Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

Sto vist noe 044 på pumpe styret ja:phatyo

En kompis av meg jobber med flow og trykk-beregning og konstruksjon av oil instalasjoner til offshore industrien og han har regna på dette får meg, så er RIMELIG sikker på att dritten får nok suppe ja... var vist nokk til nesten 2 slike motorer i følge han:nono:

 

Det er det som er så bra med å bremse bilen på nava at da får du kjørt den i benk med det oppsettet som faktisk sitter i BILEN...

 

Da får du kjørt i benken med den intercolleren som sitter i bilen og ikke en med kald fjell luft fra indre troms, via en SUPER stor cooler fra en verdens største scania..

Og akkuratt det samme med fuel systemet... lett å se viss det flater ut i benken og du får trykk fall..

Får ikke å prate om vann tempen som deretter drar med oil tempen..

 

Nei det må bremses og kjøres med slik effekt det er bremsa i benken... ikke bremse MASSE HK og justere ned til halv effekt pga.. pga..pga.. ditt og datt...:partyon:

 

MEN KJEMPE GLAD FÅR INNSPILL... kom igjen...

 

Vidar kjørte med to sånne pumper på M5'n med gamle motorn på 1133hk mener jeg....

Det du nevner om bremsing... Det er mye av grunnen til at ALLE bremser MYE mer hos Ringstad enn hos Vidar på VS...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vidar kjørte med to sånne pumper på M5'n med gamle motorn på 1133hk mener jeg....

Det du nevner om bremsing... Det er mye av grunnen til at ALLE bremser MYE mer hos Ringstad enn hos Vidar på VS...

 

 

Bremser Vidar også på nava? mente han hadde ut motoren og i benk jeg...

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser Vidar også på nava? mente han hadde ut motoren og i benk jeg...

 

Vidar og Ringstad bremser begge i benk, og de har like benker, DTS... Men de bremser på to forskjellige måter når de skal ha ut effektpapirene...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar og Ringstad bremser begge i benk, og de har like benker, DTS... Men de bremser på to forskjellige måter når de skal ha ut effektpapirene...

 

Er vel ikke mange måter å bremse på med lik benk..... dette tror jeg er bare tull.. Ringstad er vel heller ikke kjent får å SKRYTE på seg HK eller?:hvaskjera

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke mange måter å bremse på med lik benk..... dette tror jeg er bare tull.. Ringstad er vel heller ikke kjent får å SKRYTE på seg HK eller?:hvaskjera

 

Vidrar drar motorn helt fra bunnen slik du gjør når du gir på i en bil med realistisk innsugtemp.

Ringstad legger 100% TPS og begynner å legge load på motorn helt oppe i turtalsregisteret, da har du helt vanlig driftstemp på alt mulig, eksos, turbo, vann, olje osv, det har ikke Vidar for han bremser slik som du kjører bilen, han bremser fra bunnen og opp og ikke fra toppen og ned...

Når du begynner der oppe da vil jo også turbotrykket "henge" på nedover i registeret og gi mer hk og nm...

 

Er jo litt merklig da at Seberg&Jørgensen som har bremsa hos Vidar bremsa 55hk mindre på hjula på Gatebilmessa og Leif m escorten som har bremsa over 900hk hos Ringstad bremsa 200hk mindre på hjula...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidrar drar motorn helt fra bunnen slik du gjør når du gir på i en bil med realistisk innsugtemp.

Ringstad legger 100% TPS og begynner å legge load på motorn helt oppe i turtalsregisteret, da har du helt vanlig driftstemp på alt mulig, eksos, turbo, vann, olje osv, det har ikke Vidar for han bremser slik som du kjører bilen, han bremser fra bunnen og opp og ikke fra toppen og ned...

Når du begynner der oppe da vil jo også turbotrykket "henge" på nedover i registeret og gi mer hk og nm...

 

Er jo litt merklig da at Seberg&Jørgensen som har bremsa hos Vidar bremsa 55hk mindre på hjula på Gatebilmessa og Leif m escorten som har bremsa over 900hk hos Ringstad bremsa 200hk mindre på hjula...

 

 

Hmmm.... litt å tenke på det derre der...

Nei det må nå vere mest mulig realistisk... altså på den måten Vidar bremser på er jo mest riktig..

 

er jo slik det fungerer...

 

Men men... blir i allefall spennende å sjå på tirsdag hva V12 TWIN TURBO`n greier å prestere:deng

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men... blir i allefall spennende å sjå på tirsdag hva V12 TWIN TURBO`n greier å prestere:deng

 

Lykke til, motorbremsing og justering er alltid spennende, og byr ofte på noen nye utfordringer man ikke hadde tenkt på !

 

Joel =)

---------------------------------------------------

Min prosjekt tråd :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=164951

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer... Har litt mer kontroll på rulla enn det du har på gata når du skal mappe litt på en sånn motor ihvertfall.. Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår