Waalseth Skrevet Oktober 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2006 Jeg gjorde samma greia, da jeg prøvde første gangen, og det funka som fjell kobla på dumpen no :) laga fin lyd :) edit: noen som vet om en fin patent til å koble dumpventilen på røret på innsugs sida? giddikje å beynde å sveise :P Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 pedersens racing selger adapter som skrus fast etter at du har borra et hull. http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/ Se litt lenger ned på sia der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2006 pedersens racing selger adapter som skrus fast etter at du har borra et hull. http://www.pedersens-racing.no/bil/JBR/ Se litt lenger ned på sia der ja har vurdert dinna..men synst prisen var litt høg får å vær en sånn liten duppeditt :P Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2006 Her finner du rør med ferdig flenser til dumpventil. http://www.bsbildeler.no/butikk/vareliste.aspx?vnr=7913Y&vg=1456&vgpath=Varekategorier/1399/71/35/1456 Mål hvor stor de opprinnelige rørene er, og bestill i vei :) Du trenger en gummi/silikonskjøt også. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet November 20, 2006 Rapporter Share Skrevet November 20, 2006 ka dump ventil du kjøpte? :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 ka dump ventil du kjøpte? :) kjøpte denne :) http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php/cPath/24/products_id/34 billig,og laga fin lyd :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 åja.. :) ka turbo du he? eg har lavtryks turbo, blir de like bra lyd me den? :) ladda 0,3 :S blir fårhåpentlig vis 0,8 snart.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 åja.. :) ka turbo du he? eg har lavtryks turbo, blir de like bra lyd me den? :) ladda 0,3 :S blir fårhåpentlig vis 0,8 snart.. :) eg har orginal turbo på ET motor..min lada orginalt(0,55bar) å lager sjukt rå lyd! skal ha rundt 0,8 trykk snart eg og :) vet ikke helt ka lyd de blir når den lader på 0,3 :S men er no seff berre å prøve å sjå..sida du kansje skal ha høgre trykk :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Har du lagt i alle shimsene som fulgte med? Blir grei lyd da, men det er litt for stramt. Jeg tok vekk 2, ble bedre da.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Har du lagt i alle shimsene som fulgte med? Blir grei lyd da, men det er litt for stramt. Jeg tok vekk 2, ble bedre da.. har ikkje hatt i noen..kor monge eg bør ha i da ? på org lade trykk ? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 eg har orginal turbo på ET motor..min lada orginalt(0,55bar) å lager sjukt rå lyd!skal ha rundt 0,8 trykk snart eg og :) vet ikke helt ka lyd de blir når den lader på 0,3 :S men er no seff berre å prøve å sjå..sida du kansje skal ha høgre trykk :) njaa,, skepstisk.. :P må vell prøve.. :) hehe.. skall chip trimme den, og bygge om til manuell. må finne ei grav og noen til og hjelpe meg først.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet November 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 njaa,, skepstisk.. :P må vell prøve.. :) hehe.. skall chip trimme den, og bygge om til manuell. må finne ei grav og noen til og hjelpe meg først.. hehe..ja skal bygge om min til manuell me,blir vel iløp av vinteren en gong trur eg :) Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Haha, det er jo skikkelig stygg lyd hvis du ikke har noen shims i den! Prøv det samme som meg, alle unntatt 2. Da skal du få høre det blir en anna låt i pipa :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 om lufta blir bremsa eller ikke, joda, alternativene er jo å ha plenti av trykk til nytt pådrag, og å slippe ut all overtrykket for så å bygge opp nytt trykk til pådrag igjen.. hvor er logikken i at det er så mye bedre MED dump? om turboen kansje holder 50k lenger er noe jeg hvertfall ser på som rimelig uvesentlig.. og synes ikke at det er et godt argument for at dump er et must på tubobiler Du kan jo begynne å spørre alle bilprodusentene nu for tiden som lager turbobiler hvorfor dem har det på bilene sine.. Det som er hensikten med en dump er at den skal dumpe ut overtrykket som blir i røret mellom turbo og gass spjelet, så truboen får holde farten oppe og har full effekt når spjelet åpnes. Vis man ikke har dumt vil trykket bygge seg opp i slangene så det blir så mye motrykk at turboen blir bremset ned. Så kommer jo spørsmålet hva som er den beste dumpen, frilufts dump har vel ikke noe hensikt mere enn at man slipper noen ekstra slanger og rør. ulempen er at den bråker en del.. å kan virke dårlig på nyere biler med massemåler.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 21, 2006 Rapporter Share Skrevet November 21, 2006 Det fungerer like dårlig på biler med luftmengdemåler.. Blandinga blir jo for feit etter dumpventilen har sluppet ut luft som er målt. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.