Gå til innhold

sperre til min volvo 240

Ranger emnet

B230f

Anbefalte innlegg

mange som sier sperre, mener faktisk diffbrems.. er diffbrems som er optimaltb230f:) få tak i fra orginal volvo eller kjøp truetrac:)

jeg mener diffbrems når jeg sier sperre ja. sveisa bakende blir det ikke på meg nei, vet at det sliter noe jævlig.

Har du noen forslag til hvor jeg kan få tak i truetrack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min på summitracing

må dreie ca 3mm på dia, og 20-25mm inn mener jeg å huske..alt etter om du har bredt eller smalt triggerhjul(den ringen du skal tre innpå)

går rett i, bare flytte over kronhjul..jeg satt på nye lager og på diffen..noen mener det ikke er vits, men jeg har litt vondt for å bruke et presspassninglager 2 ganger, kosta ca 1500,- tror jeg med nye lagrer..bytter de yttre hjullagra og i samme slengen, og kjører på red line super olje! så nå vet jeg at jeg har aksling som både holder lenge og tåler en trøkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte min på summitracing

må dreie ca 3mm på dia, og 20-25mm inn mener jeg å huske..alt etter om du har bredt eller smalt triggerhjul(den ringen du skal tre innpå)

går rett i, bare flytte over kronhjul..jeg satt på nye lager og på diffen..noen mener det ikke er vits, men jeg har litt vondt for å bruke et presspassninglager 2 ganger, kosta ca 1500,- tror jeg med nye lagrer..bytter de yttre hjullagra og i samme slengen, og kjører på red line super olje! så nå vet jeg at jeg har aksling som både holder lenge og tåler en trøkk

Ja, det er også viktig at en som kan shimse, shimser den rett!

Må ellers påpeke at det er ganske stort avvik i produksjon av akslingene, så det er ingen fasit for hvilke shims man trenger.

Man må mao. ha litt utstyr og mekanisk kunnskap, for å ikke ødelegge diffen unødvendig fort.

Jeg kjøpte like gjerne en 1031, nye shims+++, når jeg skulle ha truetrac, da jeg ville ha det så sterkt som mulig, når jeg først importerte en ny diff.

jeg kjøpte min hos http://www.reiderracing.com (har importert flere truetrac'er derfra, også på vegne av andre).

Om du ikke kan dreie, tar vel en lokal helt 500kr for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider