Gå til innhold

Høyt bensin-forbruk

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

Bilen er en 1995 mod 1.8 90 Gamps..

Syns den bruker ganske så mye bensin.. 1L på mila! syns det er ganske høyt.. syns jeg kjører ganske vanlig også..

Har Green filter og Effektnalegg. Noen sier bilen bruker mer bensin med filter? stemmer det.. ? Har for liten stund siden rengjort filteret, men hjalp ikke så veldig mye. Noen tips på hvordan å få bensinforbruket ned ?

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 1995 mod 1.8 90 Gamps..

Syns den bruker ganske så mye bensin.. 1L på mila! syns det er ganske høyt.. syns jeg kjører ganske vanlig også..

Har Green filter og Effektnalegg. Noen sier bilen bruker mer bensin med filter? stemmer det.. ? Har for liten stund siden rengjort filteret, men hjalp ikke så veldig mye. Noen tips på hvordan å få bensinforbruket ned ?

Kjøre mindre. hehe

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg brukte 0,7 forrige gang jeg målte, men det var før KN-filteret ble montert.

Kjørestilen spiller også en del inn, om du girer på 3000rpm eller om du drar den til 6000.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg brukte 0,7 forrige gang jeg målte, men det var før KN-filteret ble montert.

Kjørestilen spiller også en del inn, om du girer på 3000rpm eller om du drar den til 6000.. :)

Drar den ikke spes langt. Girer på omtrent 3000 ja, men litt blanda..! har plugger, bensinfilter osv noe innvirkning ? kan tenninga være gal ? hørt den stilller seg automatisk på golf3?

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe back to topic, om den bruker 1l på mila syns jeg det kan høres mye ut om du kjører pent (normalt) denne skal vel klare 07-08 på mila helt greit, sjekk luftfilter og plugger. om du syns den bruker mer med (powerfilter) kan du jo sette på org filter og sjekke hva den bruker da! den skal nok ikke bruke så mye mer med effektfilter.

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4hjulstrekk bruker vel generelt mer en 2wd.

Jeg skjønner at det går litt mer bensin siden jeg har 4hjulstrekk. Men med tanke på at det er en 1.8 med 90hk, synes jeg det er mye. Så er bare interessert i å vite om det er noe man burde gjøre for å få ned forbruket litt.

>[ ] Opel Astra 1.6 16v, 1996 mod

>[ ] Bmw e30 325i Coupe, 1986 mod

>[ ] Bmw e46 320i Coupe, 2000 mod <-- Tråd om bilen

>[x] VW Golf III 1.8 CL Syncro, 1996 mod, solgt

>[x] Opel Rekord 2.2i, 1986 mod, vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe back to topic, om den bruker 1l på mila syns jeg det kan høres mye ut om du kjører pent (normalt) denne skal vel klare 07-08 på mila helt greit, sjekk luftfilter og plugger. om du syns den bruker mer med (powerfilter) kan du jo sette på org filter og sjekke hva den bruker da! den skal nok ikke bruke så mye mer med effektfilter.

Takk for svar. Skal skifte plugger idag, for å se om det hjelper noe :) Kan skaffe et org. filter og sjekke det ja :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider