Gå til innhold

Gele/agm batteri, minimum 70Ah

Ranger emnet

zews^^

Anbefalte innlegg

Er nå på jakt etter et relativt bra gele/agm batteri til bilen min. Etter de dimensjonene jeg finner på nett ser det ut til at batteriene blir for store på en eller annen måte til å være plassert på den orginale plassen.

Maksimale mål er:

Høyde: 20cm med poler

Lengde: 30cm

dybde: 17,5cm

Etter det jeg finner ut så er northstar for langt, og kinetik og optima for høye. Kunne jo vurdert 2 mindre batteri, men med tanke på pris blir dette heller uaktuelt. Å gå over 3000 er ikke aktuelt liksom.

Noen som har forslag til batteri til meg?

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NSB70 er 305mm hvis du sliper vekk festene til bærehåndtakene, noe som er helt problemfritt, annet enn at det blir tungt å løfte det ut og inn i bilen:)

Hmm, interessant :)

Hvor tungt er dette batteriet egentlig? Dere skaffer vel poler som ikke er over 2,5cm til batteriet også? Eventuell pris på disse?

Og batteriet er selvfølgelig helt tett selv om disse fjernes?

Edit: Festene står kun ut helt på toppen, ikke sant? Da tror jeg det skal gå greit uansett, er lengre ned det blir trangt.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, interessant :)

Hvor tungt er dette batteriet egentlig? Dere skaffer vel poler som ikke er over 2,5cm til batteriet også? Eventuell pris på disse?

Og batteriet er selvfølgelig helt tett selv om disse fjernes?

Edit: Festene står kun ut helt på toppen, ikke sant? Da tror jeg det skal gå greit uansett, er lengre ned det blir trangt.

Batteriet er tett selv om du sliper disse forsiktig bort med rolloc el.l.

Polene vi selger er 25mm høye, men du kan sikkert slipe av toppen noe om nødvendig. Det veien 27,4kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PC 1500 selges kanskje ikke i Norge så da passer vel ikke odessey mine mål heller? :(

Har nettop skrudd in 2 stk PC1500 i Touranen min jeg.. Så det er ikke no problem. Det fine med det er at det vanlige batterifester på det.

Send meg en mail, eller ring 90139894, så skal vi vel få skipet et eller flere slike til deg i løpet av helgen.. Det er vel noen fra ditt distrikt som skal oppholde seg i ommrådet her noen dager ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket var det du bestillte?

Det ble 1 Optima Yellow Top grunnet noen ekstrautgifter :( Men fikk batteriet for 1400 så da satser jeg på å skaffe enda et til bagasjerommet ved senere anledning. Regner med at 2 Optima bør klare å levere nok strøm, i tilegg får jeg jo 110Ah :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider