Gå til innhold

forklaring på inpress (link steffan felger)

Ranger emnet

mjepson

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg litt om inpress?

Steffan Felger og dekk pakker

Her selges pakker fra Steffan...

her kan man f.eks. få RS desigin i 14" med inpress ET15, ET15+ET20 eller ET20 både framme og bak.

Hva er det som stikker mer ut? ET20 eller ET15?

5STern selges med 9x bredde bak også.. men her er det nå enten ET10 eller ET20. Hva er forskjellen og er dette lovlig i norge?

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mjepson

ja så det vil si at jo bredere dekkene er f.eks. 9x jo mindre inpress kan du ha... vil ET10 gå på polo eller må det være ET20 på 8x og 9x.

*beveger meg ut på tynn is, men prøver:*

ET på Polo 6N er 43mm. Maksimal endring av innpress er 15mm, dvs. 7,5 mm. pr. side. for å slippe unna bråk med onkel. Tror dog du kan få det godkjent, men den må vises.

Innpresset er det samme uansett størrelse på felgen, om det skraper eller ei med 8/9x får du høre med nitetwlkr om f.eks.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ET er avstanden sideveis fra midten av felgbanen til der bolthullene møter bilen.

Så lenge du får med TüV-papirer fra Steffan bør det være greit med endring av sporvidden.

ET 10 på 8 eller 9" blir nok vel drøyt

8 og 9x14" ET 20 burde funke greit

alt kommer an på hvor mye du vil senke og valse...

"fahrzeugbilder" på Steffan-sida viser konkrete eksempler på hjulkombinasjoner - BRA!

Vær også klar over at felgkanten som regel ikke er bredere på felger med større innpress (mindre ET), det er bare tykkelsen i godset på felgsenteret som varierer. Selve felgdesignet er altså helt likt!

Dermed kan det være smart å kjøpe felgmodellen du vil ha med minst mulig innpress (størst ET) og så fylle ut med spacere til du får hjula der du vil ha dem, hvis du er usikker...

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har steffan 8 og 9x14. 8" felgen har ET15 og 9" har ET20

Men du må nok valse litt bak hvis du skal få godkjent med 9" bak.

I TÜV papirene til steffan står det hva du må gjøre skjermer osv. utfra hvilke felger du velger.

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye jobb og valse, men det er jo fare for at lakken sprekker da. Vi tok ikke så mye hensyn til lakk på min da jeg skal lakkere den. Tror den holdt til 2 cm, dro litt til,da sprakk den:D

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider