Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Respect..

Blir bilen å se på noen av bmwklubben sine møter til våren/sommern?

Eller foretrekker du gatebil?

 

UTEN tvil Gatebil får min del... er ikke så stor fan av den BMW klubben... Der er det nok VERDENS mestere fra før uten min innblanding:partyon:

 

He he...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry men æ har stort sett aldri likt bmw. kjøpte meg ei gammal e30brakke for å bakke opp mine påstander om at bmw suger, men jeg må ærlig vedkjenne at dette prosjekte fortjener du respekt for....

 

flott bil. d blir gøy å se`n på gatebil til sommeren!

 

:naaaws kjør som du har stælt saken...

 

Bra smaken er som baken.... ingen er lik:cook

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt fedt prosjekt!

Men du.. den coolern din.... hvordan er rørdragninga og luftveiene egentlig?

 

 

Det er 2 intercoolere som er sammen satt men adskilt innvendig.

turboene presser luft fra ene siden på motoren og over til andre sylinder rekke på kryss gjennom intercoolern.... viss du skjøntedukenukem

 

DSC00306.jpg

 

dvs. att høyre turbo presser til venstre syl rekke via cooler... og andre siden motsatt... .. litt styr med mapping og div når den syl rekke du mapper egentlig gjir luft til sylindrene på andre siden... kurant med tenning og fuel map sekvensielt da:helpme:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 intercoolere som er sammen satt men adskilt innvendig.

turboene presser luft fra ene siden på motoren og over til andre sylinder rekke på kryss gjennom intercoolern.... viss du skjøntedukenukem

 

DSC00306.jpg

 

dvs. att høyre turbo presser til venstre syl rekke via cooler... og andre siden motsatt... .. litt styr med mapping og div når den syl rekke du mapper egentlig gjir luft til sylindrene på andre siden... kurant med tenning og fuel map sekvensielt da:helpme:

 

OKi... Det forklarer en hel del! Ser ikke skille mellom coolerne.. Så måtte bare spørre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med å la høyre turboen lade venstre siden og omvendt? Har det med balansering av trykk å gjøre på samme måte som man bruker X ev H-rør når man bygger dobbel eksos?

Eller er det simpelthen for å forenkle rørdragningen?

 

Du prater på mapping, hvilke fordeler/ulemper er det med krysslading vs høyre turbo ==> høyre sylinderbank? Jeg kan fint lite om motorteknikk, så du får forklare så avansert du selv føler for. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hensikten med å la høyre turboen lade venstre siden og omvendt? Har det med balansering av trykk å gjøre på samme måte som man bruker X ev H-rør når man bygger dobbel eksos?

Eller er det simpelthen for å forenkle rørdragningen?

 

Du prater på mapping, hvilke fordeler/ulemper er det med krysslading vs høyre turbo ==> høyre sylinderbank? Jeg kan fint lite om motorteknikk, så du får forklare så avansert du selv føler for. :)

 

 

Som nevnt over så er hoved grunnen rørdragningen.. :sparer plass(stor fordel) Mindre Turbo fordrøyning og Mindre varmeutvikling...

Ellers er det ingen fordel med tanke på mapping,tennings oppsett og justering... blir bare enda lettere rot og rør når du må tenke att alt sitter i kryss... er et par ledninger og signal som skal stemme...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår