Gå til innhold

Et ganske dumt spørsmål :)

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Originally posted by lars-frr

Blir lakken noe finere hvis jeg polerer bilen ..??

Syntes at lakken på bilen ser så matt ut

hvis bilen er gammel kommer du til å merke stor forskjell om du polerer ja.. (hvis det er lenge siden det er gjort...)

Men er det lenge siden kan det hende du må ta lakkrens for at den virkelige fargen skal komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars-frr

Hvordan tar jeg en lakkrens ??

Er polerings middler dyrt ??

Lakkrens får du kjøpt på bensinstasjon. Men du bør vel kjøpe noe på en bilsjappe i stedet. Den på bensinstasjon duger rett og slett ikke hvis bilen din er veldig matt.

Poleringsmidler koster ja.. men det er jo masse forskjellige merker også..billige og dyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Lakkrens får du kjøpt på bensinstasjon. Men du bør vel kjøpe noe på en bilsjappe i stedet. Den på bensinstasjon duger rett og slett ikke hvis bilen din er veldig matt.

Poleringsmidler koster ja.. men det er jo masse forskjellige merker også..billige og dyre..

Joda.. lakkrensen vi selger på statoil duger..

Merke: autoglym. meget bra.. er ikke så dyrt heller. rundt 150 kr for polishen.. noe mer for lakkrensen.. og så har vi sånn toppglansvoks.. fine greier..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta en skikkelig shiiiine nede på Bærum Bilpleie (PLEIA) :)

Der er det først på med tjære og asfaltfjerner, til syre og såpe...

Og Polish og plast fornyer :)

Og hvis jeg legger inn litt spenn.. så får jeg rubbing og Teflon behandling

Greit å ha venner :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er toppers.. sonax skal være være bra.. mulig du var uheldig med det.. Cartech er også finfine produkter.. nå om dagen reklameres det veldig mye for meguiars.. som også er greit.. eller.. meget bra egentlig.. men jeg liker det ikke.. autoglym eller cartech ville vært mitt valg. for all del.. IKKE kjøp turtle.. det blir som å fylle 15-30w landbruksolje på en sierra cosworth

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal polere... kjøp FLYTENDE poleringsmiddel, ikke voks.

Det flytende middelet bare spruter du på og tørker av med poler-duk (NEsten som tørkerull), ikke dette ullgarnet eller hva det er. Og du slipper å slite ut henda, for denne går LETT av!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Det flytende middelet bare spruter du på og tørker av med poler-duk (NEsten som tørkerull), ikke dette ullgarnet eller hva det er. Og du slipper å slite ut henda, for denne går LETT av!

word.. hehe.. poler duk er et must.. IKKE twist.. om man absolutt skal polere for hånd.. mye bedre å bruke maskin (IKKE cd-cardic sin),, viktig at denne maskina er kraftig nok da.. (cd-cardic sin er ikke det) legg gjerne et lag med ekstra voks også.. no ultra gloss ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Rett har du. MYE lettere å få av. Og duk er tingen.

Men du ser jo forskjell på flytende og ikke-flytende polering og når du er ferdig.

Blir bedre om du bruker ikke-flytende. Er som regel litt mer nøye da.

Originally posted by HeliosGTI16v

Joda.. lakkrensen vi selger på statoil duger..

Merke: autoglym. meget bra.. er ikke så dyrt heller. rundt 150 kr for polishen.. noe mer for lakkrensen.. og så har vi sånn toppglansvoks.. fine greier..[/b]

Har dere AutoGlym på Statoil??? det visste jeg ikke!

Har vært på leting etter det.. men er jo umulig å finne noe sted i helgene.. :rolleyes:

Regner med dette er på Statoil på hamar? Ved cc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har på statoil.. men ikke ved CC.. nærmere deg.. i Nydal... men dem har kanskje ved CC også.. alle statoil stasjoner kan bestille Autoglym.. en av tinga jeg faktisk liker med statoil..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

Ja vi har på statoil.. men ikke ved CC.. nærmere deg.. i Nydal... men dem har kanskje ved CC også.. alle statoil stasjoner kan bestille Autoglym.. en av tinga jeg faktisk liker med statoil..hehe

Ja nå begynner jeg å like statoil jeg også! :D hehe..

Må nok ta en tur på statoil og kjøpe meg autoglym da så jeg får klargjort kjerra til en møkkavinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider