Gå til innhold

Massern's bruksbil [16v Mini/langtidsprosjekt] *VRAK*

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

• Svar 769
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javisst. Får ikke vært mer typisk enn at det skjedde nå når det er knallvær hver eneste dag.

Takk skal du ha:)

Bare send over emblemene og hele pakka du:) Får nok bruk for det på den neste Golfen også.

Kjipt dette med felgene men du får sende det til retting på traktornissens regning. Håper du får gode nyheter fra forsikringsselskapet ditt...

Skal få ordnet felgene så fort jeg får penger fra forsikringselskapet. Og får jeg mot alle odds skylden, så skal nok han med traktoren betale fra egen lommebok.

Hvordan forsikring har du?

Har forsikring i IF, og mener å huske det er delkasko.

Kjipt dette ja. Fikk ikke sett den jeg heller i dagslys. Synd egentlig, ser veldig fin ut. Var derfor du ikke kjørte i dag ja. Hvor var det dette egentlig skjedde?

Det var nok grunnen til at jeg ikke stilte med egen bil på treffet, ja. Surt, da jeg hadde sett skikkelig frem til årets første treff.

Og som sagt før, det skjedde like ved Toten Bilopphuggeri, på den strekka som er der.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok grunnen til at jeg ikke stilte med egen bil på treffet, ja. Surt, da jeg hadde sett skikkelig frem til årets første treff.

Og som sagt før, det skjedde like ved Toten Bilopphuggeri, på den strekka som er der.

Jepp, kjipt når det skjer slikt like før et treff også. Hadde gleda meg litt jeg også, fordi hadde regna med du skulle komme med den.

Ok, kan ikke si jeg har hørt det, men stod sikkert litt tidligere her. Jaja, synd er det uannsett.

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, mager trøst egentlig. Yttering og bolter koster jo fort litt det også, så jeg tror det faktisk blir like billige med en ny felg. Men skal muligens sende felgene nedover til Fredrikstad for å få kanten fin igjen på alle, siden det ble noen ekstra riper nå. Nemlig hørt de er billige og flinke på et verksted der:) Så skal jeg se om jeg ikke lakkerer senteret på felgene svart/grått til vinteren igjen, sånn at de blir enda grymmere:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fik lov av forsikringselspaket og skifte skjermer og dør sånn at jeg får brukt bilen, så etterpå skal jeg og en kamerat flytte over skjermer og dør fra den røde Golfen.

Kjøpte i den anledning litt svart lakk og pussepapir, sånn at det blir "penest" mulig:

S4300037-3.jpg

Flere bilder kommer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man fått gjort littegrann i kveld. Begynte først med å demontere skjermer og dør fra det røde vraket mitt, forså å pusse ned og slenge på et lag med lakk (kun for at det ikke skal være rødt).

Dør mattet ned:

S4300037-4.jpg

Maskert i hui og hast:

S4300038-3.jpg

Inne i "lakkboksen", som forøvrig er 1% støvfri:

S4300039-4.jpg

Godt ventilert må man selvsagt ha det i "lakkbokser":

S4300040-2.jpg

Dør akkurat lakkert. Gud, så "pent" det ble:

S4300041-2.jpg

Skjermer mattet ned:

S4300042-1.jpg

Ferdig lakkert:

S4300046-1.jpg

S4300047-1.jpg

S4300048.jpg

Her står da Golfen og venter på litt karosserideler:

S4300043-2.jpg

S4300045-1.jpg

Litt brask og stæsj:

S4300044-2.jpg

Dør montert og justert med kroppstyngde:

S4300049.jpg

Skjermer er for pyser:

S4300050.jpg

Og sånn står den da nå, og venter på at skjermene skal komme på i morgen:

S4300051.jpg

Får nevne det, så ikke folk begynner å tro noe annet; dette er kun gjort for at jeg skal ha en delvis hel bil og bruke til jeg får forsikringsoppgjøret. Ikke lagt ned masse tid og penger for at det skal få showfinish her, akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, er litt usikkert. Har litt lyst, men på en annen side frister det med ny bil, og er heller ikke så lønnsomt på denne som har gått så langt. Selv om den er i knallgod stand. Har alt en som vil kjøpe og fikse den opp. Føler veldig for en hvit 16v igjen.

Har ikke prøvd, men kommer nok ut hvis jeg gidder å gjøre det. Skal ta resten i morgen, så se om jeg ikke tar av sidepanelet og trykker den ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til litt hem-mekk på slike biler også Massern :P Men i.o.m at denne golfen har gått en del så hadde det vel vært ideelt å bytta? Eller? Sette inn ny motor da?

Kjeda meg litt i natt, så prøvde å etterligne bilen din på dubbmodd, men ble ikke helt lik siden det ikke gikk an å få enkelt runde lykter med svart emblem osv. Samt røde lister på siden. Og de rullene på panseret...

4dpovol.jpg

Moped nå, men kommer bil om ikke lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider