Gå til innhold

Bil stereo tidskrift/blad???

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med dette billiganlegget?

Bare for å se hvor langt man kan dra det, hehe....

Vi er ute etter mest mulig dB med ett anlegg til totalt under 2000kr, og så langt har vi faktisk det meste, mangler bare sub, og prosjektet har altså kostet oss 350 kr eller noe sånnt til nå....

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frakten på den forsterkeren i forhold til prisen på den var veldig drøy syns nå jeg... :D

Prisen på ampen mener jeg havnet på 350kr og frakten på 60 :D

kabler og alt har vi, får jo se om vi klarer å skaffe overganger fra 95mm2 og ned til lampettledninger slik at vi får koblet den til hehehe.....

Spilleren vi skal bruke er en kenwood jeg vant på en dB-drag konk i sommer.

Batteriet er ett maxxima 900 jeg har pensjonert for en stund siden.

Så nå mangler vi altså bare sub...

Tenker vi drar en Mythbusters her, 161dB ved 16Hz :D

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tidligere omtalte bilstereobladet døde dessverre litt ut, mye på grunn av tidsnød og andre omstendigheter. Jeg mener fremdeles det kunne vært genialt å få igang en PDF-versjon av et slikt magasin, med alle fordelene PDF-formatet medfører. Men det er grusomt mye arbeid bak noe slikt, og om det er noe de fleste har for lite av så er det tid. Selv satt jeg bak Appledisplayet på jobb til klokka var 04 natt til fredag... :helpme:

For de hardcore-interesserte bør Voice Coil være et godt alternativ, koster ca. 55 kr. per nummer (eller 45 kr. per nummer om du skriver 3 års-abonnement). Kanskje litt teknisk, men jeg har inntrykk av at det ikke er så grusomt mange alternativ mellom dette og "Bilstereo-spesial, vi tester hovedenheter som koster like mye som et oljeskift"-utgaver av diverse bilblader... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Narvesen selger ingen rene bilstereo blader, hvertfall ikke på de 4-5 sjappene jeg har sjekket og der har de også godt igjennom listene sine uten å finne noe. Men som nevnt her så kan disse bladene bestilles fra USA for en, i forhold til Norge, latterlig billig penge.

Jeg abbonerer på følgende blader fra USA:

- Mobile Electronics

- Car Sound and Performance

- Mobile Entertainment

- Car Audio and Electronics

- DUB Magazine

- Rides Magazine

- Road & Track

Ikke alle er like stabile med leveringen, men det beste på alle punkter av disse er Car Audio Magazine på sterobiten og Road & Track som mest handler om ny amerikanske biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider