så eg ville heller kjøpt meg en komplett motor:)

men lykke til

Jeg har jo komplett b21et, med spiller ny turbo, f innsug, dyser, lmm, osv.. bare vil ha litt veiledning til hvordan det skal gjøres/må huskes på osv..

Men for all del.. hvis noen finner en fin motor som faktisk GÅR og alt er vel med så bare si fra.. Fordi jeg har brent meg på userriøse folk som selger motor før.. og det gidder jeg ikke igjen.. trenger som sagt ikke turbo, men er i alle fall mest aktuellt å bytte innsprut på b21et'n da..

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv prøvd lh 2.4 på b21et, og det funker ikkje noke særlig..

for og si det sånn: det ligger Megasquirt i tollen til meg :) eg har banna en del på seine kvelder for å prøve og få det til, men det virker vanskelig..

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tenker jeg gir opp ombyggingen da.. noen som vet av noen b230ft/fk som er ganske så orginal.. og ikke ekstrembyggd og har aldri vært startet før, har brent meg på det området før skjønner dere.. så er litt skeptisk til handel i sverige osv... men men

ingen som vet av noe da?:P

BTW; hvis jeg har en b21a i 240en nymotoren skal inn i.. trenger jeg da ledningsnettet innenfor torpedoen da? eller trenger jeg bare det som er i motorrommet?

Mvh Tor

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tenker jeg gir opp ombyggingen da.. noen som vet av noen b230ft/fk som er ganske så orginal.. og ikke ekstrembyggd og har aldri vært startet før, har brent meg på det området før skjønner dere.. så er litt skeptisk til handel i sverige osv... men men

ingen som vet av noe da?:P

BTW; hvis jeg har en b21a i 240en nymotoren skal inn i.. trenger jeg da ledningsnettet innenfor torpedoen da? eller trenger jeg bare det som er i motorrommet?

Mvh Tor

du trenger bare det i motorrommet, du kobler bare fra/til det grå kontaktstykket på torpedoveggen (midt på øverst), men du trenger bensinpumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv prøvd lh 2.4 på b21et, og det funker ikkje noke særlig..

for og si det sånn: det ligger Megasquirt i tollen til meg :) eg har banna en del på seine kvelder for å prøve og få det til, men det virker vanskelig..

Dere som driver med Megasquirt for legge ut grunn map, og oppsettet dere har på bilene deres. Et register med div map til forskjellige volvo motorer hadde vært en drøm. Gått sammen flere og laga noe slikt. Det kommer til å hjelpe de som sitter fast i startgropa godt. (og oss som vurderer, men ennå ikke har tørt å investere)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som driver med Megasquirt for legge ut grunn map, og oppsettet dere har på bilene deres. Et register med div map til forskjellige volvo motorer hadde vært en drøm. Gått sammen flere og laga noe slikt. Det kommer til å hjelpe de som sitter fast i startgropa godt. (og oss som vurderer, men ennå ikke har tørt å investere)

skal lage en tråd om dette når den tid kommer :)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaha? sikker? med tanke på hjærnene og det da? de er på innsiden av torpedoveggen.. men men.. bensinpumpe her jeg vettu;)

ledningsnettet i motor går akkurat innom torpedoveggen, og slutter i hjernene der. må klippe ledningsnettet for og dele det foran torpedovegg

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger for å bygge om:

-Ledningsnett fra 240 med LH2.4 (mye enklere nett en 7/900 nettet)

-Alt av givere til LH2.4

-Innsprutbokser fra Turbobil

-Svinghjul for LH2.4

-Innsug, dyser osv.

Og endel arbeidslyst og enkel forståelse for elektro... Men er nok som sagt bedre å bytte til FT/FK motor, kan jo bruke T3 turboen på den også...

Lykke til med hva du nå enn måtte velge, k-jet, LH2.4, motronic elles MS/VEMS.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider