virtual Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 Joda, du har en ganske grei teori på det. Men lufta blir jo mer bremsa ned uten dump, enn med dump.. Det er du vel enig i? Jeg for min del har turbo i bruksbilen, og prøver å ha det så holdbart som mulig. Så jeg kjører med dumpventil, og er strålende fornøyd med det :) Har prøvd å strupe dumpventilen bare for å høre om det ble godlyd, men siden jeg har luftmengdemåler, blir jo all lyden sperra inne.. Så fikk bare en lavfrekvent lyd som man nesten må konsentrere seg for å høre. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2006 om lufta blir bremsa eller ikke, joda, alternativene er jo å ha plenti av trykk til nytt pådrag, og å slippe ut all overtrykket for så å bygge opp nytt trykk til pådrag igjen.. hvor er logikken i at det er så mye bedre MED dump? om turboen kansje holder 50k lenger er noe jeg hvertfall ser på som rimelig uvesentlig.. og synes ikke at det er et godt argument for at dump er et must på tubobiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2006 Det er jo ganske kjent at det er bedre å ha den ventilen der iogmed at du ikke endrer rotasjonsretning på turbon, slik at den kan spinne fritt og la den lufta passere mellom dumpventilen... Så skal det vel nevnes at de org turbonae er ikke spessielt begeistra for det, hvor lenge dem går med og uten dump avhenger jo av åssen trøkk det går på osv.... Men til sånn hverdagskjøring er det der hipp som happ.... Hvis du ikke er veldig intressert i å handle ny turbo me tia så kjør sånn som det er org eller monter firluftdump, men da kan du forsåvidt få problemer med at motorn drukner på tur nedover.... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 skal koble på dompventilen imårga..men har ikkje kjøpt den "plata" som skal tette ijenn får der den orginale dumpen sto..noen som vet korleis eg kan tette den? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 lag din egen plate? er ikke veldig vanskelig :) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 lag din egen plate? er ikke veldig vanskelig :) er sikkert ikkje så vanskelig..er noen kompiser som har brukt strips å stramma godt til :P funker de bra? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Så lenge det ikke lekker og den holder seg der så er det vel forsåvidt samma åssen du tetter den... Et originalt volvo motorrom er jo ikke no t utstilling alikevel det så... Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 kobla til dompventilen idag,bytta den ut me den orginale,rett etter turboen(ja vet at de er feil plass) får å sjekk lyden..men når eg starta den,dauda den berre ut..ka so jær de? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Har du tetta igjen alle slanger som var til den gamle avlastningsventilen? Høres ut som om at den drar falskluft. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Har du tetta igjen alle slanger som var til den gamle avlastningsventilen?Høres ut som om at den drar falskluft. den slagen som går på undersida av org dompen,den tok eg å laga en heimepatent på å tette :P men eg kan vel bare ta av den slangen,so tette de hålet som blir på slangen som går til luftfilteret? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Du blir nødt å tette det hullet ja. Helst bytt ut hele slangen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Du blir nødt å tette det hullet ja. Helst bytt ut hele slangen. noen forslag til ka eg kan tette med da ? :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Når jeg gjorde det for første gang, bruke jeg den originale sugeslangen. Saga en liten bit av et kosteskaft, tapet litt elektrikertape rundt for å gjøre den litt tykkere. Så er det bare å stappe i, med en slangeklemme rundt. Men det var selvsagt en midlertidlig løsning :P Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Når jeg gjorde det for første gang, bruke jeg den originale sugeslangen. Saga en liten bit av et kosteskaft, tapet litt elektrikertape rundt for å gjøre den litt tykkere. Så er det bare å stappe i, med en slangeklemme rundt.Men det var selvsagt en midlertidlig løsning :P oki :P skal prøve et par patenter imårga :P hehe Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 Jeg gjorde samma greia, da jeg prøvde første gangen, og det funka som fjell Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.