Barskekarsten Skrevet Oktober 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2006 Da jeg hadde volvoen på EU kontroll, for å få skilt, klagde de på bremsene. Jeg bytta pakninger i calliperene. Da jeg sleit for å få de av mistet jeg de siste restene av det som var bremseskjoldet. De sa ikke noe på etterkontrollen . Men jeg lurer: Er det noe poeng i å få på et nytt på? Det er jo ikke en dyr del men sånn jeg har skjønt det må jeg av med hjullageret for å få på et nytt et. Bilen går i stavanger så det er ikke den verste salt sørpa men jeg prøver jo å holde bilen pen. Takk for hjelp jeg tror kommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 For min del er jeg helt enig med Volvo, og syns absolutt at de skal være der. Tenk f.eks. på at en grunn til at bremseskiver slår seg skeive, er vannsprut fra sølepytter mens skivene er glovarme etter harde nedbremsinger. I sånne situasjoner er det greit med litt beskyttelse. Skjoldene gjør også at det ikke kommer så mye skitt mellom klosser og skive som det ellers ville gjort. (Kan godt hende at de også hjelper til med å kjøle bremsene ved at de leder lufta på en spesiell måte, men nå gjetter jeg bare.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Se denne tråden for flere kommentarer Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.