Gå til innhold

Høyt bensin-forbruk

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at det går litt mer bensin siden jeg har 4hjulstrekk. Men med tanke på at det er en 1.8 med 90hk, synes jeg det er mye. Så er bare interessert i å vite om det er noe man burde gjøre for å få ned forbruket litt.

Husk at liten motor ikke er det samme som lavt forbruk.

Stor motor som blir middels belastet vil ofte bruke mindre drivstoff enn en liten motor som er tungt belastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker å tilvanlig 1L på mila, men i sommer på bilfere tok jeg på orginal filtere å det gikk ned på 0,6L på mila. det var selfølgelig mye lang kjøring, men jeg kjører ikke så gale tilvanlig heller.

så jeg tror at når man setter på power filter bruker bilen mer bensin! jo mer luft som kommer inn i motoren jo mer bensin må til! vist jeg ikke tar feil.

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, sant nok det.

Men med småkjøring/råning/cruising/rykk og napp (sett kryss på det du føler deg mest bekvem med), så bruker bilen betraktelig mer enn når det er snakk om langkjøring. Kan egentlig ikke sammenlignes, selv om du ikke kjører så galt til vanlig. At bilen går mye på tomgang, og at du tar i gang mye, suger relativt mye bensin.

Så hvis det er snakk om 1l på småkjøring, så er det egentlig ikke så ille.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

jeg hadde samme problemet selv, så gikk jo min helt grusomt dårlig, hørtes ut som en snekke på tomgang, var en slange som det var sprekk i den var i fra innsuget og til bremsekraft forsterkeren men nå går den mye bedre, å mye billigere,var i hvertfall dette som var problemet i min sammenheng

Lenke til kommentar
Del på andre sider