Gå til innhold

Vurderer kjøp av Starcraft

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å kjøpe meg en Starcraft til 35-40000. Det jeg lurer på er hva jeg bør se etter av feil, men også hvilken type jeg bør gå for. På grunn av at jeg er student, trenger jeg en bil som er noenlunde driftsikker siden jeg ikke kan mekke så mye selv, men litt skruing må jeg regne med. Er da Starcraft noe å satse på? Har hørt at dieselmotorene sliter med at blokka sprekker, men hvilken modell ble dette fikset på? Håper noen kan dele erfaringer om det meste rundt disse bilene. Jeg har sett meg ut denne for øyeblikket: http://http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8509631&sid=11aLfonHMJ086543&pos=8&tot=53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 6.5 som er plaget med sprekker i blokk og det er temmelig skjelden på dem også.Så grei ut den der.Fint om den er nedklasset pga bompenger osv.Går ned mot literen på lengre turer.Ca 1,3 på blandet

Er en fordel om den har 700 kasse (4trinns) selv om 400'en er mer solid.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før å sier det igjenn. 6.2L motoren er dårlig motor og notorisk plaget med sprekt blokk. Jeg kjenner en som kun arbeider med dieselmotorer han hevder at 9 av 10 motorer han har vart borte i har hatt sprekker i blokket. Han kan ha rett eller ikke men mitt blokk hadde sprekker.

 

Nå kan man selfølgelig kjøre med sprekker i blokket men før eller senere.......

 

Å så er det dobbelet så dyrt (om ikke mer) å reparere hvis man jamførere med en 350.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk totalvekta i vognkortet før du kjøper, hvis den er over 3500 kg. må du ha utvidet førerkort, du får da heller ikke kjøre fortere enn 80 uansett om fartsgrensa er høyere og så må du inn til Eu vært år pluss dobbel pris på bomvei .

Bilen i annonsen er mest sansynlig en 91 mod. da det kom ny front og instrumentpanel i 92.vinyear.jpg[/img]

tegn nr. 10 i chassienr. angir årsmodell (se bilde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis toppakningene går på de så har du mildt sagt et stort problem da.. dette er vell en jobb som du bare utfører engang da ettermarkeds pakninger er mye bedre enn de orginale.. men regn med MYYYE arbeid hvis du skal gjøre det selv, og MYYYYE penger hvis du skal gjøre det på verksted, type 20-30 lapper

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er 90-modell eller nyere har den 4L80E-kasse, den er skuddsikker! 4 trinns og tåler bortimot hva som helst...

 

Jeg som trodde at det var sprekker i toppene som var problemet på disse, pga dårlig kjøling bakerst i motoren? Det er en par på http://www.offroad.no som har utvidet hullene i toppakningen til kjølevannskanalene rundt bakerste sylinder, noe som har ført til en jevnere temperatur i toppen.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tøffe gutta med hår på brøstet klasser ikke ned. Vi flørter oss gjennom bompengeringen for halv pris og tar årlig e-kontroll som en gylden anledning til å holde vogna i god stand :)

 

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før å sier det igjenn. 6.2L motoren er dårlig motor og notorisk plaget med sprekt blokk. Jeg kjenner en som kun arbeider med dieselmotorer han hevder at 9 av 10 motorer han har vart borte i har hatt sprekker i blokket. Han kan ha rett eller ikke men mitt blokk hadde sprekker.

 

Nå kan man selfølgelig kjøre med sprekker i blokket men før eller senere.......

 

Å så er det dobbelet så dyrt (om ikke mer) å reparere hvis man jamførere med en 350.

 

 

 

eg har forstått det slik at det er 6,5L som er plaget med sprekker i blokk og dårlig topppakning!!! eg har en 6,2L og eg har aldri hatt problemer med denne!! litt treg og starte av og til men bare nor den er lunken men er vel slik med gamle biler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har forstått det slik at det er 6,5L som er plaget med sprekker i blokk og dårlig topppakning!!! eg har en 6,2L og eg har aldri hatt problemer med denne!! litt treg og starte av og til men bare nor den er lunken men er vel slik med gamle biler!!!

 

Lenge siden du har sett over dyser og glødeplugger? Er dette i orden og du ikke har altfor dårlig kompresjon skal den være rimelig lettstartet...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein 6.2 l turbo diesel som e heilt himmelsk å kjøra. Har ennå ikkje hatt noen problemer me an, verken når det e kaldt elle varmt. An starte alltid. Sprekker i blokka har eg heller ikkje sett! På vinteren e det jo selfølgelig ein slede å kjøra men pytt pytt. Bilen e verdt det! Min e jo og da klassa ned. Annbefales iallefall på det sterkeste av meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende er sakset fra http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14897

 

Her er noen nyttige linker :

 

MOTOR relatert:

Testing av elektrisk fødepumpe:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=57439

Knekkt veiv på 6,2 ? Nyttig info:

http://www.v8dieseltech.net/engine/crankshaft.htm

Sprekker i toppen på 6,2/6,5 ? Nyttig info:

http://www.v8dieseltech.net/cylhead/crackhead.htm

6,2/6,5 Motorspesifikasjoner, tiltrekkingsmoment, filer-krysslister, ect:

http://www.v8dieseltech.net/engine/engspec.htm

Slik tester du Dieselpumpa (høytrykkspumpa) :

http://www.v8dieseltech.net/pump/iptest.htm

6.2 / 6.5 Fuel Injection pump timing :

http://www.v8dieseltech.net/pump/62timing.htm

Diesel-dyser 6,2 og 6,5 - INFO :

http://www.v8dieseltech.net/pump/dyser.htm

FSD-cooler 6,5D Flytting, bytting og mods

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=55224

FSD / PMD - problemer med varme?

grundig reserch og test kan ha løst dette problemet:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=63348

Elektrisk fødepumpe 6,2/6,5 diesel : feilsymtomer/diagnostikk

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=49564

6,5TD EGR-ventil - problemer og teknisk løsning:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=45908

Feilkoder GM. Nyttig link til diagnosering av koder:

http://www.troublecodes.net/GM/

Nyttig om topper og headers :

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=26794

Toppakknings bytte 6,2 D:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=17686

Justering av dieselpumpe, Stanadyne DB2 - SIKKER METODE:

http://www.v8dieseltech.net/pump/ipadjust.htm

Justering av dieselpumpe, Stanadyne DB2 :

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=15062

Bytte av dieselpumpe DB2:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=13372

Luftfilter mods på 6,2 diesel:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14976

Glødeplugger

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14465

Koplingsskjema glødeanlegg:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=11002

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=10649

Fødepumpe bytte 6,2D:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=14760

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=1969&whichpage=23

Hva slags olje på 6,2/6,5 diesel:

http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=13880

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår