Gå til innhold

Hva feiler det folk? Bilannonser...

Ranger emnet


quentez

Anbefalte innlegg

Ja til dårlige annonser! Da jeg kjøpte min bil hadde eieren glemt å legge til kontaktinfo (tusen takk til den hjelpsomme damen hos finn.no, som hjalp meg med å finne eieren).

 

Likevel er jeg helt enig med trådstarter. Man vil jo prøve å presentere bilen sin på best mulig måte? Jeg vil iallefall ha bilen min ren, pen og presentabel (gjerne hele tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt enig her! Jeg har nå sett på en del annonser og gått vekk fra mange murlige kjøps kandidater pga dårlige annonser.

Men fant da denne ikke perfekte men opp i mot perfekte annonsen på en Bmw e30 320i, og nå står bilen utenfor hos meg :)

Gode annonser er gull!!!

Bmw 1989 e30 316i

Bmw 1999 e46 323ci

Bmw 1998 e46 320i

Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til alle bilselgere som gidder å ta seg tid til å skrive en skikkelig annonse med dugelige bilder - og SKRIVER PRIS. Som flere andre sier, annonser uten pris blir lett hoppet over.

 

En annen ting som er litt irriterende, men kanskje mest negativt for bilselgerne, er bilder av nyvasket bil som ikke har tørket en gang...

 

Bilen ser mindre fin ut selv om den er nyvasket, og hvis de hadde giddet å vente i ti minutter mens bilen tørker så hadde bildene blitt mye bedre, og fått bilen til å fremstå som penere enn en bil som fremdeles er våt. Dette gjør også at selger fremstår som han/hun har dårlig tid, og selv med nyvasket bil er dette negativt i mine øyne.

 

Så, til dere som skal ta bilder av nyvasket bil - vent i ti minutter ekstra til bilen er tørr! :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kun på annonser med bilder. Hvis det ikke er bilde av bilen så er den sikkert ikke så fin ettersom selger ikke gidder det lille bryet med å ta bilde av bilen for å vise den frem for aktuelle kjøpere.

 

Husk: Et bilde sier mer enn tusen ord :)

 

Pris er også viktig, iallefall en liten pekepinne på ca pris.

 

At bilen ser ryddig og pen ut kan gi signaler om at eier bryr seg om den og derfor lettere å få solgt.

Motorvask er også noe jeg HELT KLART skal gjøre da jeg skal selge en bil.

Alt ser mye bedre ut når det er rent og pent, og da får kjøper et bedre inntrykk av bilen.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er litt irriterende, men kanskje mest negativt for bilselgerne, er bilder av nyvasket bil som ikke har tørket en gang...

 

Det er faktisk så sant, så sant!!! Alltid like morsomt med slike annonser :shake

 

Har sett utallige annonser med bilder av en våt bil, der til og med spyleslangen er med på bildet (ligger ved siden av bilen) :hvaskjera

Akkurat som om selgeren nettopp har vasket bilen sin og er livredd for at den plutselig(!) skal bli skitten igjen, så han finner ut at det er best å hive seg rundt og ta bilde av bilen med en gang :roll:

 

En annen klassiker er jo såklart halvtomme cola-flasker i koppholderne...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange bilannonser ute på autodb og finn.no de siste årene, og det er utrolig hvor mange dårlige "bilselgere" som finnes der ute. Svært sjeldent ser jeg en plettfri annonse, og det er én eller flere av disse punktene som går igjen på omtrent samtlige annonser:

 

- Bilen er fullstendig skitten i eksteriøret. Ser ikke ut som den er vasket på flere måneder.

- Interiøret er også skittent, men i tillegg er det uryddig og gir et dårlig inntrykk av bilen innvendig. Dette er jo ting som lett kan pusses på og fikses ved et par timers jobb.

- Selger behersker ikke det norske språket. Jeg kan forstå at ikke alle behersker norsk i like stor grad, men da må du ihvertfall få en bekjent som gjør det til å skrive annonsen for deg.

- Teksten i annonsen er uryddig. Mange annonser er skrevet uten tegnsetting eller noe som helst oppsett. I mine øyne får dette selger til å virke meget useriøs.

- Bildene er tatt med 0.5 megapixel-kamera i særdeles rare vinkler. Det er mange som ikke har penger til digitalkameraer i toppklassen, men det er jo kjent at bilder selger. Så da vil jeg påstå at det kan være meget smart å prøve og få låne et kamera av noen bekjente. I tillegg kan det også være lurt å ta mange bilder som viser frem bilen på best mulig vis.

 

Jeg synes det er ganske utrolig at personer ikke tar seg tid til å få bilen sin til å se best mulig ut, for så å få en best mulig fortjeneste av den ved et salg.

 

Og det er nok ikke bare jeg som stusser på hodet når jeg ser annonser på Autodb og Finn hvor selgerens bil er skitten både innvendig og utvendig, det ser ut som annonsen er skrevet av en 8-åring og bildene er tatt helt på trynet.

 

 

Det værste er når du leser om en: VW Passat 1989 mod. 1,8 Bakhjulstrekk.

Eller Honda Acorrd 1988 Bakhjulsdrift.

 

Meget skjeldene biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos til alle bilselgere som gidder å ta seg tid til å skrive en skikkelig annonse med dugelige bilder - og SKRIVER PRIS. Som flere andre sier, annonser uten pris blir lett hoppet over.

 

En annen ting som er litt irriterende, men kanskje mest negativt for bilselgerne, er bilder av nyvasket bil som ikke har tørket en gang...

 

Bilen ser mindre fin ut selv om den er nyvasket, og hvis de hadde giddet å vente i ti minutter mens bilen tørker så hadde bildene blitt mye bedre, og fått bilen til å fremstå som penere enn en bil som fremdeles er våt. Dette gjør også at selger fremstår som han/hun har dårlig tid, og selv med nyvasket bil er dette negativt i mine øyne.

 

Så, til dere som skal ta bilder av nyvasket bil - vent i ti minutter ekstra til bilen er tørr! :thumb

 

 

OT:

venter aldri på at bilen skal tørke!

med en gang en er ferdig og vaske, er det og dusje over bilen med slangen, for så og begynne med pusse/vindusskinn!

går over og tørker hele bilen knusk tørr!

inni dørkarmer, rundt bakluken og pansere med en klut tilslutt!

 

ingenting er styggere en en bil som har tørket i solen med vannet på bilen!!

 

sorry, måtte bare komentere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller de som skal skrive sånn:

 

"Bilen er sprek! :) Men den har noen små feil. hehehe. :P Men det kan du nok fikse. :D:D:D:D:D Ring for info!!!!! :) :) :) "

 

Helt fælt å lese.

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER annonser der det står "noen småfeil, enkelt å fikse" og lignende.

 

Sånne annonser syns jeg også er greie...gir som regel MEGET stort prutningsmonn når jeg legger ut hva det koster å fikse disse "bagatellene" som selger ikke har snøring på å fikse selv, i tillegg til de feila han ikke visste om;)

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det folk som henger seg opp i om andre staver ting feil og ikke har fulgt med SÅ mye i norsken og/eller kanskje ikke kan noe for det selv? Er du så jævelig opptatt av at alt skal skrives på korrekt norsk, dra å kjøp deg en ny bil og les instruksjonsboka!

 

Vaska/ryddig bil er en smart metode for å få solgt bilen sin. Det samme er også å få fortalt de reelle fakta om bilen. Men ta nå å dropp det sytet om at folk staver ting feil! Kommer nok en dag hvor en eller annen som har vanskeligheter med å stave hjelper deg med en ting du er helt grønn på, tror du han lager tråd på forumet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest litt i instruksjonsboka til Golf 2, så finner du fort et par feil der også.

 

Til saken:

 

Er enig i mye som står her. Viktig med bilder av en ren bil, og bilder bakfra, fra siden, inni bilen, motorrom samt noen oversiktsbilder. Og fint om prisen står på annonsen, ellers så mister jeg fort interessen. Vanskelig og gi et bud om man ikke har noe å gå ut ifra.

 

Om folk ikke kan skrive mest mulig korrekt norsk, så kan de uansett ta seg tid til å lage en oversiktlig/lesbar annonse, og ikke en annonse som ser ut som en SMS skrevet i fylla av en fjortenåring. Rotete annonser er noe jeg også unngår å lese. Seriøsitet er noe som blir satt pris på fra denne kanten her, ihvertfall.

 

Bra bilder/annonse er jo førsteinntrykket du får av bilen, så da er det klart at det teller mye.

 

Edit i seneste laget: Skrivefeil.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lest litt i instruksjonsboka til Golf 2, så finner du fort et par feil der også.

 

Til saken:

 

Er enig i mye som står her. Viktig med bilder av en ren bil, og bilder bakfra, fra siden, inni bilen, motorrom samt noen oversiktsbilder. Og fint om prisen står på annonsen, ellers så mister jeg for interessen. Vanskelig og gi et bud om man ikke har noe å gå ut ifra.

 

Om folk ikke kan skrive mest mulig korrekt norsk, så kan de uansett ta seg tid til å lage en oversiktlig/lesbar annonse, og ikke en annonse som ser ut som en SMS skrevet i fylla av en fjortenåring. Rotete annonser er noe jeg også unngår å lese. Seriøsitet er noe som blir satt pris på fra denne kanten her, ihvertfall.

 

Bra bilder/annonse er jo førsteinntrykket du får av bilen, så da er det klart at det teller mye.

 

Enig!

 

Jeg kikker på bil nå, så da må jeg jo kikke på autodb.

 

Bmw 318 som jeg så ista: "Bimmer i bra stand. Jg r veldi fornøyd md biln, noen feil, lett og fikse hvis u kan skru litt hehe." OSV..

 

Som sagt tidligere, få med prisen og bilde!

 

Spiritus,

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår