Gå til innhold

Per Christian: Bmw e30 325i (turbo) Prosjektet vurderes solgt til rett pris.

Ranger emnet

Per Christian

Anbefalte innlegg

• Svar 718
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir bra detta per.

Blir prosjekt på meg nå også, ble til at jeg handla meg bil, er på leting etter motor osv nå for tida, så fort bilen er godkjent å registrert i norge så blir det å begynne å skru her også ;)

Grattis det er fett. har du fått den hjem enda ell.

peugeot 205xr 86 mod(solgt)

peugeot 205gti 86 mod(solgt)

ford mondeo tdci 03 mod(solgt)

Audi a3 tdi 04mod ambition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en pakning fra ppf. bruk også boltene di leverer så blir det bra :)

ellers så blir dette bra, men ta deg gooood tid så blir dette sjæfs bra :)

OK takk skal snuse litt på ppf nå:) Ja jeg skal ta meg god tid,skal ikke bli noe jalla dritt nei. Men jeg tror jeg skal prøve og få den ferdig til sommeren.ps fargen din blir helt rå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! PPF selger Cometic MLS stålpakninger som tåler en del. Sammen med ARP studs blir det bra, men løsningen koster ca 5k. Ett alternativ er en spesialvri jeg har designet, spør E30Turbo om det fungerer ;) Det er snakk om å lime stålringer på original pakning. Kun ett sett er testa så der er en viss risko involvert. ARP må en ha, men totalkost er noe billigere enn med MLS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! PPF selger Cometic MLS stålpakninger som tåler en del. Sammen med ARP studs blir det bra, men løsningen koster ca 5k. Ett alternativ er en spesialvri jeg har designet, spør E30Turbo om det fungerer ;) Det er snakk om å lime stålringer på original pakning. Kun ett sett er testa så der er en viss risko involvert. ARP må en ha, men totalkost er noe billigere enn med MLS.

Hallo. Ja jeg leste det på tråden hans,det funka vell bra det. Jeg så litt på ppf i stad det koster penger og være kar gitt:omfg Jeg har pratet med kimmit sport og de har prøvd med piano tråd og org pakning og det har gått rett vest 3 ganger så de anbefalte 3lags stål pakning og nye bolter.Jeg tror jeg går for ppf da burde det og holde.:) Men det funket jo for e30turbo så det vell mye flaks i det også.Det er vell noe a det samme det du har funnet på, som piano tråd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF anbefaler å få sveist kjølekanalene i toppen også, sammen med MLS og ARP er det bortimot skuddsikkert :) Min løsning minner i prinsippet litt om pianotråd, men der er ingen maskinering eller sveising involvert. Om det er flaks at det holder tviler jeg sterkt på, men det er ikke lett å si så lenge det er installert kun på en motor ;) Skal se om jeg finner ringene jeg har liggende til en M20B23 og legge inn ett bilde så du kan få se galskapen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PPF anbefaler å få sveist kjølekanalene i toppen også, sammen med MLS og ARP er det bortimot skuddsikkert :) Min løsning minner i prinsippet litt om pianotråd, men der er ingen maskinering eller sveising involvert. Om det er flaks at det holder tviler jeg sterkt på, men det er ikke lett å si så lenge det er installert kun på en motor ;) Skal se om jeg finner ringene jeg har liggende til en M20B23 og legge inn ett bilde så du kan få se galskapen :D

Ja jeg vurderer og sveise toppen og men det blir så mye ekstra jobb og penger pga planing++Det hadde vært kult og sett et bilde ja:) Nei det er vanskelig og si når det kun på er motor ja, hvis din løsning er bra og virker bra på flere motorer så kansje du har en liten gull gruve hehe:wave

Hva er det verste som kan skje a hvis pakningen ryker a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg tatt av toppen og bunn panna så da er det og få ut stemplene og dreie ned dem. og lakke blokka,toppen og bunn panna.:)

Bilder

DSC00194.jpg

DSC00193.jpg

Er det noen som vet om det går ann og dra ut stemplene mot toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått proskjekt ;)

Gralla me turbo ;) nesten like grom som min, hehe. Vi må neste ta en liten kapp kjøring til sommeren, se hvilken 325 som går best.. :) Holder en finger på din e30 jeg, 2-dørs og mye lettere karosseri enn min 4-dørs limo :D

Hehe ja det kan bli rått,ja plutselig så står vi side mot side på rudskogen og venter på og bli slippet løs:fingers: hehe. Det blir spennende og se, din er jo litt nyere da så det kan bli rimelig likt:smilbmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen min kom nettopp pga alt ekstra styr med sveising, planing, pianospor etc. Om det fungerer på flere bygg kan det være ett lite gullegg ;) Etpar bilder, det SER ikke ut til å kunne fungere ever :D

100_04161.jpg

Tynnt!! :scared

100_04171.jpg

Kan vel ikke si stort mer om detaljene COPYRIGHT :D

COPTRIGHT skjønner haha.Det er vanskelig si gitt om det holder lenge.Det var tynne greier ja men det er ikke mer som skal til vell.Kimmit hadde piano tråden 0,3mm over toppen og da gikk pakningene som snus.:shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider