s90r Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Ikke jeg som dro igang denne diskusjonen. Men er noen som drar igang noen håpløse teorier... Dump eller ikke er tydligvis en smakssak, men når man diskuterer om man skal ha "psssst", "pusj", "tssssss", "bø" eller "puff" lyd så stinker det fjortis lang vei. Hadde dump første gangen på bilen min i 1999, men reiv den fort av da jeg ble dritt lei den lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Det er en grunn til at man kjører med resirkulerende dumpventil - eller evt en motor som ikke trenger turbo over hodet! :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Det er en grunn til at man kjører med resirkulerende dumpventil - eller evt en motor som ikke trenger turbo over hodet! :D Og hvorfor skal man ha det da? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Resirkulerende eller orntlig motor? :D Det er jo sugemotorer som har best lyd, og bånndrag er helt fenemenalt å kjøre med... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 En resirkulerende dump må jo dumpe lufta et sted. Derfor er den koblet sånn at den dumper lufta mellom luftfilteret og turboen. Og hva skjer når man dumper lufta og man har et åpent filter? Jo, samme lyden som en åpen ventil ;) Jeg gidder ihvertfall ikke bruke 2 - 5 tusen kroner på noe som hverken gir meg mere effekt eller forbedrer karakteristikken på motoren. Og suge motor har ikke penest lyd. 6er med svær turbo har finest lyd. Og vil ikke si at bunndraget i min turbomatede motor er så ille. 142hk og 338nm ved 3000 o/min er jo greit ;) Men dette ble en skikkelig avsporing :D Hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 En resirkulerende dump må jo dumpe lufta et sted. Derfor er den koblet sånn at den dumper lufta mellom luftfilteret og turboen. Og hva skjer når man dumper lufta og man har et åpent filter? Jo, samme lyden som en åpen ventil ;) Jeg gidder ihvertfall ikke bruke 2 - 5 tusen kroner på noe som hverken gir meg mere effekt eller forbedrer karakteristikken på motoren. Og suge motor har ikke penest lyd. 6er med svær turbo har finest lyd. Og vil ikke si at bunndraget i min turbomatede motor er så ille. 142hk og 338nm ved 3000 o/min er jo greit ;) Men dette ble en skikkelig avsporing :D Hehe.. Er jo ett stykke fra turboen til filtere da, så lyden bli dempet en go del der. tjatja lyden som kommer fra turboen når den bremses ned uten dump den høres godt på 1,8bar.. Å det sliter mye på turboen. Men alle har vær sin smak. synes selv lyden fra en audi 5 syl 10v er tøffest, eller en v8 som varver litt. Foresten fine tall på den motoren,hvordan motor er det?? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Avsporinger er jo tøfft! :D Vi har nok litt forskjellige preferanser du og jeg...og bra er det! Det er INGENTING som får meg til å føle meg så bra som å høre (og aller helst sitte på med) en bil med 8 sylindre, MINIMUM 5 liter slagvolum og ikke noe som forpurrer eksoslyden...er det ei vifte som presser inn litt luft, så har ikke jeg noe imot det... :) En annen ting som er bra er at vi ikke er spesiellt glade i biler som plystrer, fløyter, eller avgir andre tullete lyder... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Omg, gå ut å prøv.. Isteden for å sitter her å spør.. "Hvordan blir det med 3 shims?" osv osv Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg