Gå til innhold

hvilken 16v motor?

Ranger emnet


lunebo

Anbefalte innlegg

ville ikke gitt så mye for den. kjøpte selv en passat 2l gt som har 9a motoren. kjøpte hele delebilen for 5lapper, solgte deler for 2500kr og fikk igjen 1500kr i vrakpant. flaks. men ca 3000kr for en som virker grei er grei pris. bruk g60 ledningsnettet, dropp 1v ledningsnett da det ikke er noe særlig å bygge turbo på. får du tak i en aba blokk som kalles longblokk, har du mange muligheter. beste er vel 9a motoren med tanke på godkjenning.

 

sånn at du har noen tips:

du kan bruke audi s2 turbo, wastegate og manifold til 16motorene. bare å kappe av 5sylinder på grenrøret så er det bolt on, samme gjelder s2 innsuget. kappe av og sveise på flens fra 16/g60 innsug. da har du et bra utgangspunkt for turbobygg. kjører selv med det oppsettet med dobble abf ståltoppakninger for å senke kompresjonen så jeg slapp og bygge om innmaten på blokka. fungerer flott enda på 0.8bar ladetrykk. ca 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle 16v motorene er lik. Alle fester på 1.6, 1.8, 1.9, 2.0 er like.

Blokkene utvending er omtrent identiske innenfor 8v og 16v gruppen.

 

Jeg ga 4500 for en 9a motor i deler. De vokser ikke akkurat på trær, så løp å kjøp om du kommer over en.

 

Har S2 manifoil, turbo og wastegate om du er intr. Kan også dreie av stemplene dine så du får lav komp.

Det jeg har gjort på mine prosjekter.

 

Munkorama: På min 1.8 KR motor med 1.4 i ladetrykk hadde jeg 243 på hjulene. Dette var med grenrør, T3 turbo, 440 dyser, custom innsug, dobble eksos kammer og cossie ic. Du oppnår nok ikke 250 hk på 0.8 desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår