Ford17m Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Er vel ikkje ment at ei billigsprøyte som biltema skal tåle løysemiddel i utgangspunktet desverre.. Bruker selv sata jet 3000, men kostar riktignok 5500 (visss eg ikkje huska feil) uten rabatt, mn vil tru biltemasprøyta er kurant til hobbylakking ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford17m Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Jeg ikke masse peiling, men fikk anbefalt av lakkverkstedet mitt at når man la klarlakk så skulle man først legge et lag uten flyt, aka støvlag som dekker litt, og la det tørke i 10-15 min. for deretter å legge på ett tykkere lag klarlakk med skikkelig flyt.Grunnen til det er at hvis man legger ett tykt førstestrøk og enda ett strøk til, med liten tid mellom vil det underste laget ikke tørke skikkelig, og dermed dannes det micro "bobler" under andrestrøket, og da ser det helt matt ut, helt til du omtrent ser med forstørrelsesglass på lakken.. legg støvdekkende først, ikke helt støvete, men ikke flyt på førstelaget. deretter vent litt, også ett strøk med skikkelig flyt :D ikke 100% sikker på dette, men var dette de sa.. og jeg gjorde. ble konge resultat med maks glans :D Viss det er snakk om sprøyboks vil du nok aldri oppnå den samme finishen som du gjer med ei sprøyte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Viss det er snakk om sprøyboks vil du nok aldri oppnå den samme finishen som du gjer med ei sprøyte. sprøyte ja! Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 dårlig med svar på det eg er ute etter:( noen som kan si meg om kass butikk eg må i for å skaffe meg en 1,8 dyse? eller gjerne en billig sprøyte med 1,8 trenger dette for en litt tykk grunning som IKKE kan tynnes da tynnern reagerer med grunningen. gjerne en nettside..er ikke redd for å bestille online:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Dyse/nål sett får du kjøpe hos dei som forhandler/selger den type sprøyte du har Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 hehe tviler på at mekk har dyse til meg da eg spurte der eg kjøpte sprøyta men neeeii.. dette er jo en sprøyte til en 200lapp så kan ikke klage..men 1,5 blir for lite visst eg ikkje kan tynne grunningen.. men har tenkt å få kjøpt den biltema sprøyta no og er det noen som hvet om en får tak i 1,8 til biltema sin? ellers så har jo http://www.gasolin.no en sprøyte for en 1000 lapp.. noen som har prøvd den? eller er det bedre å fleske til med en devilbiss når du først skal kjøpe en sprøyte som skal brukes skikkelig?? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet November 30, 2006 Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 Hvis du kan klare deg med 1.7 mm dyse til grunninga så har de ei helt kurant HVLP sprøyte i Bilextra butikkene som heter MaxAir. Jeg bruker denne til grunningen, og den funker ypperlig. Pleier ikke å tynne grunninga. Den tåler også løsemidler. Tror den koster ca 750,-. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet November 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2006 ja det hørte interessangt ut:) får ta en tur om en stund å se litt på den.. ja tror 1,7 går fint men 1,5 blir for lite merker eg hvertfall:) Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Du får jo tak i dyser til sprøyta hos biltema.. Kjøpte "proff"-sprøyta samt 3 dyser mens jeg var igang.. Å når det gjelder lakkering så blir aldri resultatet bedre enn grunnarbeidet. Dvs er grunnarbeidet dårlig, vil resultatet bli tilsvarende. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 link til de dysene? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Dysene ligger ikke på nett, men de henger ved siden av sprøyten i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 oki...kanon stikker innom der å myser litt snart:D Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Jeg tenkte og lakke, en omega A, som jeg nok med sikkerthet kjøper til helgen, skal kjøpe proff sprøyta fra biltema. men trenger noe svart billig lakk.?hvor kan jeg få tak i 7 liter med svart lakk? ferdig blandet eller kan jeg blande selv. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 7 liter?? :hvaskjera Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 ja det var kansje litt drøyt, si 5liter da, skal lakke inni bilen også, over alt, under også, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg