Gå til innhold

Kjøring i england

Ranger emnet

Majty

Anbefalte innlegg

Ikke noe problem i følge foreldrene mine, når vi dro ned for å besøke familien i 2002, og bestemte oss for å ta en liten roadtrip. Når du først venner deg til det, så er alt supert. Gateveiene er ganske smale så her gjelder det å vær litt obs, mange aggresive kjørere der.

Trafikk er noe av det verste jeg vet om når det gjelder England, hvertfall i London, er ikke en dag uten store køer.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe håper det stemmer. :)

Skal ikke til London, tenkte på newcastle

Newcastle ja, home of the Chavs. Hehe.

Vel, kjørte jo fra Newcastle til London, og alt jeg kan si er at man for et typisk british farming culture inntrykk, masse fin natur å se på, var det jeg fikk inntrykk av.

Du får kose deg på tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å bruke leiebil ja. Er en del letter å kjøre bil der borte når du selv også sitter på feil side

bare ta det rolig og drit i om folk tuter så går det nok bra.

Sånn sett er det bedre med norsk bil. Da tar de vanligvis mye mer hensyn. Engelskmenn er stort sett mer høfflige enn det vi er, det gjelder også i trafikken

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det. Men har muligens støtt på et problem.

Jeg er 21 og aldersgrensa for bil leie (de jeg har sjekka) er 23. Noen som har noen gode forslag til hvordan man eventuelt kan gå rundt denne regelen. Blir dyrt å ta taxi hvis man skal litt rundt.

X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet*

X-Golf II 1,8L '90 - Solgt

X-Porche 911 '02 banebil i skapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å bruke leiebil ja. Er en del letter å kjøre bil der borte når du selv også sitter på feil side

bare ta det rolig og drit i om folk tuter så går det nok bra.

Sånn sett er det bedre med norsk bil. Da tar de vanligvis mye mer hensyn. Engelskmenn er stort sett mer høfflige enn det vi er, det gjelder også i trafikken

Sant så sant, så for dem ser "N" merket så er dem høflige som bare det, og vinker ofte. :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor mye du har tenkt å reise rundt. Taxi er ikke fryktelig dyrt der borte. Ellers går det busser overalt, som er ganske billig.

Kjører du bil er det bare å ta det med ro. Det man egentlig bør tenke mest på er kryssing av veier, eller når du skal inn på en annen vei. Kjøringa ellers går faktisk som en lek - det faller seg ganske naturlig å gire med venstre hånd etter veldig kort tid. Alle andre spaker og brytere er som her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Noen som har noen erfaringer\tips når det gjelder å kjøre bil i england(bortset fra at jeg skal kjøre på venstre side)? Tenkte jeg skulle leie bil der når jeg skal dit.

Når du leier bil der, er det ikke noe problem, siden ratte da er på riktigside.

Men kjører du ditt, med egenbil. Så blir det straks litt værre. vansklig å se osv, + det er lett å glemme seg, når en kjører bil med ratte på venstre side, og skal kjøre på venstre side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider