Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet

Per Christian

Anbefalte innlegg

• Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om pakninga og kun den ryker skjer ikke noe annet enn at du får litt kjedelig ekstra arbeid. Problemet er ofte grunnen til at pakninger ryker, og det er ikke bare turbotrykk for å si det sånn. Detonasjon er ett hint, da skader du ofte mer enn bare pakninga, men det har ingenting med pakninga å gjøre.

Det SER ikke spesiellt gromt ut nei :) Poenget med ringen er å låse pakninga til toppen og få større press på stålringene i pakninga. Om denne ringen er for tykk vil ikke pakninga holde olje/vann. Men verden beste toppakning vill lekke om den er montert feil eller topp/blokk ikke er skikkeli preppa (100% plan og rein overflate + lim)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pakninga og kun den ryker skjer ikke noe annet enn at du får litt kjedelig ekstra arbeid. Problemet er ofte grunnen til at pakninger ryker, og det er ikke bare turbotrykk for å si det sånn. Detonasjon er ett hint, da skader du ofte mer enn bare pakninga, men det har ingenting med pakninga å gjøre.

Det SER ikke spesiellt gromt ut nei :) Poenget med ringen er å låse pakninga til toppen og få større press på stålringene i pakninga. Om denne ringen er for tykk vil ikke pakninga holde olje/vann. Men verden beste toppakning vill lekke om den er montert feil eller topp/blokk ikke er skikkeli preppa (100% plan og rein overflate + lim)

Ok så det skjer ikke no spesielt med motoren nei var det jeg trodde.Skjønner,jeg var på koed og regna litt og det koster nesten det samme som på ppf.Det blir vell litt sparing så går jeg nok for ppf.Men jeg kommer til droppe sveisingen og prøve og se åssen det går.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spesialpakninga på koed har skjæreringer som er bedre enn MLS, om de fortsatt har den da. I teorien skal denne virke som oring på orig. pakning og tåle like mye som en MLS. Mitt konsept er en hybrid av de to. Uansett må du bruke bedre bolter :)

Ok det er ikke lett hehe. det blir nok mls da følger det med bolter også litt lettere.:smilbmw: Vet du om det går ann og dra ut stemplene mot toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene skal ut mot toppen, de må løses fra veiva og presses/bankes forsiktig ut med råden på. Sjekk først etter sot/slitekant i sylinderene med en finger der stempelet er nede. Om der er en kant må denne fjernes (spesialverktøy) før du tar ut stemplene. Knyt en fille over rådene/boltene før du presser stemplene ut for å beskytte veiva og sylinderveggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemplene skal ut mot toppen, de må løses fra veiva og presses/bankes forsiktig ut med råden på. Sjekk først etter sot/slitekant i sylinderene med en finger der stempelet er nede. Om der er en kant må denne fjernes (spesialverktøy) før du tar ut stemplene. Knyt en fille over rådene/boltene før du presser stemplene ut for å beskytte veiva og sylinderveggene.

Ok takker skal kansje prøve i morgen. det hadde vært digg og fått dem ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger ut noen gamle bilder fra da jeg sveiset rusta på'n. Det er tatt med engangs kamera så jeg måtte ta bilde av dem med telefonen så det er litt u klare bilder,men dere ser jo hva som er gjort. Jeg sveiset mye mer rust en det som er på bildene da, ca 22 små hull:shake

Dette var da jeg sto ute og kødda.Når jeg skulle tilpasse stylingen og begynne pusse arbeidet så sto jeg der jeg driver nå i dag:) Kansje 15meter i fra der jeg bor DIGG!!

Rust i forkant(hjørnet) av torpedo veggen på begge sider.

DSC00205.jpg

Rust under sikrings boksen.

DSC00207.jpg

Rust,rust,rust

DSC00204.jpg

DSC00208.jpg

DSC00206.jpg

DSC00200.jpg

DSC00203.jpg