Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide med litt update igjen... det var meningen bilen skulle bremses denne uka men det vart utsatt en uke pga en noget fuktig påske:hammer

 

Så i dag har jeg gjort ferdig tanken som hoved bensinpumpene får suppa si i fra... 6.5liter rustfri tank med skvample svamp i

 

DSC00903.jpg

 

DSC00904.jpg

 

DSC00905.jpg

 

DSC00906.jpg

 

Begge hoved pumpene(2stk gruppe BOSCH ford motorsport gruppe A) med en-vegs ventiler og filter ligger i reservehjuls brønnen... så er det en STOR BOSCH 044 pumpe som sitter i tank som mater disse med suppe....burde holde:google

Alle slanger er av skikkelig kvalitet og med pressa koblinger... vil ikke ha noen lekasje i hop med varm bil nei takk..

 

DSC00909.jpg

 

Kommer mere i morgen etter en forhåpentlig vis lang søndag i verkstedet.. god helg å fest med måte

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bensintank på 6,5 liter???? Det blir ikke langt du kan kjøre med den??? Må være verdens minste!!!!

 

 

Hehe, bare tøyser med deg. Er bare helt rått imponert over jobben du gjør med denne bilen. For en børse!!!! Stå på.

 

Ps: Forresten har du sett den M5'en til Currency Motorsport?

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er d ikke noe med at biturbo og twinturbo ikke er d samme? har hørt at twin er slik som du har(en på hver side av v-motor) og at bi skal være em liten turbo som lader opp trykk til en større...

 

måtte vert på rekkemotor vertfall. men er bare ein teori så vet ikke... men er vel kansje noe i at d heter både bi og twinturbo

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidligere i tråden var det en LANG diskusjon på dette så bare la det ligge :P

 

He He... sant sant... kall det va dere vil men jeg sier nå att både bi turbo og twin turbo lyder likke gått i mine ører. tror det er det samme også... 2 turboer er 2 turboer:thanks

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detta, men ville ikke ha brukt det T stykket du bruker for å koble sammen hovedpumpene med, trur det ikke er veldig optimalt med tanke på at bensina kræsjer sammen der... Et Y stykke er vel tingen der!

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut detta, men ville ikke ha brukt det T stykket du bruker for å koble sammen hovedpumpene med, trur det ikke er veldig optimalt med tanke på at bensina kræsjer sammen der... Et Y stykke er vel tingen der!

 

 

Jo mulig de, men en Y hadde ikke blitt så ryddig.. og diameteren går også opp i denne T`n så det blir større flow dermed mindre struping/ varmgang... vurderte å legge dobbel slange fram men skrinla dette.. ingen problem tror jeg... dette er så overdim på fuel uansett så det henger jeg meg ikke opp i:)

Er jo 12mm invendig i slangen og 3 pumper som gjir nok suppe til ett lokomotiv så det får duge... Er jo måte på hva 12 stk 550cc dyser kan trakke i seg av suppealacocaina

 

Eller hva tror ekspertene?

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mulig de, men en Y hadde ikke blitt så ryddig.. og diameteren går også opp i denne T`n så det blir større flow dermed mindre struping/ varmgang... vurderte å legge dobbel slange fram men skrinla dette.. ingen problem tror jeg... dette er så overdim på fuel uansett så det henger jeg meg ikke opp i:)

Er jo 12mm invendig i slangen og 3 pumper som gjir nok suppe til ett lokomotiv så det får duge... Er jo måte på hva 12 stk 550cc dyser kan trakke i seg av suppealacocaina

 

Eller hva tror ekspertene?

 

12mm er ca -AN8 så det holder vel til ca 800hk mener jeg...

Du drar ned kapasiteten på pumpene drastisk med det oppsettet der for å si det sånn...

Det du kan gjøre er å kappe av en fuel rail og sveise inn nipler i den med et uttak på enden, ikke helt bra det heller, men bedre...

Nå veit ikke jeg åssen hovedpumper du har der, men det er vel 044 eller 984...? Om det er en av dem på leaner dem nok ikke ut med de dysene...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12mm er ca -AN8 så det holder vel til ca 800hk mener jeg...

Du drar ned kapasiteten på pumpene drastisk med det oppsettet der for å si det sånn...

Det du kan gjøre er å kappe av en fuel rail og sveise inn nipler i den med et uttak på enden, ikke helt bra det heller, men bedre...

Nå veit ikke jeg åssen hovedpumper du har der, men det er vel 044 eller 984...? Om det er en av dem på leaner dem nok ikke ut med de dysene...

 

 

Sto vist noe 044 på pumpe styret ja:phatyo

En kompis av meg jobber med flow og trykk-beregning og konstruksjon av oil instalasjoner til offshore industrien og han har regna på dette får meg, så er RIMELIG sikker på att dritten får nok suppe ja... var vist nokk til nesten 2 slike motorer i følge han:nono:

 

Det er det som er så bra med å bremse bilen på nava at da får du kjørt den i benk med det oppsettet som faktisk sitter i BILEN...

 

Da får du kjørt i benken med den intercolleren som sitter i bilen og ikke en med kald fjell luft fra indre troms, via en SUPER stor cooler fra en verdens største scania..

Og akkuratt det samme med fuel systemet... lett å se viss det flater ut i benken og du får trykk fall..

Får ikke å prate om vann tempen som deretter drar med oil tempen..

 

Nei det må bremses og kjøres med slik effekt det er bremsa i benken... ikke bremse MASSE HK og justere ned til halv effekt pga.. pga..pga.. ditt og datt...:partyon:

 

MEN KJEMPE GLAD FÅR INNSPILL... kom igjen...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår