Waalseth Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 noen som vet om nettsider hvor dei selger billige dumpventiler ? :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 tomtei på forumet har bestilt et shitload med dumper som han skal selge. Du kunne jo sendt han en pm og hørt hva han ska ha for en.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 tomtei på forumet har bestilt et shitload med dumper som han skal selge.Du kunne jo sendt han en pm og hørt hva han ska ha for en.. oki.. men lurer på å kjøpe denne: http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/24/products_id/34 noen som har erfaring me den? lager den bra lyd? :) å noen som kan fårklare nøyakti ka eg treng ekstra får å montere den? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 er en kopi av turbo xs RFL (real fucking loud). Det e den eg og ska ha, ettersom jeg har hørt skal du få en kraftig og eksplosiv lyd, ikke sånn vanlig plystrelyd.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 er en kopi av turbo xs RFL (real fucking loud). Det e den eg og ska ha, ettersom jeg har hørt skal du få en kraftig og eksplosiv lyd, ikke sånn vanlig plystrelyd.. oki :) hørest bra ut..men korleis eg skal montere den på røret på innsug sida? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 og den skal vel monteres på intercooler røret nærmest mulig gassspjeldet for å få mest ut av den, så må du koble deg inn på en vakumslange et sted. Eg tenker at eg går på et verksted og tar med meg røret og spør om de kan sveise et feste til dumpen... Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 og den skal vel monteres på intercooler røret nærmest mulig gassspjeldet for å få mest ut av den, så må du koble deg inn på en vakumslange et sted.Eg tenker at eg går på et verksted og tar med meg røret og spør om de kan sveise et feste til dumpen... oki..monge som sett dumpen på samme plass som den orginale er..rett at med turboen..men de er no vel feil ? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 ekke helt sikker, men år gass spjeldet lukkes blir jo det der det blir mest press på greiene! er det jeg har hørt, og er det som er mest logisk! nown andre som har noe å si på dette? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 ja..drit i hele dumpen og kjør uten! en dump fører ingenting positivt med seg annet enn at turboen varer litt mindre om det er jallaturbo.. men alikevel, da holder den kansje bare 200-250k istedfor 300-350k..men ingen kjører så lenge med samme turbo uansett!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 bare for du synst "dump er for pyser" så kan jo dem som vill ha dump få låv å ha dump Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jeg har den dumpen du ser på, bortsett fra at jeg betalte 300 kr, og kjøpte den på eBay. Dumpen bråker helt greit på orginalt ladetrykk, men når man lader 0,8-1 bar, så øker dumplyden betrakelig :) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Jeg har den dumpen du ser på, bortsett fra at jeg betalte 300 kr, og kjøpte den på eBay. Dumpen bråker helt greit på orginalt ladetrykk, men når man lader 0,8-1 bar, så øker dumplyden betrakelig :) hørest bra ut :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hvordan er det når man kjører uten dump, begynner turboen å lade like raskt igjen etter girskift? Den blir jo totalt bremsa ned! Og hvorfor gidde å slite ut turboen mer enn den egentlig trenger å bli slitt? Hvis man ikke vil ha noe lyd, hvorfor ikke bare montere en resirkulerende avlastningsventil? Eller for den del, bruke original? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Porno lyd!! UTEN dump Virtual :) Men nokk off topic.blend det orginale resirsk sys.Å monter dumpen ETTER ic .jo nermere gass-spjelle jo bedre :) Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Den blir jo totalt bremsa ned! Hvis man ikke vil ha noe lyd, hvorfor ikke bare montere en resirkulerende avlastningsventil? du har IKKE kjørt turbobil uten dump hvertfall!! jeg har 13c turbo(enda:() der jeg bare kjapt å gale satt på en restriktor på vakuum slangen til dumpen, men etter noen måneder med missbruk tror jeg ikke det er noe virk i det hele tatt igjen i den..hvertfall, den kvittrer og blåser som bare det! så at du ikke får noe lyd er IKKE sant! og at dne blir totalt bremsa ned!? åssen veit du det? og hva har du som kan backe det opp egentlig? når folk sier det sånn som du gjør her, høres det ut som om luften er en spesifisert gjenstand, som traver gjennom tryksystemet, plutselig møter ett stengt spjeld, og så "hey sjit, her kom jeg ikke fram, da SNUR jeg og traver andre veien igjen jeg!" slik er det altså ikke.. turboen mater luft inn i systemet med et visst trykk(ikke ladetrykket, men ladetrykket+all den lufte som motoren svelger unna), når spjeldet stenger, får du et atskillig høyere trykk i systemet enn ladetrykket, til slutt får du et større trykk i systemet enn hva turboen greier presse inne/holde på, når den da mater inn (la oss si èn liter luft bare for å få ett tall) er den literen "dråpen" for hva turboen greier holde, og da slipper den literen ut igjen,men turboen spoler fremdeles på og prøver å få inn en ny liter, og det samme skjer igjen.. spjeldet er kansje stengt(hvis du ser på en turbotrykksmåler,tiden fra nåla går fra trykk,ned til vakuum, og til du har trykk igjen) ca 0.2-0.7sek ved et hurtig skifte..hele den tiden har du fullt trykk(pluss en hel del mer) i systemet, klar til nytt pådrag, istedenfor at du tømmer ut alt den allerede nedkjølte lufta, for så å lade opp nytt.. og sliter ut turboen? fleste 740'iene går jo md orginale t3'n som en får omtrent hivd etter seg hvor en du går! samme med 940's og 13c og.. om du må kjpe ny turbo hvert 3.år, så gjør jeg heller det når jeg har en lyd der folk snur seg og tenker -HMH hva faen var det for noe!?- slik det var med ptsh lyden for et par år siden;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.