wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Tenkte jeg sku legge ut en post om 740`en min. Kjøpte meg en 1986 modell i sommer, bilen har vel godt 249000, og motoren er godt 30-40000 etter "motorbytte" Dette står i an: H-råder Volvo Turbostempler F-blokk 531 topp Forsterket topppakning Sportsfilter Simons 2,5 tomms anlegg fra turbo og ut.. Bilen går på 0,6 i ladetrykk. Planene mine er først å montere dump, og skru opp trykket i motoren. Men først må jeg fikse noen små problemer med motor. Tomgang : Tomgangsregulatoren er knepet inn med en sveisetang som holder turtallet rundt 1000 omdr., hvis tangen taes vekk stiger den opp til 2500 med en gang. Har ikke gjort noe med dette enda, ettersom bilen går noe lunde stabilt på turtall. Men noen som vet hva det kommer av? Fusking: Under harde gasspådrag når jeg gjerne løser den brått mister jeg av og til plutselig all trekk et lite sekund, så plutselig setter den i gang igjen. Dette skjer bare av og til, og gjerne når jeg ikke har varmet motoren opp skikkelig. Etter det jeg har hørt, kan det være bensinpumper, LMM, fordeler, plugger eller ledningene som forutsaker denne fjuskingen. For tiden står bilen i ro, ettersom jeg fikk vannplaning forige torsdag, og røk forstillingen. Hvis det er noen som har volvo deler billig til salgs er det bare å si i fra. Detter kan dere lese om her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=142628 Utseende av bilen no er rimelig orginal, fargen av bilen er beige, med beige interiør. Står 17 tomm`s eiker N1 felger på an, og bilen er vel senket 30/ (:S) tror jeg. Planene for eksteriøret er 940 frontfanger, add ons sideskjørter, og add on bak. Har ikke motoren egentlig ganske stort potensiale som den er nå? Av forige eier fikk jeg vite at jeg lett kunne skru opp trykket til 1 bar uten at motoren tar noe videre skade av dette, så dumpen er på vei. Hvor mye hester tror dere jeg har hvis trykket skrues opp til 1 bar? Og hva mer må gjøres med motor for å få ut noe mer gamper? Resten av planene vil begynnes på etter jeg har fått fikset forstillingen og betalt en bot for en fuktig kveld på byn..:P Har ingen bilder av bilen, men kommer plutselig.. Er bare å slenge inn noen kommentarer, eller å svare på noe noen av spørsmålene...blir satt stor pris på.. Mvh.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 Syns vi burde fått sett bilder av bilen jeg:D Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 vet, men hakke bilder av an..! sorry mate! No står an oppe hos fattern, og er i ukjørbar tilstand..:( Bilder kommer så fort bilen er på veien igjen..:) Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Hvis du har planer om å skru opp ladetrykket, anbefales jo en chip. Skal du lade noe mer enn 1 bar, burde du også gå til anskaffelse av 3"lmm, større dyser, regulèrbar BTR, alu. cooler, og skaffe en ny turbo. Den originale turboen er ikke noe særlig effektiv over 1 bar, da lufta blir ganske varm. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 "Fusking: Under harde gasspådrag når jeg gjerne løser den brått mister jeg av og til plutselig all trekk et lite sekund, så plutselig setter den i gang igjen. Dette skjer bare av og til, og gjerne når jeg ikke har varmet motoren opp skikkelig. Etter det jeg har hørt, kan det være bensinpumper, LMM, fordeler, plugger eller ledningene som forutsaker denne fjuskingen." Er det stilt opp mere trykk en orginalt? var samme på min, kuttet så kom den igjen, chippet den, og det var vekke Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 det glemte eg å skrive, har BSR chip og..! kan d være chippen som e noe gale med da? Org. ladetrykk er vel 0.55, min lader vel 0.6, så burde jo ikke være det.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 Nei, er nok ikke noe galt med chippen.. Men vil tro den BSR chippen er laga for å kjøre på mer enn originaltrykk, så du kan jo prøve å stille opp trykket litt å se om det forsvinner da. Men når man kjøper seg ny-gammelbil, er det en lurt å skifte fordelerlokk, rotor, plugger og pluggledninger. Så du kan jo også gjøre det. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2006 snakket med han som jeg kjøpte den av! han sa pluggene var kansje på tide å skifte ut! trykket skrues opp så snart eg har fått montert dumpen som jeg snart får! 1 bar baby..:P Kor mye gamper får eg da tru? noen som vet? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Dump er ikke og anbefale. Ettersom det mest sansynlig vil gi deg problemer med motorstyringen. Fjusking og lignende. Sitter orginalt dump ventil på disse bilene, dog resirkulerbare men helt ok. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 vil ikke eg slite på turboen jævli mye mer hvis jeg ikke har dump på 1 bar? Har jo problemer med fjusking fra før av, så kansje det vil få motsatt effekt..:P Noen som vet hvor mye hester eg vil få hvis eg skrur opp trykket til en bar? Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2006 Får vel kanskje rundt 200 bhp. Kan du dele litt erfaringer TIversen? Bruker dumpventil må min, og merker at den bruker noe sinnsykt med bensin.. Men det har vært mest i det siste.. Har vel hatt den på i 4-5 mnd nå.. Det putrer og smeller gjerne også litt når man bremser med motoren. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 at det putrer og smeller er vel en form for ettertenning vel! Til tider bruker bilen min noe satans mye bensin den og.., lurer også på ka det kommer av.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Oktober 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2006 En annen sak er at det stinker bensin av olja, noe som tyder på at ikke all bensinen blir forbrent. Men alle pluggene mine er lysebrune og fine. Men har noe kluss med ledningsnettet, så den går ikke på tomgang når den er kald. Kan være der det kommer fra. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wimsen Skrevet Oktober 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2006 da var bilen fikset, og gode greier! Men fant nettopp ut at forige eier skrøt at det var nye dempere på bilen, dette fant mekaniker ut var biltema dempere og fjærer! Bra at folk bryr seg om bilene sine, og kjøper kvalitetsdeler til bilene..! Thumbs up.. Siter Volvo 740 Turbo -B230f turbomontert -531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg