Gå til innhold

E-30 big: BMW E34 V12 Turbo.. Film av bremsing og nytt motor prosjekt. 1249HK 1588NM

Ranger emnet


E-30 big

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den motoren e vell på 388 hester originalt så her e noe galt som ikkje e riktig... hehe.. uansett burde 0,6 bar utgjøre mer enn 32

750ia alpina

opel astra (moste en kompis sin å så meg nødt til å kjøpe den)

Div bobler (ett 2,4l prosjekt med eller uten sotvifte)

motovelo minsk komunist mc

endel annet gull/boss/skrapjern ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det va en csi eg hehe.. plasten over plenumene e fra en iallefall ;) men du har ett bra poeng i det med bakhjulshester ja :) .

 

Kjører den "vanlige" 12`eren til daglig så kjenner til den :)

750ia alpina

opel astra (moste en kompis sin å så meg nødt til å kjøpe den)

Div bobler (ett 2,4l prosjekt med eller uten sotvifte)

motovelo minsk komunist mc

endel annet gull/boss/skrapjern ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bremset 420hk på hjula ved 0,6 bar.. Hadde helt feil eksostrykk så turboene skulle byttes? Etter det har jeg ikke hørt noe..:D

 

Håper ikke det gjorde noe at jeg sa dette:P

 

Fy å fy får en tørn med mekking...

Dritten hadde så stort mot trykk i eksosen att vi har ikke kjørt no serlig i benken enda.. ga 445 hk og 580nm på hjula men måtte gi oss ettersom baktrykket var 1bar mere hen turbotrykket.. dette var bare ett prøve pull uten noen justering eller på noen måte skikkelig testing..

Har nå montert 82 eksoshus som skal hjelpe på dette:google

tror vi skal greie å komme noe høyere:phatyo

 

liten film snutt igjen:

 

th_MOV00949.jpg

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy å fy får en tørn med mekking...

Dritten hadde så stort mot trykk i eksosen att vi har ikke kjørt no serlig i benken enda.. ga 445 hk og 580nm på hjula men måtte gi oss ettersom baktrykket var 1bar mere hen turbotrykket.. dette var bare ett prøve pull uten noen justering eller på noen måte skikkelig testing..

Har nå montert 82 eksoshus som skal hjelpe på dette:google

tror vi skal greie å komme noe høyere:phatyo

 

liten film snutt igjen:

 

Oida, det var "nok" baktrykk ja.. Men med de tallene, så ser det ut til at det kan bli mye effekt!!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det nok mye effekt ja ;) Med .82 A/R eksoshus blir mottrykk neppe noe problem så lenge resten av eksosen er ok. Men, det eksoshuset på 2.75 l volum, hvordan blir responsen da? Kanskje det blir perfekt med passe høy komp og 6 cyl pulser.. :)

 

Tipper kompen vil holde tilbake effekten til moderate 875 hk / 915 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vart noe bedre når vi fikk ned baktrykket til normalt med di større turboene som er mont. nå.. Men måtte gi oss på 1 kilo etter att først dyse broa var får svak og hoppa av(tålte ikke turbo trykk den dritten) og da den vart satt skikkelig fast letta innsuget fra mellostykkene til toppen som er orginalt i gummi slik att det sto en STOR SKY med bensin /turbotrykk blanding ut av motor-rommet da Krister bremsa... det tykte han ble litt spennende i lengden (TYPE BANG...)

 

Viss dere ser den store grå skya som kommer opp i mitten av motoren da turbo-trykket kommer så er det den fine blandinga av trykk/fuel...

Ikke anbefalt å røyke i nerheten av i alle fall...

 

th_MOV00952.jpg

 

så da slutta vi mens leken var god! vart 545hk på hjula og nesten 700nm:thanks

Å det var med bare 752 grader på eksos tempen... hihihi....

 

Måtte bremse på 6 gear pga att benken likte ikke helt dreimomentet gitt:deng

Må nok i fresen jeg i dag og lage nye mellomstykker av aluminium..

Så får vi prøve igjen neste uke:)

ellers fungerte bilen kjempe fint å kjøre og var snill som ett lite lam å kruse runt i...

Skal få kjørt litt med den i helga og testa kruse faktoren jeg...:driving

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt bedre men tror at du har litt å gå på. Bra moment i bilen hvertfall.

Men som du sier, best å gi seg mens leken er god, litt synd å sprenge hele bilen+verkstedet.

 

Lykke til videre. Trur det er mange her som er spente på hvor mye effekt du kan få ut av den til slutt. Jeg har tippa 804. Trur du det er mulig eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt bedre men tror at du har litt å gå på. Bra moment i bilen hvertfall.

Men som du sier, best å gi seg mens leken er god, litt synd å sprenge hele bilen+verkstedet.

 

Lykke til videre. Trur det er mange her som er spente på hvor mye effekt du kan få ut av den til slutt. Jeg har tippa 804. Trur du det er mulig eller??

 

Er nok mulig det,I følge gutta på AUTOKVIKK bor det ett par små hingster til nedi der:doh ... spørst bare å holdbart det blir:puke:

Men det vil tiden vise... skal få bremsa til uka igjen bare pleniumet blir tett

INGEN tingen er perfekt orginalt!

 

1249HK-1588NM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår