Gå til innhold

Golf Rieger GTO prosjekt (wide body, 4x4 og kompressor)

Ranger emnet


rakriste

Anbefalte innlegg

  • Svar 217
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

biltema bukker er gull verdt.

 

mer har skjedd..

etter noen timer med oppmåling og diskutering så endte vi opp med å bli 99.9% fornøyd med forstillingas plassering,

hehe, totalt uenige helt til en måtte dra hjem :P

 

300307_G.sized.jpg

 

300307_1.sized.jpg

 

braketten skal bokses inn og tunellen punktes (med mindre vi ikke blir enige da...)

 

oppsettet er forhåpentligvis som orginalt.. slik vi har målt oss frem til iallefall.

 

tunnellen er på plass..

010407_G.sized.jpg

 

fikk linet opp alle delene og det så bra ut så langt...

010407_2.sized.jpg

 

punksveiset alle hullene og sømsveiset hver 2cm..

010407_3.sized.jpg

 

MEEEEN....

da vi var ferdige, og skulle prøve traversen, så har bolthullene o bakkant trukket seg sammen hele 0.5cm.. : dum : : bh :

så håper det blir bedre når metallet er kaldt igjen ellers får vi jiige litt på plass..

talentløst å ikke ha traversen på under sveisingen, men den var fryktelig i veien..

 

jaja..

010407_4.sized.jpg

 

heldigvis løste travers problemet seg.

vi målte bilen på kryss og tvers og det er fortsatt rett..

bolthullene er såpass nærme tunnellen at metalet der har dratt seg litt sammen når vi la press på for å få platene tett mot hverandre.

 

siden vi bruker komplett forstilling fra mk2 så er det å få den helt 100% midt på bilen så derfor sveiset vi igjen de gamle hullene og måler opp nye. da er vi på plass igjen snart ;)

 

sveiset resten av tunell idag, sidevegger og gamle bærearmsinnfestninger

0304071_2.sized.jpg

 

sømsveiset mer.

nå gjenstår litt arbeid bak ved innfestningen til bakstillinga.

0304071_G.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir knall dette, ser meget bra ut å bruke mk2 deler.

Så et prosjekt ferdigstilt der karen hadde brukt komplett cosworth escort understell. Så lenge man gjør det bra så blir det bra.

Stå på

 

takker, alt går om man legger litt vilje til.

 

rydda bare litt på værste idag. : gråter :

drar på hytta i noen dager så tilbake på søndag, hele mandagen er viet til å være i værste igjen. : rock :

 

prøve den 3de driveleddet, det passet mindre bra kan man si..

blir å kappe og korte inn noen cm ja.

driveshaft.sized.jpg

 

bare og si fra når du skal evnt skal gjøre det.

har gode kontakter hos uni-cardang

 

ikke lenge før vi må ta en prat igjen da.. ;)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mange er mandag den værste arbeidsdagen..

syns denne var helt topp.. :P

 

fått orden på forstillinga igjen, nye hull er borret opp, mangler å sveise på muttere fra innsiden av gulvet. baaah...

 

ellers så begynte vi bak.

greit å ha full støtte under bakstillingsbrakketten.

2mm plate gjør susen.

090407_4.sized.jpg

 

en orginal bolt er beholdt, en ble sveiset inn i det "nye" stålet, og den siste ble gjenget opp, stålet der hvor vi gjenger var så j/()&!"/!/ tjukt at det var likesågreit. tid spart.

090407_1.sized.jpg

 

en side klar.

090407_G.sized.jpg

 

grunnet godt på innsiden før vi sveiset igjen.

090407_3.sized.jpg

 

done!... begge sidene ble omtrent slik.

itillegg fikk vi tid til å justere høyden på bakstillingen (det bakre feste) slik at den siste "axelen" traff bakstillingen med minst mulig vinkel.

090407_2.sized.jpg

 

da blir det å sveise igjen resten av bagasjeromshullet så vi får grunnet under siden snart..

men...

nok for idag..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurra bil idag og gitt.. gulvet begynner å komme på plass igjen

140407_1.sized.jpg

tok halvparten idag og resten i morra, 2delt pga fuelcellen skal senkes ned littegrann.

140407_G.sized.jpg

 

tunnelen er snart ferdig sveiset og banket fra innsiden.

sjekk høyden der hvor girstanga skal sitte, perfekt..

140407_2.sized.jpg

 

muttere til forstillinga er sveiset på plass så nå står den på egene ben.. motor kan dermed snart prøvemonteres..

140407_3.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe noen følger med, for her kommer enda flere bilder :)

 

Tid for bilder IGJEN...

 

begynte med drittjobben, sveise fast muttere til forstillinga.. klønete plassering, men det sitter.

150407_3.sized.jpg

ferdig

150407_1.sized.jpg

 

deretter ble resten av skjøten til tunnelen banket og slipt slik at falsene ligger tett inntil før grunning og kitt.

 

så ble det nok arbeidslyst til over så da gjøv det løst på mer rørdeler.

kryss på plass

150407_4.sized.jpg

 

og ikke minst ett tverrstag bak ved demperne.

150407_2.sized.jpg

 

sier oss fornøyd så langt.

150407_G.sized.jpg

 

da skal bur ut og helsveises og motor prøvemonteres før grunning til helgen (som vi håper på)

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iponerende sveisearbeid!

 

Ser for meg ut som "viskosekoblingen" sitter ved bakakslen?

Hvis så er tilfelle, er det vel uttaket i girkassa 1:1?

Altså tatt ut før framdiffen og utvekslingen dens (hvis du skjønner hva jeg mener)

Det jeg skal fram til da, er jo at hvis overnevnte stemmer,

kunne dere jo montert en annen bakstilling, uten VCkobling,

tatt vekk fremre drivaksler og kjørt rwd!

 

Noen som har et bilde av inni en slik syncro girkasse?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iponerende sveisearbeid!

 

Ser for meg ut som "viskosekoblingen" sitter ved bakakslen?

Hvis så er tilfelle, er det vel uttaket i girkassa 1:1?

Altså tatt ut før framdiffen og utvekslingen dens (hvis du skjønner hva jeg mener)

Det jeg skal fram til da, er jo at hvis overnevnte stemmer,

kunne dere jo montert en annen bakstilling, uten VCkobling,

tatt vekk fremre drivaksler og kjørt rwd!

takk

er nok en del som har forsket litt på diverse mods på syncro drivverket, men jeg har ikke hørt om noen som har fått slikt til å fungere uten å dra i stykker det ene eller det andre..

 

dette skal bli gøy å prøve, forventer ikke allverden, men forhåpningene er der.. :D

 

Kult prosjekt! Flaks jeg datt over det blandt alt annet!

 

:D ikke alltid å lett å få oversikt over prosjekter på ett sånt forum som dette.

 

 

Kanon bra. Veldig flinke folk !!

 

Mulig det er nevnt før , men hvilken motor får bilen ?

 

gamle 2L audi blokka fra cæbben med lufttrykk (denne blir nok ikke bygget før senere på sommeren/høsten, så enn så lenge blir det 1.8L med en modifisert topp, og forhåpentligvis setter vi på kompressoren oxo.. :)

det som mangler for å få 2L blokka i drift er nye veivlagere og slipe veiva pga havari..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( ser ikke ut til å rekke å grunne bilene denne helgen gitt.

flere små detaljer som tar mer tid en håpet for..

 

men så langt gjorde vi iallefall klar bilen for en runde med sandblåseren (motorommet)

ut med deg :)

210407_G.sized.jpg

210407_1_001.sized.jpg

 

første bilde ute siden 24/1.

grunnen for liten kompressor så rakk vi ikke alt idag..

210407_4_001.sized.jpg

 

 

210407_5.sized.jpg

210407_8.sized.jpg

 

bortsett fra dette så er nå fuelcellen på plass, gulvet baki er ferdig.

210407_10.sized.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår