Gå til innhold

Cherry Turbo


blixanio

Anbefalte innlegg

Originally posted by a32

 

Akslen som sitter rett under toppdeksele som holder vipperene. Sitter rett over kamakselen, festet med 5 stk bolter med 12mm hode.

Hvis den er helt eller delvis løs, åpner ikke ventilene.

 

Okey.. den sitter som støpt.. Og om ventilene ikke hadde åpnet seg, hadde jeg vel hatt kompresjon for det?

Får vel opp med hele dritten, og bytte alt som er, så blir det bra.. Du veit ikke om noen som skal selge enten en E15ET motor, eller en E15S? Tenkte jeg bare skulle ha noe å hive i imellomtida..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

 

Okey.. den sitter som støpt.. Og om ventilene ikke hadde åpnet seg, hadde jeg vel hatt kompresjon for det?

Får vel opp med hele dritten, og bytte alt som er, så blir det bra.. Du veit ikke om noen som skal selge enten en E15ET motor, eller en E15S? Tenkte jeg bare skulle ha noe å hive i imellomtida..

 

Vet ikke helt akurat hva som hadde sjedd da jeg...når ventilene ikke åpner, suger jo ikke motoren til seg luft heller... what ever! Den saken er tydelig vis ute av verden :)

 

Jeg vet desverre ikke om noen E15-motorer til salgs, men det bure ikke være så vanskelig å få tak i en hos hugger'n.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a32

 

Vet ikke helt akurat hva som hadde sjedd da jeg...når ventilene ikke åpner, suger jo ikke motoren til seg luft heller... what ever! Den saken er tydelig vis ute av verden :)

 

Jeg vet desverre ikke om noen E15-motorer til salgs, men det bure ikke være så vanskelig å få tak i en hos hugger'n.

 

Nei, eneste problemet da, er at jeg er så fryktelig lat, og alle huggeriene her krever at du skrur ut sånne motorer selv.. Det er ikke verdt strevet for dem å ta dem ut, for de får ikke noe igjen for dem.. hehe.. Får vel leite litt, har ikke bråhast.. Må jo ta ut min egen motor først alikevel..

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant jo ut feilen også da.. Bolten til strammehjulet på reg.reima hadde ryki tvers av, så registeret rasa totalt. Sitter med to stempler med hull i, en topp som ser ut som den er kjørt over av toget osv.. Jeg som alltid trodde jeg skulle blåse stemplene ved å smelte dem.. kjiiipt ass ;)

 

Men da er det bare å hive det ut igjen da.. Forresten hvilken vei synes folket det er lettest å hive ut motoren? Opp eller ned? Hvis jeg skal ut med alt sammen.. inkl. girkassa.

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

Men da er det bare å hive det ut igjen da.. Forresten hvilken vei synes folket det er lettest å hive ut motoren? Opp eller ned? Hvis jeg skal ut med alt sammen.. inkl. girkassa.

 

Hvis du har løftebukk ville jeg tatt den ned.

d-montrere allt slik att motoren kun henger i motorfeste venste og høyre side, så senke bilen ned så motor/girkasse står på f.eks. en pall eller to. Så løsne motorfestene fra motor/girkasse og heis opp bilen.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løftebukk tilgjenglig, så da blir det å fire den ned.. Trodde nok at det var lettest, men det skader ikke å spørre. Man kan jo spare seg for masse bry på den måten. Endelig fått tak i delebil også, så da blir det mekking til uka. Gleder meg til å få kjerra til å snurre igjen.. prøve å la vær å rase med engang igjen nå da ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

ja, nå ser det ut som det holder.. ;)

Kjører bare 1bar nå da, men det flytter seg greit for det.

Bare få på plass bensintrykksregulatoren nå, så skal den opp på 1.5bar igjen.. Ingen som har prøvd å korte ned giroverføringa på noen måte? Det er jo 1.5m vandring, så det tar altfor lang tid å gire. Men det funker vel ikke å bare kappe den horisontale stanga under bilen og sveise den sammen kortere, også prøve seg litt frem på hvor kort det blir?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vantage

ja, nå ser det ut som det holder.. ;)

Kjører bare 1bar nå da, men det flytter seg greit for det.

Bare få på plass bensintrykksregulatoren nå, så skal den opp på 1.5bar igjen.. Ingen som har prøvd å korte ned giroverføringa på noen måte? Det er jo 1.5m vandring, så det tar altfor lang tid å gire. Men det funker vel ikke å bare kappe den horisontale stanga under bilen og sveise den sammen kortere, også prøve seg litt frem på hvor kort det blir?

 

Høre bra ut :D

 

Skal du ha kortere giring, må da lage girstanga lengre under bilen, og kortere inni bilen.

Lengden på det horisontale stage påvirker ikke giringsveien i det hele tatt.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår