Gå til innhold

Drar ujevnt ved fullt pådrag

Ranger emnet

optima

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 97 2,0DI 82hk som går tålig greit, men når jeg kjører den litt hardt, så drar den ujevnt. Dette kan skje ved 2500 omdr og oppover ved fullt gasspådrag. Løfter jeg gassen noe så går den jevnt...

Mistenker luftmengdemåleren, men er ikke sikker... Håper bare det ikke er noe dyrt turbo greie.

Har noen vært borti noe lignende og vet svaret, eller har andre tips??

Alt mottas med takk.

Optima.

2000 Omega B stv 2,2i 16V aut. Elegance

1997 Vectra B stv 2,0 DI

http://www.opelregisteret.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar. Håper på flere.

Ikke for å henge ut noen, men hadde jeg funnet ei bensinpumpe på en dieselbil........

Tror ikke det er pumpa, for den er jo bytta til ny for bare noen få år siden. Har kvittering på at den ble innslept, gjennomgått og bytta pumpe...NOK 25000,-. Så det er ikke det første jeg ville tenkt på, men man skal jo aldri si aldri da.

Optima

1997 Vectra B stv 2,0 DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket diesel filteret?

vist det er grøt i filteret så vil jeg tro du kanskje har fått diesel dyr på tanken..

drar bilen dårlig også? kanskje dårligere å dårligere`?

Har bytta dieselfilteret, var litt grums og skitt, ble bedre men ble ikke kvitt problemet egentlig.

Ser det lekker litt luft ut fra turboen og inn på innsuget, skal prøve å skaffe ei større og bedre slangeklemme.

Noen som har andre forslag?

Optima

1997 Vectra B stv 2,0 DI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bytta dieselfilteret, var litt grums og skitt, ble bedre men ble ikke kvitt problemet egentlig.

Ser det lekker litt luft ut fra turboen og inn på innsuget, skal prøve å skaffe ei større og bedre slangeklemme.

Noen som har andre forslag?

Optima

Vist det er diesel dyr så er sikkert filteret ditt grumsete igjen..

En må da bruke et middel for å få vekk dette på tank og i systemet..

Ville ha sjekket en gang til for sikkerhetes skyld..

Kunne kanskje ha sjekket om det lekker falsk luft, dette kan gjøres med startgass og spraye rundt og se om du finner noe som lekker, en slange, pakkning osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider