Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet

Per Christian

Anbefalte innlegg

• Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten, vet noen av dere om det er forskjell på bakhjulsopphenget på 325 versjonen og de andre E30 sekser-bilene?

Var uheldig og snurra i en rundkjøring, og traff Granitt-kanten:scared

Så da gikk bærearm/ fjærbein til dundas (ble bøyd skeivt), og drivaksel knakk :scared

Vet noen her om splines, lengde og tykkelse på drivaksel og fjærbein er likt for alle sekserbilene/ evt 318 osv, eller der det spesielt dimensjonerte deler på 325?

Må få tak i riktige deler på høggern vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er helgen over og jeg har fått gjort endel egentlig.Jeg har sandbåst motor rommet, og fått satt motoren i motorstativet.:rolleyes: Så da kan demonteringen av motoren begynne.:yummy:

Jeg slenger ut noen bilder av helgens jobbing+noen av bilen før den bestemte seg for og ta fyr:scared

Det blir litt sand gitt!!

DSC00116.jpg

Biltema blåser'n fungerte bedre over all forventning.

DSC00125.jpg

DSC00119.jpg

DSC00120.jpg

DSC00120.jpg

The beast:fire:

DSC00133.jpg

Her kommer det litt forskjellige bilder:worshipbm:

P8280003.jpg

P8280013.jpg

P8280006.jpg

P8280021.jpg

Photo session med volvoraaner.

P8280016.jpg

P8280019.jpg

Det var det for denne gang:ass:

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau! Det er godt.. så må du fikse slik at det står "BMW Motorsport" på undersia av flappen ;) Da er alt i boks :D

Når regner du med at du blir ferdig med bilen da?

Jeg driver også å bygge 325 Turbo, men i en e36 da..:notin:

Ja det hadde vært kongedragcar Jeg har egentlig ikke satt noen mål enda.Jeg regner meg at det ikke blir til sommeren men det hadde vært kult og prøvd den litt da.Men til neste sommer da skal den være 100%ferdig. Jeg har veldig lyst til og trekke om interiøret i skinn men jeg får se,motoren først nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh, såpass lang tid du har tenkt å bruke? Litt synd det da.. må få fart i sakene! Ha den klar til gatebil i juli! :D

det er pengene det står på.Jeg skal prøve og få den ferdig til sommeren.Vinteren er lang så det kan gå,tiden vil vise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. motor messig er det og få dreid ned stempla, få satt inn piano tråd og sveise toppen og planet den.Og bytte til stivere ventiler det er vell sånn ca det som må gjøres. turboen er greit da,så er det montering av intercooler og sånt da.Arbeidslysta er på topp da hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaggu sneik det seg med en traktor inn i bildet gitt :P

Var før jeg senka bilen det der, så ser jo ut som ett fly i forhold til bimmeren..

Bra jobba per. Fikk gjort en del på søndagen også ser jeg, var noe nytt som hadde skjedd siden jeg var innom på lørdag

keep up the good work

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fikk gjort litt, jeg satt motoren i motorstativet og sandblåste meg nesten ferdig.

Også ble det "litt" sand som jeg måtte feie vekk og få opp i posen igjen ,bruke det på nytt bare sile det.+ryddet litt etter helgens mekking.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. motor messig er det og få dreid ned stempla, få satt inn piano tråd og sveise toppen og planet den.Og bytte til stivere ventiler det er vell sånn ca det som må gjøres. turboen er greit da,så er det montering av intercooler og sånt da.Arbeidslysta er på topp da hehe.

Hvem skal sveise toppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider