Gå til innhold

Bytte av bensinfilter?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

ikke lett å finne ut.. ell dvs.. de som har prøvd har gitt opp.. så eneste eg da kan si er at du kan få plast tank og pumpe billig på en hugger.. antar det ikke er plasttank på din siden du skal ha "gamle" typen filter.. eller e eg helt på villspor etter en lang dag?

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Hva skal jeg med ny pumpe og tank??

Har noen Neon'er plasttank og noen ikke??

Sitter den gammle typen på en 98'modell??

:wonder:

Trur det enkleste er å sjekke opp med merkeforhandleren i dette tilfellet. Når det gjelder filter så er de ikke så mye dyrere der.

Et lite tips: Husk å tømme bensinsystemet for trykk før du bytter filter så du ikke får deg en fin overaskelse når du løsner koblingene :)

Enkleste måten å gjøre dette på er å koble fra ledningen til bensinpumpen og kjøre motoren på starteren til den ikke vil tenne lengenr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
Hei!

Et verksted sliter veldig med å få tak i bensinfilter til min Neon...

Når de bestiller fra Chrysler så får de med tre grener, og det som sitter på min ha bare to...

Sjekket og Mekonomen og de også mener det skal være tre grener på min Neon?...

Hva kommer dette av tro?

Tatt fra Neons.org:

Well the fuel filter is a sock on the fuel pump in the tank, if you want to change it you have to change the fuel pump too it and the fuel level sender is all one assembly. It is on the passenger side of the car and you have to lower the tank. Its not too hard to change you can have it changed in an hour.

Så her må du desverre skifta pumpa di om du skal skifte filter.

3 grener ja:

1995 - 1999 = 1 Gen

2000 - Dagens bil = 2 gen

Og, SRT-4 = 3 gen (sports utgave) SRT- gen

Hvis du først bytter bensinpumpe ville jeg ha oppgradert til en Wallbro 255LB pumpe, en orginal pumpe ville kosta det samme i norge.

Andrè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
trenger ikke å skifte bensinpumpe for for å skifte bensinfilter, filteret ligger ved tanken! Man må senke ned tanken litt for å komme til filteret. Har gjort dette selv.

Tror du må lese litt mere, etter som det jeg leste er dette en 1997 mod, med plasttank, denne har et INNEBYGGET bensinfilter, 1995 mod med metalltank har UTVENDIG filter,

Se her er en med Plasttank.

Tatt fra Neon-owners.org

FPR1997up_on%20outlet1.jpg

FPR1997up.jpg

97.jpg

1995-1996 with STEEL FUEL TANK

External filter with 3 lines; the 49psi regulator is mounted inside the tank directly after the pump. To change the regulator the tank needs to be removed from car. System pressure is 49psi.

1996-1998 with PLASTIC FUEL TANK

Filter is combined into the regulator unit and mounted externally on the pump. This can be changed with the pump and tank still on the car. The car also has a fuel "Accumulator" that is mounted to the chassis near the tank.

Den delen du tenker på en en Fuel ''Accumulator'' og ikke et filter :)

Hvis du forsatt ikke tror på meg kan du lese det selv på:

http://www.neon-owners.org/neon/tech/diagnostics_maintenance/fuel_pressure.html

Andrè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha!

Nå skal jeg si det har vært mye usikkerhet mellom Chrysler og de forskjellige verkstedene jeg har spurt...

Grunnen til jeg ville skifte bensinfilter var bare at jeg regnet med det aldrig hadde vært byttet og det skadet ikke å bytte..., men da er det altså sånn som ikke trenger å skiftes på disse bilene da :)

Plastanken for å spare vekt og kostnadder eller?

Ps. Er ikke denne settningen litt motsigende hvis dere mener man må bytte hele pumpa.

"This can be changed with the pump and tank still on the car"

Filteret kan altså bli bytta med pumpa på bilen...

Altså trenger man vell ikke bytte hele bensinpumpa for å bytte filter?

HeInE's BlackMafia

HeInE's Neon -> Til salgs! <-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreMedNeon
Takk skal dere ha!

Nå skal jeg si det har vært mye usikkerhet mellom Chrysler og de forskjellige verkstedene jeg har spurt...

Grunnen til jeg ville skifte bensinfilter var bare at jeg regnet med det aldrig hadde vært byttet og det skadet ikke å bytte..., men da er det altså sånn som ikke trenger å skiftes på disse bilene da :)

Plastanken for å spare vekt og kostnadder eller?

Ps. Er ikke denne settningen litt motsigende hvis dere mener man må bytte hele pumpa.

"This can be changed with the pump and tank still on the car"

Filteret kan altså bli bytta med pumpa på bilen...

Altså trenger man vell ikke bytte hele bensinpumpa for å bytte filter?

Plasttank:

Filter is combined into the regulator unit and mounted externally on the pump.

Ståltank:

External filter with 3 lines

Må nesten abre se ka type tank du har, pumpen for ståltank og plasttank er veldig forskjeldige.

f.eks:

Stål tank pumpe:

95FP1.JPG (dette er min Modifiserte pumpe, orginalen ser ikke slik ut, men den har den samme knekken.)

Plasttank pumpe:

57461077.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider