Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet


Per Christian

Anbefalte innlegg

  • Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Komp i 86 M20B25 er 9.7:1 Om du har 88+ stempler får du min. 8.0:1 ved dreiing og samtidig trygg tykkelse på stemplene. -88 blir da 9.0:1 Stemplene skal se ut som på bildet uansett, men hvor mye dette vil si i mm er jeg ikke sikker på. Max 2mm fra høyeste punktet på stempelet er grov tipping. Det beste er å la den som skal dreie de se akkurat dette bildet og få de så like som mulig :)

 

Edit: Det S3T linker til kan kun brukes på flate stempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komp i 86 M20B25 er 9.7:1 Om du har 88+ stempler får du min. 8.0:1 ved dreiing og samtidig trygg tykkelse på stemplene. -88 blir da 9.0:1 Stemplene skal se ut som på bildet uansett, men hvor mye dette vil si i mm er jeg ikke sikker på. Max 2mm fra høyeste punktet på stempelet er grov tipping. Det beste er å la den som skal dreie de se akkurat dette bildet og få de så like som mulig :)

 

Edit: Det S3T linker til kan kun brukes på flate stempler.

 

ok.Jeg har 88- stempler jeg da:) Blir kompen rundt 9.0:1 da, er ikke det litt mye a vet ikke jeg men.Men de skal se ut som de på bildet ihvertfall

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.0:1 er litt mye om en skal ha høy effekt. Men skal uttaket være moderat kan det passe perfekt sammen med en bra turbo og skikkelig tuning. Høyere komp gir oftest mindre lag og mindre mulighet til høyt turbotrykk. Noe annet er at jo tidligere en får trykk/moment jo større blir belastningen på motor/drivverk.

 

Har du penger nok er ingenting bedre enn smidde lavkomp stempel, PPF kan hjelpe deg ;) Eller du kan få tak i 88+ stempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nå 350 hk på en B25 må du nok opp i mer trykk enn 9.0:1 tillater, ikke at det er umulig, men det koster nok mer enn det smaker. Du kan jo høre med PPF hva de mener om saken, det billigeste er å få tak i neddreide 88+ stempel. Kanskje der er noen til salgs i Sverige?

 

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewforum.php?f=4&sid=a816bc2b54873cd02abcf425c9af803f

http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=67066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å nå 350 hk på en B25 må du nok opp i mer trykk enn 9.0:1 tillater, ikke at det er umulig, men det koster nok mer enn det smaker. Du kan jo høre med PPF hva de mener om saken, det billigeste er å få tak i neddreide 88+ stempel. Kanskje der er noen til salgs i Sverige?

 

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewforum.php?f=4&sid=a816bc2b54873cd02abcf425c9af803f

http://autopower.se/?oppna=/powerborsen/bmw.asp?id=67066

 

Ok da skal jeg prøve og få tak i noen.:)

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår