Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet

Per Christian

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker,men har tenkt til og gjøre det selv.min far har vært sveiser i 13 år så han er rimelig flink til og sveise. Er det bare og sveise igjen i midten ell,så det blir litt igjen på sidene.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det turboen linket tidligere i tråden?

Er vel kina kopi det her også (så bare du var skeptisk tidligere)

Jeg har ikke lagt ut noen linker. jeg var skeptisk til ebay ikke til turboen. ja det er kina kopi hehe, men den er vel grei nok jeg fikk den veldigt billigt så kunne ikke si nei. men jeg har målt litt i kveld og det så veldig trangt ut, vet du om noen som har montert lik turbo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en voksen turbo gitt ;) Bare vær klar over at de kinakopiene kan ta knekken på motoren din om du presser for hardt uten å teste greiene trinnvis. Få noen med skikkelig peil til å se på turboen, skru gjerne av kompressorhuset og se etter limrester..

Sandblåsinga så jo bra ut :) Men du har sikkert en kjekk jobb med å rydde opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en voksen turbo gitt ;) Bare vær klar over at de kinakopiene kan ta knekken på motoren din om du presser for hardt uten å teste greiene trinnvis. Få noen med skikkelig peil til å se på turboen, skru gjerne av kompressorhuset og se etter limrester..

Sandblåsinga så jo bra ut :) Men du har sikkert en kjekk jobb med å rydde opp ;)

Ja den er voksen den hehe. Jeg kjøpte den hos kimmit da, dem har jo solgt ca40 stk og fått klage på 1. hva mener du med lim rester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye juling tåler disse 2,5l blokkene egentlig? Hvor mye hk kan man dra ut før det sier stopp?

Jeg tror ikke det lønner seg og gå over 600-700 hk men det er noen som har det da. 300-400 hk da holder den hvis du gjør det skikkelig da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den er voksen den hehe. Jeg kjøpte den hos kimmit da, dem har jo solgt ca40 stk og fått klage på 1. hva mener du med lim rester?

Ja men da har du jo garanti så det ordner seg :) Det har vært snakk om at noen av de kina turboene har vært limt sammen, ikke støpt. Nå veit ikke jeg noe om din turbo, dette er på generell basis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok nå ble jeg litt skremt her gutta!!Detta er stage2 så det er kulelager, ikke glidelager som det var på stage1. jeg kommer til og få turbo trykk ved ca 2700/3000 pga at turboen er såpass stor,men da kan jeg spare motoren litt når jeg kjører pent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei da er det tiden inne for en liten update,jeg har ikke gjort så mye men jeg slenger inn noen bilder fordi. Toppen på motoren skal jeg ta av til uka. Jeg begynner kansje smått med grenrøret også. Jeg har også 1 stk panser som jeg skal pusse og fjerne emblemet på + at front fangeren må repareres og bygges om med tanke på intercooleren.:wonder:

Jeg har vært litt slapp den siste uken men det er det slutt på.

Bilder.

Sandblåst noen deler.

DSC00185.jpg

operasjons stua(litt blod på gulvet men det går)klarte og velte en 10liters bøtte med olje:puke:

DSC00184.jpg

Det kommer flere bilder til uka så det er bare og følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider