Gå til innhold

Mister turbotrykk når bilen blir varm!

Ranger emnet


Potato

Anbefalte innlegg

 

Noen som er god på bilrelatert engelsk, som kan forklare litt her hvordan det står at man skal teste denne N75 ventilen?

Den sitter bare på bil med VTN-turbo...har du wastegate,så har du den ikke. VTN-turboer har variabel turbin-nozzel... den oppfører seg som en turbo med lite eksoshus på bunn og som en med stort hus på topp. Derfor trenger den ikke wastegate. Men testen er grei nok...bare å bruke et T-rør inn på slangen som går til ventilen,huke på en vakuum-klokke og se om trykket varierer når du kjører. Gjør det ikke det,er den død/tett. Kan i enkelte tilfeller renses med tynner og blåsepistol,men det anbefales å kjøpe ny...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår