Gå til innhold

PROFF sprøyte fra biltema??

Ranger emnet

chevy8

Anbefalte innlegg

har en sprøyte liggende som har begynnt å tette seg pga dårlig rensing...

ser biltema har en proff sprøyte til grei pris...

er denne sprøyte bra i forhold til prisen??

hvilken dyse er best når en skal sprøyte grunning?

grunninga eg har er ikke veldig tynn men skal kunne sprøytes i dens konsistens..

bør eg kanskje øke til 1,6-7mm??

har 1,5mm på den gamle og virker som om det er vanskelig å få sprøyta skikkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville nok hatt 1.6 - 1.7 mm til grunning.

Når det gjelder Biltema-sprøyta så tror jeg den er helt grei til den prisen.

Jeg har tidligere brukt biltema-sprøyte og til den prisen er den veldig bra! Etter hvert som det ble en del mer lakking på meg så kjøpte jeg meg en DeVilbiss GTi. Hvis du ikke skal lakke mye, så tror jeg at jeg hadde gått for Biltema sin.

Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kiddie Hvis du tenker på den blå sprøyta til Biltema, er den kjempebra!!!! :)

Den bruker ganske lite luft, og sprøyter veldig jevnt!!! Kjempefornøyd!!

Men det er et problem med den, det er at pakningen der som lakken blandes med luft, tåler ikke så godt tynner!!! :hvaskjera

Det er kjempedumt!!!! Men det kan hende a det kan gå bra hvis du bruker en "rolig" tynner...?

Vi merket ikke noe når vi la fargen, men jeg vasket med tynneren til Biltema, ettersom den er rimelig, og den er ganske sterk....

Vi rakk å legge både farge og klarlakk på en god del før den "ble borte".

Vi kommer til å kjøpe fler, ettersom den koster kun 249,-.

Håper de fikser den pakningen jeg.....

Ang grunning, er det å anbefale å tynne dennoe, hvis ikke er det stor sjangse for appelsinskall, og det følger med videre i fargen.

Det vi har gjort, er å legge en syregrunning på det blanke stålet, så har vi brukt slipefyller som sealer, for så å legge farge.

Det har fungert knallbra!!!:) Mye jobb, men pytt pytt!!!!!

Lykke til uansett!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler ikkje pakningen tynner? Burde strengt tatt ikkje ei lakksprøyte tåle å bli brukt? Korleis er det med chlas olson sprøyta, bedre?

Vet ikke.... Har ikke prøvd den. Ennå! :rolleyes:

Men jeg håper Biltema fikser den pakningen,

for den var veldig god å ha i hånda!

Virkelig balansert, og ikke minst,

at den brukte lite luft i forhold til andre sprøyter vi har brukt.:)

Og det er veldig viktig når man holder på på hobbybasis!

De første bilene vi lakkerte med en liten kompressor,

som ikke holdt på trykket, ble ikke bra i forhold!:shake

Og nå har vi den største Race-kompressoren,

som ikke er tre-faset, og den holder trykket godt oppe med Biltema-sprøyta. :)

Får litt hjelp av en ekstra tank, men pytt pytt... Den går ikke konstant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den blå biltema sprøyta og er godt fornøyd, MEN jeg har aldri brukt en proffsprøyte så jeg har ikke sammenligningsgrunnlag. Jeg har imidlertid brukt mange forskjellige billigsprøyter og sammenlignet med de andre er denne best.

Jeg inbiller meg at den har litt smalt sprøytebilde, så jeg fikk litt problemer med å få det jevnt da jeg skulle lakkere en bilside med metallic base. Men til klarlakken etterpå var den helt fin. Fungerte veldig bra.

Min har holdt fint selv mot en cellulosetynner som er som bensin v.s vann i sammenligna med biltematynneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider