Gå til innhold

Tips om audi cab?

Ranger emnet

Potet-R

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker på å kjøpe meg en Audi 80 Cab til våren, men har noen spørsmål jeg håper noen med erfraring fra disse bilene kan svare meg på.

Håper på å finne en med 5syl motor, eller er det bare 4syl, 2.3L?

Lurer også på om hvordan det er med et cab tak på vinteren. Må bilen stå inne i en varm garsasje, eller klarer det seg med en pressening over "cabèn" mellom kjøreturene i snøføyka.

Tenker på å kjøpe bilen nå i høst også men sparer penger ennå, så blir de mye dyrere til rundt mars/ april, noen som har peil?

Noen som erfaringer med forsikring på denne bilen? Blir 19 år, og null bonus.

Sånn generelle tips om å kjøpe en slik bil, noen standard feil/ mangler dere har erfaringer med?

Håper på svar som kommer meg til nytte!=)

MVH Robert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

hvis du skal kjøpe en 80 cab må du ha 2,3 eller 2,6 de andre motor alternativene er veldig tamme og triste å kjøre spør du meg da.

ikke noe problem med med å la den stå ute om vinteren caben tåler snø og vann! du burde sjekke caben foran ved frontruta er der som regel vannet renner inn. å forsikre den bilen kommer vel rundt 12 tusen tenker jeg var hvertfall det jeg betalte.

her er et bilde av gamle bilen min

http://i64.photobucket.com/albums/h171/audi_s3/bilenminhel.jpg

å her er den etter jeg ble påkjørt

http://i64.photobucket.com/albums/h171/audi_s3/Bilentil-1.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h171/audi_s3/Bilentil.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

forsikringen er litt dyr, jeg bor i oslo så det hjelper jo ikke, men jeg betaler ca 14' for delkasko... får det sikkert billigere men det er den jeg har på en 2,3l cab... bilene funker smud om vinteren, det er bare folk som ikke har prøvd som sier at caber ikke funker om vinteren...

VW Golf 1 Cab 1982 (solgt)

Volvo v40 2002 (solgt)

Audi 80 cab 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en 98 mod. og er rimelig fornøyd med bilen. Har slitt litt med det eletriske i bilen. Sikringer som gått osv. men er ting som er lett å fikse.

Har et lite spørsmål, er disse de orginale setene til denne modellen? Får ikke til varme i setene :(

http://home.no/grisen/17072006(001)redigert.JPG

De er ikke orginale :hug:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginale stoler ja... er ikke mange som har de... Har hatt Audi cab selv, funker fint på vinteren ja! Men styr unna de med stoff seter, mye lettere å holde rent med skininteriør spør du meg.... hadde desverre bare 2.3 5 syl. motor jeg, ingen racermotor for å si det mildt! men er ikke derfor man kjøper en sånn bil... De eldre fikk man med 1.8/ 1.8t/ 2.0/ 2.3/ 2.6 og 2.8 bensin og ( desverre ) også med tdi. ( hører IKKE hjemme i en åpen bil ) de nyere får man fra 1.8t til 4.2 V8..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Hei. Tenker på å kjøpe meg en Audi 80 Cab til våren, men har noen spørsmål jeg håper noen med erfraring fra disse bilene kan svare meg på.

Håper på å finne en med 5syl motor, eller er det bare 4syl, 2.3L?

Lurer også på om hvordan det er med et cab tak på vinteren. Må bilen stå inne i en varm garsasje, eller klarer det seg med en pressening over "cabèn" mellom kjøreturene i snøføyka.

Tenker på å kjøpe bilen nå i høst også men sparer penger ennå, så blir de mye dyrere til rundt mars/ april, noen som har peil?

Noen som erfaringer med forsikring på denne bilen? Blir 19 år, og null bonus.

Sånn generelle tips om å kjøpe en slik bil, noen standard feil/ mangler dere har erfaringer med?

Håper på svar som kommer meg til nytte!=)

MVH Robert.

Har selv en Audi 80 Cab 2,3l 10v.. Bruker bilen om vinteren, går helt greit.. ingen forskjel fa en vanelig bil.. er veldig bra varmeapp. i disse bilene.. som nevnt før er disse bilene veldig plaget med at det drypper inn dråper av og til i gjørnene ved frontruta, litt iriterende.. har enda ikke hatt noe problemer med bilen.. anbefaler deg å kjøpe en Audi Cab med Manuell kalesje, siden di er litt plaget med den elektriske.. Har foresten T3/T4 turbo, Turbomanifold & wastgate leggende til Audi 5cyl motor som jeg skal selge billig.. har selv kjøpt meg en 2,3l 20v til min audi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Audi 80 Cab 2,3l 10v.. Bruker bilen om vinteren, går helt greit.. ingen forskjel fa en vanelig bil.. er veldig bra varmeapp. i disse bilene.. som nevnt før er disse bilene veldig plaget med at det drypper inn dråper av og til i gjørnene ved frontruta, litt iriterende.. har enda ikke hatt noe problemer med bilen.. anbefaler deg å kjøpe en Audi Cab med Manuell kalesje, siden di er litt plaget med den elektriske.. Har foresten T3/T4 turbo, Turbomanifold & wastgate leggende til Audi 5cyl motor som jeg skal selge billig.. har selv kjøpt meg en 2,3l 20v til min audi..

skal du ha 2,3 20v-en i caben?

Får du registrert den da da?

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider