Gå til innhold

Hva feiler det folk? Bilannonser...

Ranger emnet

quentez

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange bilannonser ute på autodb og finn.no de siste årene, og det er utrolig hvor mange dårlige "bilselgere" som finnes der ute. Svært sjeldent ser jeg en plettfri annonse, og det er én eller flere av disse punktene som går igjen på omtrent samtlige annonser:

- Bilen er fullstendig skitten i eksteriøret. Ser ikke ut som den er vasket på flere måneder.

- Interiøret er også skittent, men i tillegg er det uryddig og gir et dårlig inntrykk av bilen innvendig. Dette er jo ting som lett kan pusses på og fikses ved et par timers jobb.

- Selger behersker ikke det norske språket. Jeg kan forstå at ikke alle behersker norsk i like stor grad, men da må du ihvertfall få en bekjent som gjør det til å skrive annonsen for deg.

- Teksten i annonsen er uryddig. Mange annonser er skrevet uten tegnsetting eller noe som helst oppsett. I mine øyne får dette selger til å virke meget useriøs.

- Bildene er tatt med 0.5 megapixel-kamera i særdeles rare vinkler. Det er mange som ikke har penger til digitalkameraer i toppklassen, men det er jo kjent at bilder selger. Så da vil jeg påstå at det kan være meget smart å prøve og få låne et kamera av noen bekjente. I tillegg kan det også være lurt å ta mange bilder som viser frem bilen på best mulig vis.

Jeg synes det er ganske utrolig at personer ikke tar seg tid til å få bilen sin til å se best mulig ut, for så å få en best mulig fortjeneste av den ved et salg.

Og det er nok ikke bare jeg som stusser på hodet når jeg ser annonser på Autodb og Finn hvor selgerens bil er skitten både innvendig og utvendig, det ser ut som annonsen er skrevet av en 8-åring og bildene er tatt helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er ganske så enig ja, da jeg handlet bil så gjorde førsteinntrykket veldig mye, bilen var fullstendig shinet utvendig og innvendig. (Det kan jo være noe lureri i det, at man shiner bilen for å skjule andre ting, men jeg tok et grei titt på bilen og så langt, (1 år etter uten feil og mangler) er veldig fornøyd :)

Hadde ikke bilen vært så shinet som den var hadde jeg muligens ikke tatt den andre titten som gjorde at jeg handlet bilen...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Er også enig.. hater spesielt de som ikke har bilder i det hele tatt, eller bilder i oppløsning 20x20 pixler.. Pris veil. er også noe folk burde vært flinkere å sette. "RING" er ofte grunn nok for meg til å bla videre til neste bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller valgt en bil som har en god beskrivelse, selv om tegnsetting og generelle norskkunnskaper kanskje ikke er på topp, i forhold til masse bilder av en skitten og uryddig bil....

Bare sett fra en annen vinkel :)

Hva om du så en annonse med god beskrivelse, god norsk og masse bilder av en rein bil?

Jeg skjønner ikke at folk er så sløve med annonsene sine. Tar minimalt med tid å gjøre det skikkelig, til gjengeld får du kanskje flere interesserte kjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har solgt 3 biler det siste året, og er veldig opptatt av at annonsen er skikkelig!

de viktigste punktene er:

-ryddig annonse skrevet på korrekt norsk

-pene bilder av nyvasket bil (inn og utvendig)

-ta med bilder av bilen utvendig, interiør og motorrom

-og skriv pris!!! (som nevnt tidligere, jeg også skipper lett annonser uten pris)

er nok en grunn til at jeg har solgt alle disse 3 bilene med gevinst!

bruk litt tid på annonsen, en får mye mer igjen av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette fokus på personer som ikke klarer å skrive fattelige og fornuftige annonser, og driter i bilder/bruker elendige bilder/ikke vasker og rydder/finner bilde på google.

Er vel egentlig ganske j***** åpenbart?

jeg applauderer det svaret!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meningen med topic var?

Og meningen med den forbanna usakelige kommentaren var? Er så utrolig lei av deg og alle de håpløse kommentarene du fører med deg. Fy flate, få deg et liv. Ser deg sjelden si noe positivt i det hele tatt. Du er en skam.

Topic-wise (som jeg syns for øvrig er veldig bra), jeg skjønner heller ikke hvordan man kan ha dårlige bilder. Var og så på en bil i går, som står til salgs på Finn.no for tiden. Jeg hadde ikke ringt eieren, ikke sendt en e-post. Grunnen var enkelt og greit at det ikke var bilder av bilen. Tok meg en tur bortover, og så det jeg regnet med, en ganske shabby bil. Nå har han lagt ut ett bilde.

Bilder og vasking av bil er viktig, IMO. Riktignok syns jeg det er bedre med 50 bilder av en skitten bil enn ett bilde av en ren bil. Bilder av rustflekker, oljesvetting, slitasje, unormal slitasje, dekk, felger, bremser, understell, osv, enn ett oversiktsbilde. Men selvfølgelig, det er lettere å se ting når bilen er ren. Kombinasjonen av mange bilder, ren bil og god formulering er en vinner!

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit med dårlige annonser jeg;)

Har kjøpt endel biler siste åra ut fra annonser uten bilder og pris, og gjort noen kupp.

Har deretter kjørt rett i vaskehallen for innvendig og utvendig vask.

Knipset masse BRA bilder, og skrevet en annonse som Topicstarter hadde vært fornøyd med og tjent gode penger...

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre ting som ikke gjør bil annonser særlig fristende for meg er når det skrytes av bilen. Så på en Corevette på Finn.no hvor det sto at bilen klarte 0-100 på 4,7sek, og videre til 200 på 9.8. I tillegg var to av bildene tatt på bane hvor eieren lå i brei sladd med samme bilen. Da får man jo et inntrykk av at eierer har herjet med bilen, og for min del så er det viktig.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit med dårlige annonser jeg;)

Har kjøpt endel biler siste åra ut fra annonser uten bilder og pris, og gjort noen kupp.

Har deretter kjørt rett i vaskehallen for innvendig og utvendig vask.

Knipset masse BRA bilder, og skrevet en annonse som Topicstarter hadde vært fornøyd med og tjent gode penger...

Det er ikke alle som har tid, eller penger til å undersøke alle slike. :)

Men jeg er fullstendig klar over poenget.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider