Gå til innhold

Tips til bestilling av kataloger fra utlandet! LES!!!!

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

Ok, nå har jeg spart litt penger her og tenkte å dele det med dere. Har bestilt flere titalls delkataloger fra statene.

Disse katalogene er gratis i usa, men koster å shippe til Norge.

Her er hvordan jeg går fram for å slippe å betale for shippingen:

Starter med å sende mail med noe alà:

"Hi, do you have printet cataloges you send out?"

Enkelt og greit. Så får man svar der de alltid spør om shippingadresse.

Da svarer man enkelt og greit med:

"Thanks!

My shipping info is:

Anders Holt

Skogbrynet 48

Zip: 1458 Fjellstrand

Norway

Hope to do business with you in the near future"

(Alt: thanks again! I've heard alot about your company and I just wanted to get a catalog before I placed an order)

Det som skjer da er jo at de skjønner at du kommer til å kjøpe fra de, eller alternativt så tør de ikke å spørre om ekstra $ til shipping siden de er nervøse for å miste deg som en potensiell kunde.

Dette er litt sleipt, men det fungerer utrolig bra!

Tror det var en 5-6 som spurte om penger til shipping av de kanskje 30 leverandørene jeg får tilsendt kataloger fra nå!

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å kjøpe meg "popular hotrodding", "hot rodder", og chevy performance (eller noe lignende) på narvesen.Altså importerte blader.

Og der flommer det over med reklame. Så går jeg enkelt og greit inn på siden deres og sender de en mail.

Har fått tilsendt fra (som jeg husker i farta) year one, classic industries, moser engineering, Nordskog osv osv...

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som tar betalt for katalogene/shipping pleier å kreditere beløpet om du handler noe fra de,,

så om du handler noe fra de så er jo katalogen gratis..

de velger sikkert å gjøre det på denne måten så folk som deg f,eks ikke bare skal hamstre kataloger på gøy.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet. Og det er jo opphavet til denne tråden.

Sånn at man faktisk KAN hamstre kataloger gratis.

PS: Gjør ikke dette for "gøy", men for å få en oversikt over de beste leverandørene, beste prisene osv. Og det er greit å ha rask tilgang til deler istedenfor å surfe seg ihjel på nettet.

Jeg har jo tenkt å bestille fra flere av disse leverandørene.

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider