Gå til innhold

Hva feiler det folk? Bilannonser...

Ranger emnet


quentez

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok dette er ganske individuellt. Mange lever av å fikse opp biler, og de handler de billigste bilene, fikser opp litt og selger med fortjeneste.

Det er forskjell på en som er ute etter en fin bil for å ha noen år, og ovennevnte gruppe. Men skal man selge er nok bilder av en ren og pen bil å foretrekke, for da når man ut til en mye større gruppe.

Men vurderes solgt sliter jeg litt med. Må man spørre pent om å få lov kanskje?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en annonse igår :) den var vel ikke så ille, eller noe jeg jeg kan gjøre bedre?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1528380

 

Egentlig har du vært for ærlig.

Du fremstiller bilen som en problem bil.

 

Du burde si:

Noen slitedeler bytta etter eu-godkjenning.

Bilen er fin i lakken men bilen er brukt.

 

Utvendig plast detaljer er nylakkert.

 

Osv. med stereo oppsettet.

________________________

 

 

Resten kan om nødvendig tas når noen ser bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har du vært for ærlig.

Du fremstiller bilen som en problem bil.

 

Du burde si:

Noen slitedeler bytta etter eu-godkjenning.

Bilen er fin i lakken men bilen er brukt.

 

Utvendig plast detaljer er nylakkert.

 

Osv. med stereo oppsettet.

________________________

 

 

Resten kan om nødvendig tas når noen ser bilen.

 

hmm, det er godt mulig :) men er uansett bedre å være for ærlig enn uærlig ;) forandrer nokk annonsen litt etterhvert

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut en annonse igår :) den var vel ikke så ille, eller noe jeg jeg kan gjøre bedre?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1528380

Syns "Audi 80 med koppholder" Var litt latterlig, men ellers så var annonsen grei, burde ikke nevnt det med rusten og slikt, få vekk flest mulige negative ting, og ta det opp med kjøperen når han ser på bilen. Slike ting som div deler som burde nli byttet, og rusten. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns "Audi 80 med koppholder" Var litt latterlig, men ellers så var annonsen grei, burde ikke nevnt det med rusten og slikt, få vekk flest mulige negative ting, og ta det opp med kjøperen når han ser på bilen. Slike ting som div deler som burde nli byttet, og rusten. ;)

 

Det med koppholderen var ikke het alvorlig ment heller :) Egentlig skulle jeg bare tatt en naf test med en gang, slik at jeg kan vise fram at bilen er i gos stand, så lar jeg bare være å opplyse om det som er byttet i annonsen

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

venter aldri på at bilen skal tørke!

med en gang en er ferdig og vaske, er det og dusje over bilen med slangen, for så og begynne med pusse/vindusskinn!

går over og tørker hele bilen knusk tørr!

inni dørkarmer, rundt bakluken og pansere med en klut tilslutt!

 

ingenting er styggere en en bil som har tørket i solen med vannet på bilen!!

 

sorry, måtte bare komentere det!

 

 

Det er da mye bedre å la den tørke enn å tørke med pusseskinn.

 

Hva er best? En bil med vannmerker som kan vaskes bort, eller en bil full av swirls (riper) som følge av pusseskinnet?

 

Tips til dine fremtidige bilvasker. Microfiber.

 

OndSofa: Det er jeg helt enig i.

Det er også dette jeg selv er redd for som selger.

Det er kjipt hvis noen har kjørt mangfoldige mil og brukt flere timer og flere liter bensin, bompenger etc for så å ikke kjøpe bilen pga manglende info i annonsen.

 

Solgte lettsykkelen min for en liten stund siden.

Der skrev jeg annonsen slik som jeg mener at en annonse skal være. Kjøperen kom kjørende fra østlandet, betalte 40k kontant og trilla den inn i varebilen uten å prøvekjøre.

Har hatt kontakt med han i ettertid, og han var veldig fornøyd.

 

Det jeg var mest redd for i handelen, var at kjøper skulle ende opp med en bomtur. Utdypa absolutt alle småfeil på telefon før han henta den.

 

Her er annonsa. http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1453471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enig med mye av d som står her!

 

ser jeg "RING" så blar jeg omtrent videre med engang, men mest fordi jeg ikke er intr å kjøpe bil nett nå. når jeg ser etter en bil jeg skal kjøpe bør egentlig d meste stemme for at jeg skal bli fornøyd.

 

så visst jeg finner den bilen jeg vil ha og d står ring så ringer jeg selfølgelig. alle med en viss peil kan jo gitte pris +- 5k elns.Og de som setter ring i annonnsa gjør d jo bare fordi de vil ha folk som virkelig er intr. i bilen og er villig til å gi d den er verdt, i forhold til beskrivelse og bilder.

 

og som nevnt tidligere, kjøp dere et bilpleie sett på biltema eller hva som helst og bruk gjerne en søndags formiddag på å shine bilen.

 

Dvs. støvsuging, polering både av lakk og plastinteriør, støvsuging og rydding av bilen innvendig. spyl også over motorrom.

 

dette koster deg gjerne rundt 500kr visst du skal ha skikkelige produkt og litt arbeid, men så tjener du gjerne opptil 5000 ekstra visst du er flink med annonse osv!(spørs seff hvilken bil d er snakk om)

 

grunnen til dette problemet er jo fordi altfor mange driter egentlig i bilene sine og selger med tap fordi de allerede har penger og veldig lyst på ny bil fort.(folk som sender bilen til verksted for å skifte til sommerdekk liksom)

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår