Gå til innhold

Turbo Kit Til Golf 4 1.6?

Ranger emnet

OlaBla

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite prosjekt med min KLIIIIIN originale Golf 4 1.6l 99mod.

Dette skal gjøres: motor oppgraderinger, senkes, nye front/baklykter, sideblink, ny front-og bakfaner. sideskjørt. sotede ruter hele veien, felger og bytte bremser.

Men jeg har et problem med og finne Turbo kit. :( Noen som kan hjelpe?

Mvh Ola

:hailvw

1986 BMW 325i Coupe *Solgt*

1994 BMW 318is Coupe *Solgt*

1988 BMW 320i Coupe *Solgt*

1999 VW Golf 1.6i 4D *nåværende*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor turbo kit når det finnes komplette 1.8T til mindre penger enn det et kit ville koste?

og siden du skal bytte alt så hvorfor ikke selge bilen og kjøpe deg en gti istedenfor? sparer både tid og penger..

Jeg vil gjøre dette selv. Vil bruke tid. for da vet jeg hva bilen går igjennom.

Tidsfordriv og et prosjekt jeg vil bruke masse tid på. =)

Har forresten funnet Turbo kit. =)

Men tar gjerne imot Tips og Råd!

Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ha kjøpt en tdi motor eller en gti motor, du har allerede en svak girkasse som vil ryke ved å montere en turbo, disse 1,6 var vel heller ikkje de sterkeste, å monterer du en komplett motor så er du liksom ferdig, kjøper du turbokit så må du styre med datasprut osv, meget kostbart, både å kjøpe å stille inn riktig, ellers så kan du montere på bensintrykkregulatorer osv for å få nok bensin, men da er tenningen neste problem, hvordan vil du stille dette, man kan finne ett billigt turbokit men det er ikke turboen som er det dyreste, men alt det extra man trenger for å styre det,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mye gode råd og tips og få her nå..

Skal jeg heller style bilen og selge den da?

Oxo gå for noe råere neste gang? *Evig VAG* :D

Mvh OlaBla

har sittet å tenkt litt 1,6T kan høres fett ut. men om det er noe vits du må vel gjøre alt for mange modds til at du får det til å gå bra.. Og style en bil og selge den er heller ikke lett! men som sagt hadde vært kult å sett en som bygger 1,6 med turbo... Første i norge hvertfall!

2006 Bmw E91 Gangster BITCH!

1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt-

1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt-

1994Vw Corrado G60 -Vraka-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sittet å tenkt litt 1,6T kan høres fett ut. men om det er noe vits du må vel gjøre alt for mange modds til at du får det til å gå bra.. Og style en bil og selge den er heller ikke lett! men som sagt hadde vært kult å sett en som bygger 1,6 med turbo... Første i norge hvertfall!

Hehe hadde vært artig da.. =) Kan jo få fra 150 - 450hk i den lille motoren!! :D

Men tiden og økonomien vil vise hva som skjer!!:D

Forslag til hva jeg kan gjøre med bakluka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler litt på 450 hk i grunn da, mye over 150 vil eg ikkje tro, i såfall koster det mer enn det gjør noe godt ut av seg, lite vits å koste på denne motoren mer enn en r32 motor koster, eller det beste er og blir å kjøpe en gti motor med motorstyring, dette montere man på en helg så er man ferdigt, få ett frontcut eller en krasja komplett bil i tyskland, får også da oppgradert sitt interiør som er av det kjipeste i en 1,6 man får også bremsene, sikkert ikkje umuligt å godkjenne dette heller da, wag konseptet har vert greie på dette området da, verre med mazda da ja,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider