Gå til innhold

PROFF sprøyte fra biltema??

Ranger emnet

chevy8

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ikke masse peiling, men fikk anbefalt av lakkverkstedet mitt at når man la klarlakk så skulle man først legge et lag uten flyt, aka støvlag som dekker litt, og la det tørke i 10-15 min. for deretter å legge på ett tykkere lag klarlakk med skikkelig flyt.

Grunnen til det er at hvis man legger ett tykt førstestrøk og enda ett strøk til, med liten tid mellom vil det underste laget ikke tørke skikkelig, og dermed dannes det micro "bobler" under andrestrøket, og da ser det helt matt ut, helt til du omtrent ser med forstørrelsesglass på lakken..

legg støvdekkende først, ikke helt støvete, men ikke flyt på førstelaget.

deretter vent litt, også ett strøk med skikkelig flyt :D

ikke 100% sikker på dette, men var dette de sa.. og jeg gjorde. ble konge resultat med maks glans :D

Viss det er snakk om sprøyboks vil du nok aldri oppnå den samme finishen som du gjer med ei sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig med svar på det eg er ute etter:(

noen som kan si meg om kass butikk eg må i for å skaffe meg en 1,8 dyse?

eller gjerne en billig sprøyte med 1,8 trenger dette for en litt tykk grunning som IKKE kan tynnes da tynnern reagerer med grunningen.

gjerne en nettside..er ikke redd for å bestille online:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tviler på at mekk har dyse til meg da eg spurte der eg kjøpte sprøyta men neeeii..

dette er jo en sprøyte til en 200lapp så kan ikke klage..men 1,5 blir for lite visst eg ikkje kan tynne grunningen..

men har tenkt å få kjøpt den biltema sprøyta no og er det noen som hvet om en får tak i 1,8 til biltema sin?

ellers så har jo http://www.gasolin.no en sprøyte for en 1000 lapp.. noen som har prøvd den?

eller er det bedre å fleske til med en devilbiss når du først skal kjøpe en sprøyte som skal brukes skikkelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo tak i dyser til sprøyta hos biltema.. Kjøpte "proff"-sprøyta samt 3 dyser mens jeg var igang..

Å når det gjelder lakkering så blir aldri resultatet bedre enn grunnarbeidet. Dvs er grunnarbeidet dårlig, vil resultatet bli tilsvarende.

Mitsubishi Pajero TDI 92'

Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt*

Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt*

Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt*

VW Vento 92' 1,8 CL *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider