Gå til innhold

dumpventil

Ranger emnet


Waalseth

Anbefalte innlegg

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tomtei på forumet har bestilt et shitload med dumper som han skal selge.

Du kunne jo sendt han en pm og hørt hva han ska ha for en..

oki..

men lurer på å kjøpe denne:

http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/24/products_id/34

noen som har erfaring me den? lager den bra lyd? :)

 

å noen som kan fårklare nøyakti ka eg treng ekstra får å montere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en kopi av turbo xs RFL (real fucking loud). Det e den eg og ska ha, ettersom jeg har hørt skal du få en kraftig og eksplosiv lyd, ikke sånn vanlig plystrelyd..

oki :) hørest bra ut..men korleis eg skal montere den på røret på innsug sida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den skal vel monteres på intercooler røret nærmest mulig gassspjeldet for å få mest ut av den, så må du koble deg inn på en vakumslange et sted.

Eg tenker at eg går på et verksted og tar med meg røret og spør om de kan sveise et feste til dumpen...

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og den skal vel monteres på intercooler røret nærmest mulig gassspjeldet for å få mest ut av den, så må du koble deg inn på en vakumslange et sted.

Eg tenker at eg går på et verksted og tar med meg røret og spør om de kan sveise et feste til dumpen...

oki..monge som sett dumpen på samme plass som den orginale er..rett at med turboen..men de er no vel feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekke helt sikker, men år gass spjeldet lukkes blir jo det der det blir mest press på greiene! er det jeg har hørt, og er det som er mest logisk! nown andre som har noe å si på dette?

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det når man kjører uten dump, begynner turboen å lade like raskt igjen etter girskift? Den blir jo totalt bremsa ned!

 

Og hvorfor gidde å slite ut turboen mer enn den egentlig trenger å bli slitt?

Hvis man ikke vil ha noe lyd, hvorfor ikke bare montere en resirkulerende avlastningsventil? Eller for den del, bruke original?

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir jo totalt bremsa ned!

 

 

Hvis man ikke vil ha noe lyd, hvorfor ikke bare montere en resirkulerende avlastningsventil?

 

du har IKKE kjørt turbobil uten dump hvertfall!! jeg har 13c turbo(enda:() der jeg bare kjapt å gale satt på en restriktor på vakuum slangen til dumpen, men etter noen måneder med missbruk tror jeg ikke det er noe virk i det hele tatt igjen i den..hvertfall, den kvittrer og blåser som bare det! så at du ikke får noe lyd er IKKE sant!

 

og at dne blir totalt bremsa ned!? åssen veit du det? og hva har du som kan backe det opp egentlig?

når folk sier det sånn som du gjør her, høres det ut som om luften er en spesifisert gjenstand, som traver gjennom tryksystemet, plutselig møter ett stengt spjeld, og så "hey sjit, her kom jeg ikke fram, da SNUR jeg og traver andre veien igjen jeg!" slik er det altså ikke.. turboen mater luft inn i systemet med et visst trykk(ikke ladetrykket, men ladetrykket+all den lufte som motoren svelger unna), når spjeldet stenger, får du et atskillig høyere trykk i systemet enn ladetrykket, til slutt får du et større trykk i systemet enn hva turboen greier presse inne/holde på, når den da mater inn (la oss si èn liter luft bare for å få ett tall) er den literen "dråpen" for hva turboen greier holde, og da slipper den literen ut igjen,men turboen spoler fremdeles på og prøver å få inn en ny liter, og det samme skjer igjen.. spjeldet er kansje stengt(hvis du ser på en turbotrykksmåler,tiden fra nåla går fra trykk,ned til vakuum, og til du har trykk igjen) ca 0.2-0.7sek ved et hurtig skifte..hele den tiden har du fullt trykk(pluss en hel del mer) i systemet, klar til nytt pådrag, istedenfor at du tømmer ut alt den allerede nedkjølte lufta, for så å lade opp nytt..

 

og sliter ut turboen? fleste 740'iene går jo md orginale t3'n som en får omtrent hivd etter seg hvor en du går! samme med 940's og 13c og.. om du må kjpe ny turbo hvert 3.år, så gjør jeg heller det når jeg har en lyd der folk snur seg og tenker -HMH hva faen var det for noe!?- slik det var med ptsh lyden for et par år siden;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår