Gå til innhold

mer futt i v40 1.8

Ranger emnet


gekko

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en 98 v40 1.8 (ikke gdi) og den går som en full humle i motvind

 

lurer da litt på om hvor mye pes det er å sette i en 2.0t eller t4 maskin i den og hvor mye det kan koste meg å gjøre det ???? noen som vet

 

det er vel ikke så mye å gjøre med min motor utenom eksos og luft filter

 

har dere hørt om noen som har gjort en sånn motor "swap"

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann gekko!

 

Så lenge motoren og bilen er av samme år, burde du ikke gå på de helt store overraskelsene. En god del av ledningsnettet for t4 og 1,8i er lik. Pass på at du får med så mye som mulig av donor bilen, ting som insprøytningshjerne, dyser og alt av slanger og kabler under huven er kjekt å bytte rett over.

 

Et annet alternativ er å bytte motordeler i den du allerede har for å øke effekten. Siden motoren er laget av mitsubishi, er det ikke mangel på trimdeler. Kammer, dyser, chipper, stempler og råder burde ikke være så vannskelig å få tak i. Spør på steder som er forbunnet med bilsport/rally. Får du øket kompresjonen litt, vassere kammer, og en ny chip/dyser er du langt på vei.

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

 

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting burde du ta i betraktning, hvis du setter i en kraftigere motor burde du oppgradere clutch, bremser, girkasse og gjerne understell også.

Er en ganske dyr affære å oppgradere bilen på den måten der, så da vil jeg heller anbefale deg å selge den bilen du har nu, og kjøpe en ny en med turbo eller hva du nu enn ønsker..

Gubbebil med popstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting burde du ta i betraktning, hvis du setter i en kraftigere motor burde du oppgradere clutch, bremser, girkasse og gjerne understell også.

Er en ganske dyr affære å oppgradere bilen på den måten der, så da vil jeg heller anbefale deg å selge den bilen du har nu, og kjøpe en ny en med turbo eller hva du nu enn ønsker..

 

Helt enig med deg. :)

 

Hadde selv en v40 1,9 tdi og lurte på å bytte motor i den, men ble for mye som måtte byttes da, så solgte den og kjøpte heller t4`en.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut jeg ikke har råd til å kjøpe en t4 og går for motor bytte innen juni 07, kjøper vel en fra sverige , men det jeg lurer på er hva jeg trenger og hva jeg kan bruke fra min 1,8 fks AC , dynamo og sånn ting .... trenger vel også en ny girkasse ...

 

noen som har peil og kan hjelpe meg med hva jeg trenger og ikke trenger å kjøpe ....

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. V/S 40 1,8 uten turbo har motor fra Volvo og Mitsu.

 

Stemmer det, en vanlig 1,8 liter på 115 som etter noen år ble gjort om til 122hk som Volvo lagde og en 1,8i som ble laget i sammarbeid med Mitsu på "hele" 125hk en gdi.....

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut jeg ikke har råd til å kjøpe en t4 og går for motor bytte innen juni 07, kjøper vel en fra sverige , men det jeg lurer på er hva jeg trenger og hva jeg kan bruke fra min 1,8 fks AC , dynamo og sånn ting .... trenger vel også en ny girkasse ...

 

noen som har peil og kan hjelpe meg med hva jeg trenger og ikke trenger å kjøpe ....

 

Skal du bygge bilen om til t4?

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet på hvor mye det kommer på å bygge om?

Motor må du ha, ledingsnett til motor, turbo, girkasse, drivakslinger, giroverføring, clutch, foringer er muligens annerledes. Men uansett det første du må gjøre er å snakke med volvo og BT og høre om de godkjenner ett motorbytte i det hele tatt, og hva som må byttes. Så er det vel en del papirer som må skrives, søknader blandt annet. Men er bilen din under 10 år eller har ikke vært i Norge i 10 år, så må du jo også betale hk avgift.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg ser på nettet så koster en t4 fra 120.000 ++++ og hvis jeg kjøper en t4 motor evt en 2 liter turbo fra huggeren i sverige pluss alle deler jeg trenger kan jeg nok spare litt ,

 

eller er tankegangen min helt på jordet nå ...... si fra hvis dette blir for dumt å gjøre så sliter jeg heller med 1.8 til jeg en gang for penger til en t4

Signatur reglene er crap , og mods er trigger happy ..

 

Derfor denne singatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg ser på nettet så koster en t4 fra 120.000 ++++ og hvis jeg kjøper en t4 motor evt en 2 liter turbo fra huggeren i sverige pluss alle deler jeg trenger kan jeg nok spare litt ,

 

eller er tankegangen min helt på jordet nå ...... si fra hvis dette blir for dumt å gjøre så sliter jeg heller med 1.8 til jeg en gang for penger til en t4

 

Tror det blir mye dyrere å bygge om, og ganske mye arbeid blir det også. Men hvor mye får du for din bil da hvis du selger den?

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min bil blir en 1,8 på papiret , som en bmw 520 som ble en M5 men ennå en 520 på papiret ....

 

Du må vel betale avgifter for det om vel?

Er vel litt risk å ikke godkjenne det ihvertfall. Litt kjedelig hvis du kresjer eller blir stoppet av purken.

Mvh Christine :)

http://www.bergen-gatebilklubb.no

 

T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531

240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår