Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

driver å monterer Autronic sm4 nå.. må ha ut motoren igjen får å sette inn et par hall givere til tenning og da er det montering av eksos annleg som står på planen...

 

Har sveist nog montert alle rører til intercooler og fått på fangeren - et par spredere som det ikke ble plass til:win

 

DSC00234.jpg

Ok...

Ja, som sagt.... Dette oppsette her er ganske så rått spørr du meg...

Veit du hva dissa bettane tåler eller?

Skal i benk me motorn eller blir det mapping etter vei?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:puke:

Ok...

Ja, som sagt.... Dette oppsette her er ganske så rått spørr du meg...

Veit du hva dissa bettane tåler eller?

Skal i benk me motorn eller blir det mapping etter vei?

 

Skal mappe på vei og kansje på rullende landevei nå i første omgang i å med att jeg skal bruke den som vinterbil og derfor har litt hastverk... ellers så må nok stasen ut på våren å bremses i benk.. er dårlig med erfaringer fra andre på dette prosjektet her,ikke mange V12 med 2 snurrer på tror jeg... er nybyner på Autronic men håper det går bra

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sees vel på Losnavatnet på Tretten i vinter? Skal kaste lasso med slepetau på kroken din, så kan du taue oss rundt bana med breisladd. :D

 

Har forresten sett et V12 twinturbo-prosjekt på zatzy og lazzat.se. Men du har vel sett de allerede?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:puke:

 

Skal mappe på vei og kansje på rullende landevei nå i første omgang i å med att jeg skal bruke den som vinterbil og derfor har litt hastverk... ellers så må nok stasen ut på våren å bremses i benk.. er dårlig med erfaringer fra andre på dette prosjektet her,ikke mange V12 med 2 snurrer på tror jeg... er nybyner på Autronic men håper det går bra

Stemmer...

Hadde ikke trengt overladding t en vinterbil når du har den 12'ern der egentlig men.. :P

Ja, det er jo litt styr me å mappe.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene er jo så si bygd får ladetrykk:angry: 8.8:1 i komp og 7 lagra veiv med full dekende lagerbrygge som er skrudd inn i siden på blokka under lagrene.. er smidd veiv og råder ellers er dette skikkelig standar greier... skal bli gøy å se va som skjer ved 1.5 bar:omfg

Ellers er runner`ne innkorta får å få turboene på siden,ca 10cm pr stk. grenrør er sveist selv med 6-2 x2:D

 

Synes 8,8:1 høres mye ut jeg, om du skal så mye opp som 1,5 bar.

Min motor, som riktignok er av eldre konstruksjon, har en kompresjon på 7,2:1, og max trykk originalt på 0.8 bar. Og her snakker vi en økning fra N/A på 218 hk til 360 hk.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 8,8:1 høres mye ut jeg, om du skal så mye opp som 1,5 bar.

Min motor, som riktignok er av eldre konstruksjon, har en kompresjon på 7,2:1, og max trykk originalt på 0.8 bar. Og her snakker vi en økning fra N/A på 218 hk til 360 hk.

 

hjelper nok nokså mye att sprutet mitt er utvikla i 2005 og ikke i 1975:puke:

hi hi... neida men du kan kjøre med utrulig høy komp på nye sprut.

mange nye biler som har høy komp/ladetrykk... fks audi..

og de fleste motor byggere går jo opp i komp får å få mere efektive motorer.

sjekk kompen på WRC motorene med restriktor da... 10,5:1 å VELDIG mye trykk..

 

har ingen problemer med å sprenge en slik motor å ta en skikkelig fest blant sprenkte stempler å ei revna blokk.. slike motorer fins det mange av:smilbmw:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår