Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet

E-30 big

Anbefalte innlegg

wow d kalle æ sykt ...

du leve jo på penga :P eller du bruke alt på motoriserte progjekta :P

æ må bere innrømme at d herre e jo heilt sykt mann :???: :omfg !!!!

Ah, the 1920s - when men were men, cars were Avions-Voisins, and pedestrian impact standards were "get out of the way or my car will literally shank you in the face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må du til "der Vaterland" for å få den registrert eller? TÜV altså..

Sykt prosjekt, likte den siste vrien her nå, med manuellkasse. Ikke dumt det, er vel igrunn bedre på en vinterbil..

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne da jeg var hjemme i jula, å titta litt i bladene på gutterommet.

Tuning90002.jpg

Legg merke til datoen mederst på siden. Fikk kjøpt dette nytt, gitt.

Fikk du kjøpt dette NYTT? fra BMW? nei det tror jeg ikke på... eller er det bladet du mener?

INGEN tingen er perfekt orginalt!

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg husker har du sagt at du likte 350i'en bedre med automat enn med manuell. Men det var vel litt mere alt-mulig-bil? Regner med at 550'n kun blir vinterbil/ræggebil. :D

He he... joda sant att E30`n var bedre å kjøre med V12 og automat... men nå har jeg jo en LAT BMW automat brakke som er god å kjøre så da får 550`n bli manuell ræggebil:blah:

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å skrive en liten liste om oppsettet på understell og drivverk? Kommer du til å prøve å godkjenne den i Norge?

Understellet ser det ut til att jeg aldrig blir ferdig med:puke:

men det siste nå er e34 fjørbein med orginal travers forran med di store M skivene og 4pots kaliptere.. stabb stag forran blir lagd med rør/justerbare kniver får stivhet..

bak er travers og broer 540 -34, diffen er 3.91.1 -34 M5 med heftig sperre men den blir skifta utv. på nå i å med att det vart manuel kasse... så er blir det en mye tyngre utv.. 2.93:1 skal i...

bremsene bak er -34 540 ventilerte... alt av skiver blir sikkert bytta til borra/slissa med tiden.. coilovers skal kjøpes inn men må sjekke litt med godkjenning av dette siden det ikke altid er greitt...

Gear kasse er 6trinns monster kasse fra 850csi med 280mm(STOR) 6pukks sinter cluths og mellom aksel har jeg lagd sjøl!

Men her blir det nok forandringer ettersom humøret og veret svinger:)

Godkjenning tar jeg hos Nazistene....:deng

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understellet ser det ut til att jeg aldrig blir ferdig med:puke:

men det siste nå er e34 fjørbein med orginal travers forran med di store M skivene og 4pots kaliptere.. stabb stag forran blir lagd med rør/justerbare kniver får stivhet..

bak er travers og broer 540 -34, diffen er 3.91.1 -34 M5 med heftig sperre men den blir skifta utv. på nå i å med att det vart manuel kasse... så er blir det en mye tyngre utv.. 2.93:1 skal i...

bremsene bak er -34 540 ventilerte... alt av skiver blir sikkert bytta til borra/slissa med tiden.. coilovers skal kjøpes inn men må sjekke litt med godkjenning av dette siden det ikke altid er greitt...

Gear kasse er 6trinns monster kasse fra 850csi med 280mm(STOR) 6pukks sinter cluths og mellom aksel har jeg lagd sjøl!

Men her blir det nok forandringer ettersom humøret og veret svinger:)

Godkjenning tar jeg hos Nazistene....:deng

:thanks Takk for godt svar! Var i grunnen alt jeg lurte på.

Godkjenning går vel greit i orden der nede ja;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider