Tony Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Når jeg skrur av og på spilleren/bytter sang, så smeller det i bak høytalerene + basserene mine.. har feilsøkt litt, først trodde jeg det var en jordings feil, men jeg har kommet frem til at det er utgangen på cd spilleren som ikke er helt i vater.. Spørsmålet mitt er om Basserene eller Forsterkeren min tar skade/blir ødelagt av det her? (smeller ganske høyt til tider) Anlegget er ganske så nytt.. og har ikke råd til å kjøpe en ny spiller ennå.. Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ingen som har peiling? :wonder: Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ja, du kan risikere skade, da spesiellt på de små høyttalerne. At subben(e) skades er mer tvilsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 trodde det var diskanter som tok skade av sånt, stemmer det? Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dreamtm Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 trodde det var diskanter som tok skade av sånt, stemmer det? Ja, oftest er det diskantene som lider, men mellomtonene digger heller ikke disse poppene. Det var det jeg mente med de mindre høyttalerne. :knock: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Ja, oftest er det diskantene som lider, men mellomtonene digger heller ikke disse poppene. Det var det jeg mente med de mindre høyttalerne. :knock: Hva er det som er årsak til disse "smellene" da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Har samme problem. Irriterende smell..... Siter Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet [-] '94 BMW 318is Full M-Tech [x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I [x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II [x] '88 Golf II '90-Look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 kan være flere årsak til det, men de fleste forsterkere -også de innebygd i spilleren- har en beskytelses kret som skal forhindre dette ved å mute signalen ved på/av men av forkjellige årsaker kan disse slutte å fungere, ellers kan forårsakes at man får en "usymetry" i enten strøm tilførselen eller i signalen, både i inngangs signalet eller i utgangs signalet.... kanskje ikke aller forstår dette men enkelt forklart at man får dårlig forbindelse til minus/pluss tilførset eller at RCA kablene ikke er hele eller en av høytaler kabel har leksaje mot jord/chasis... teorien rundt dette er mer kompleks en så men som sagt dette er en meget "forenklet" forklaring. :) Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 kan være flere årsak til det, men de fleste forsterkere -også de innebygd i spilleren- har en beskytelses kret som skal forhindre dette ved å mute signalen ved på/av men av forkjellige årsaker kan disse slutte å fungere, ellers kan forårsakes at man får en "usymetry" i enten strøm tilførselen eller i signalen, både i inngangs signalet eller i utgangs signalet.... kanskje ikke aller forstår dette men enkelt forklart at man får dårlig forbindelse til minus/pluss tilførset eller at RCA kablene ikke er hele eller en av høytaler kabel har leksaje mot jord/chasis... teorien rundt dette er mer kompleks en så men som sagt dette er en meget "forenklet" forklaring. :) Oki:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg