Gå til innhold

PROFF sprøyte fra biltema??

Ranger emnet

chevy8

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Hei!

har kjøpt meg en slik ''proff'' lakksprøyte fra biltema jeg også!

lurer litt på hvilke dyse som egner seg til vanlig lakking?.....

er jo 1.4mm som står i orginalt

skal snart lakke litt med vanlig billakk, ikke metallic. noen som anbefaler noen dyse str?.. er 1.4 greit eller? er ganske blå på dette området!

har en 1.2 dyse også!

- 1992 Toyota RotteRolla

- 2005 Husaberg 650

- 2009 Kawasaki Z750

X 2006 Audi A4 2.0 TDI S-Line

X 1996 Vw Golf3 Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Ville nok hatt 1.6 - 1.7 mm til grunning.

Når det gjelder Biltema-sprøyta så tror jeg den er helt grei til den prisen.

Jeg har tidligere brukt biltema-sprøyte og til den prisen er den veldig bra! Etter hvert som det ble en del mer lakking på meg så kjøpte jeg meg en DeVilbiss GTi. Hvis du ikke skal lakke mye, så tror jeg at jeg hadde gått for Biltema sin.

hvor mye betalte du for DeVilbiss GTi sprøyta?? var å kikket på den i går ... tror det var den iallefall :) er du fornøyd med den eller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Blir det bra dette "lakke selv" greiene med Biltema sprøyta?

Har lyst og kjøpe en selv, og lære litt..

Blir det den glatte, blanke flaten som er på bilen til vanlig?

Når jeg lakka med sprayboks, og klarlakk etterpå så ble det bare helt matt.. Var ingen glans i det hele tatt.. Måtte våtslipe med 2500 papir og polere, da ble det ok.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja etter min mening blir det bra..har lakket noen smådeler og de ble fine og blanke uten klarlakk..

men øvelse gjør mester og kan nesten garantere deg at det ikke blir mye å skryte av første gangen..må på en måte får en feeling med sprøyta;)

men skulle hatt større dyse for grunninga mi asso..

noen som vet om hvor eg kan kjøpe en 1,8 dyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja etter min mening blir det bra..har lakket noen smådeler og de ble fine og blanke uten klarlakk..

men øvelse gjør mester og kan nesten garantere deg at det ikke blir mye å skryte av første gangen..må på en måte får en feeling med sprøyta;)

men skulle hatt større dyse for grunninga mi asso..

noen som vet om hvor eg kan kjøpe en 1,8 dyse?

Ok. Flott.

Anbefalt kompressor til Lakkering da?

ps. Hvor kjøper man f.eks Grunning, fyller, baselakk, 2K Klarlakk osv. til og ha i sprøyta? Lakkverksted, eller finnes det egne butikker for Bilakk?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med lakk og grunning kan du nokk få billigere av TOP GUN her på forumet..

vet ikke hvilken kompressor som er anbefalt men eg bruker en av de minste til rundt 8-900 kr..

og da blir resultatet ok men er bedre med et hakk bedre kompressor tenker eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med lakk og grunning kan du nokk få billigere av TOP GUN her på forumet..

vet ikke hvilken kompressor som er anbefalt men eg bruker en av de minste til rundt 8-900 kr..

og da blir resultatet ok men er bedre med et hakk bedre kompressor tenker eg

kjøp den til 2000kr hos mekonomen, den er virkelig bra til den prisen, gir hele 356l i min, er ikke dårlig til den prisen, + at den er grei å lakke med;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lakka med sprayboks, og klarlakk etterpå så ble det bare helt matt.. Var ingen glans i det hele tatt.. Måtte våtslipe med 2500 papir og polere, da ble det ok.

Da har du ikke tatt tykt nok lag med lakk og klarlakk. Du sprayer helt til du ser det er nok, på grensa til å renne. Ikke så veldig peiling på dette, men det er noe jeg har erfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke tatt tykt nok lag med lakk og klarlakk. Du sprayer helt til du ser det er nok, på grensa til å renne. Ikke så veldig peiling på dette, men det er noe jeg har erfart.

Jeg ikke masse peiling, men fikk anbefalt av lakkverkstedet mitt at når man la klarlakk så skulle man først legge et lag uten flyt, aka støvlag som dekker litt, og la det tørke i 10-15 min. for deretter å legge på ett tykkere lag klarlakk med skikkelig flyt.

Grunnen til det er at hvis man legger ett tykt førstestrøk og enda ett strøk til, med liten tid mellom vil det underste laget ikke tørke skikkelig, og dermed dannes det micro "bobler" under andrestrøket, og da ser det helt matt ut, helt til du omtrent ser med forstørrelsesglass på lakken..

legg støvdekkende først, ikke helt støvete, men ikke flyt på førstelaget.

deretter vent litt, også ett strøk med skikkelig flyt :D

ikke 100% sikker på dette, men var dette de sa.. og jeg gjorde. ble konge resultat med maks glans :D

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider