Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er det jule pils og montering av nye pluggkabler/div små snacks...

DSC00482.jpg

Satser på å få i gang igjen bilen i løpet av kvelden får en skikkelig jule test.. Har funnet feilen på gearkassa så satser på å ha alle gira og att den fint kan kjøres på 1BAR i lade trykk siden den er grunn mappa nå:???:

skal se om det blir litt film av bilen...har en avtale med nissen om att viss bilen går kunne hann kjøre får oss litt i kveld:crazysant:

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det filmen? Fått starta den nå eller?

 

Har fått monter turboene med nye kabler og starta opp ja...

Er montert skikkelig med varme beskyttelse runt turboene nå

 

DSC00523.jpg

 

DSC00526.jpg

 

Er fortsatt noe feil får dritten går fortsatt ikke på alle:angry:

 

Er nok en plugg som har tatt kvelden,hadde ute alle og det såg fint ut men det har nok narra meg...

 

Så kjøring har det blitt dårlig med...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt og høre da, får håpe du får orden på det.. Tror ikke det var så dumt av deg å varme isolere de agregatene der :D

 

Hvor fikk du forresten tak i varme isoleringen, torshov?

 

 

Kjøpte matte på tess som tåler 900grader.La den 3dobbel og stifta den sammen,brukte rustfri trå i endene og runt får å feste..

DSC00517.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått monter turboene med nye kabler og starta opp ja...

Er montert skikkelig med varme beskyttelse runt turboene nå

 

Er fortsatt noe feil får dritten går fortsatt ikke på alle:angry:

 

Er nok en plugg som har tatt kvelden,hadde ute alle og det såg fint ut men det har nok narra meg...

 

Så kjøring har det blitt dårlig med...

 

Ikke lett å høre om den går på alle heller sikkert?

 

Må du ut med turbo for å skifte plugger?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du forresten tak i varme isoleringen, torshov?

 

Sånn isolering bruker man kun etter behov. Eksoshuset blir aldri kaldt omtrent. For å sette det litt på spissen kan eksoshuset stå å rødgløde inni der i lang tid. Og det er litt skummelt med tanke på olja som ligger rundt turbinakselen. Om den koker innimellom kokser det for igjen der.

 

Det blir gjerne et must la alt kjøle seg så mye som mulig før man stopper.

Men er det så trangt så har man kanskje ikke noe valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert innpå tanken å twinturbomate en sånn maskin selv og når eg ser at det ikkje e rare greiene som må moddes motormessig for å få det til blir det enda mer fristende, kommer til å gå som en chinchilla på kaffi og speed. gleder meg som en unge til å se den under aktiv kjøring, blir interesannt å se ka den bremser til å =).

750ia alpina

opel astra (moste en kompis sin å så meg nødt til å kjøpe den)

Div bobler (ett 2,4l prosjekt med eller uten sotvifte)

motovelo minsk komunist mc

endel annet gull/boss/skrapjern ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka comp. på motoren i dag ettersom dritten fortsatt ikke går på 3 syl,,, 4-5 syl på venstre side og 4syl på høyre... mistenkte sterkt att det var noen eksos ventiler som hadde tatt kvelden ettet att turtallet var litt høyt under ett par test runder... var inne å sjekka på loggen og det hadde passert 7200o/min 3 ganger.. turtalls sperra var satt til 6500 men kombinasjonen med automat og en tung konvørter sammen med dårlig feste i veien og en utrolig ketsjup effekt da turbotrykks nåla paserte 1 bar så greidde jeg og overvarve 12`rn skikkelig...(7500 faktisk) på det meste...

Var så sikker på att dette var feilen att motoren var i dag på tur ut....

tenkte jeg skulle ta en liten test med ett Biltema comp måler instrument først bare får å sjekke....

DSC00538.jpg

 

men UPPPPS.... det var jo likt på alle jo...:partyon:

 

Feir med måte folkens og GODT NYTT ÅR

 

Så da er jeg fortsatt likke lankt men slipper i alle fall å tenke på att det er skakke ventiler...

Så med grunnlag av dette skal jeg drikke meg skikkelig drita i kveld å feire:cook

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du funnet ut hva som er galt med 12`ern? vet du hvilke spekifikasjoner det er på kammene m70 motorn? jeg har nye shrick trimm kammer på en delebil som jeg vurderer og bytte over til min bil men jeg mener at jeg måtte justere dem litt seine for at ventilene ikke skulle ta i stemplene, kanskje dem skal stå slik dem er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår