Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet


|Massern|

Anbefalte innlegg

  • Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hihi, takk skal du ha;)

 

Jeg vet at dekka slites rimelig fort med dårlig forstilling, men bilen står stille nå om dagen grunnet eksoslekkasje som må fikses. Skal bortover til Gjøvik i morgen etter jobb, skal kjøpe hjullagere foran og hente pæreholderne jeg har bestilt på Møller. Så skal jeg få fikset pottelekken og skifte hjullagere, deretter skal jeg ta forstillingskontroll. Da skal det vel bli bra enn så lenge. Foringer venter jeg med til neste lønning.

 

Veldig dårlig at det ikke følger med emblem, ja. Spesielt siden det originale emblemet ikke passer i det hele tatt.

 

Breddere har jeg skaffet, veit du. Har 2 stk jeg kan kjøpe av, så neste måned eller i denne en gang, skal jeg få en til å bli med å kutte ut overflødig metall i skjermbuene:) Og da skal Golfen også nærmere bakken:thumb

 

Etter det kan man bare glede seg til alle treffene framover.

 

Avslutter innleggsnovellen min med å si god natt. Må sove litt før jobb også.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at det blir emblem opp ned. Ihvertfall det som hadde blitt mest "unikt" siden de var utsolgt for "13"-beltespennene jeg egentlig skulle bruke som emblem i grillen. Vi får se an hvordan det blir etterhvert:)

Blir bra dette.. :)

Skal du ha den enda lavere..? :D

Selvfølgelig:D Satser på å skru ned 1-1½ cm foran og 2-2½cm bak. Men venter med ekstra senking til etter jeg har skjært ut i buene og fått på breiere breddere bak.

 

Var også bortom Gjøvik og hentet meg pæreholderne jeg bestilte før helga, samt kjøpte nye hullagere foran. Ble ikke så altfor billig tur, men da blir det da orden på ting etterhvert.

 

S4300021-2.jpg

 

Pæreholdere til blinklys og parklys, blinklyspærer og hjullagere. Skal sote de klare blinkerne til fangeren jeg har med solfilm sånn at de blir sota klarglasslykter som foran og bak på bilen. Skal også koble parklys i blinkerne for syns skyld og for at jeg vil ha noe litt "annerledes". Pærene jeg kjøpte var gule, for de var utsolgt for klare pærer, men ser ikke dette så godt når jeg får sotet blinkerne, uansett. Kjøpe nye pærer etterhvert om det plager meg. Og ekstralykta blir også montert i samme slengen. Så nå er det lys som skal prioriteres framover:thumb

 

 

Et bilde av den PR-kåte Golfen etter årets første vask hjemme (rettere sagt spylt kjapt av):

S4300020.jpg

 

Grillen ligger på rommet mitt grunnet at jeg prøver å tilpasse emblemet.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg bruke emblemet jeg prøver å tilpasse, så kommer jeg til å lime det fast med rutelim. Se om jeg ikke prøver å tilpasse et annet emblem også, så kanskje det blir bedre finish på det enn det jeg driver med nå:)

 

Glemte jo selvsagt å høre etter emblem når jeg var på Møller i dag.

Se her ja |Massern|...masse gromme deler...detti blir bra når du får montert alt...spesielt den lykta du fant hos 240tic.. ;)

Har troa på den lykta, ja. Blir en smule spesielt det:)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke jeg skulle like bilen så mye bedre med 2 lykter, men det gjorde jeg sannelig. Ble fornøyd med fronten nå:) Mangler det bare det resterende.

 

Spylte såvidt av bilen i stad, og ligger et bilde her. Men er nok ikke lenge til en skikkelig sommershining innvendig og utvendig, vil jeg tro, så bilder kommer i fleng da:) Er glad i bilder, som folk flest har skjønt.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår nå, veit du. Og alle vet hva som skjer om våren - man blir en smule bildekåt:rolleyes:

Mørk bil og gamle typen GTI lister ser bra ut!

Fatter ikke hvorfor VW klemte på de Brede forferdelige listene litt senere.

 

Hvordan breddere skal du kjøpe?

Kan si meg enig der.

 

Har ikke noe imot de brede listene, men de hadde ikke passet på denne bilen her. Syns det kler 90-look bedre.

 

Skal bare bruke vanlige breddere forfra bak. Deeluxe gjorde dette på sin Golf, og da går felgene ganske bra under buene:)

 

Kan også meddele at jeg fikk enda en selebot i dag:omfg

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår